یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: زنان در تبلیغات

زنان در تبلیغات 11 سال 1 هفته ago #6012

زن در تبلیغات:

هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات ممنوع است و پوشش و آرایش شخصیت های مورد استفاده در آگهی باید متناسب با عرف ملی مذهبی جامعه باشد.........
در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عمده ترین نوع استفاده اززنان در تبلیغات استفاده ابزاری از تصاویر زنان در همه رسانه ها برای فروش بیشتر کالا یا خدمات معرفی شده بوده است .پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال تصویب قانون جدید برای فعالیتهای تبلیغاتی استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات ممنوع شد.(قوانین مربوط به تاسیس و نظارت بر نحوه کار وفعالیتهای کانون های آگهی تبلیغاتی مصوب 1358 و اصلاحات در سال1379 )
قوانین چه می گوید:
برطبق قانون یکی از ماموریتهای اصلی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر آگهی ها و انطباق آن با موازین شرعی و قانونی کشور است اگر آگهی های تبلیغاتی که در صدا سیما. در تبلیغات محیطی .روزنامه ها و نشریات به چاپ می رسد خلاف موازین شرعی و قانونی باشد این نهاد قانونی باید برخورد لازم با این تخلف را انجام دهد...لذا استفاده از حضورخانم ها در آگهی ها رادیو تلویزیونی مستلزم اعمال دقت های خاصی می باشد و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مد نظر باشد و مطابق اصل 75 حضور خانم ها و دختر خانم ها در آگهی های رادیو تلویزیونی در صورت اقتضاء موضوع مورد آگهی بدون آرایش و با رعایت کامل حجاب اسلامی امکان پذیر است............
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده