دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نقش دخانیات در تبلیغات

نقش دخانیات در تبلیغات 11 سال 4 هفته ago #3471

متاسفانه دخانیات یکی از بلایایی است که از زمان اکتشاف قاره آمریکا بر بشریت نازل گردیده و در دهه های اخیر به نحو بی سابقه ای بر میزان مصرف آن افزوده شده است .
متاسفانه با این که طبق قوانین و مقررات ، چه در ایران و چه در سطح جامعه بین المللی تبلیغ دخانیات ممنوع اعلام گردیده ، این بلای خانمان سوز از دیگر پنجره های رسانه های عمومی سر در آورده و خود را تبلیغ می نماید که این تبلیغات غیر مستقیم باعث اقبال مردمان و بخصوص جوانان و بانوان به این پدیده مشئوم گردیده است .
استفاده هنرمندان چه داخلی و چه خارجی در پرده های سینما و یا رسانه ای مانند تلویزیون از سیگار و سایر مواد دخانی مثال بارزی از این نوع تبلیغات غیر مستقیم برای مواد دخانی می باشد که از مشهورترین چهره های مُبلّغ سیگار می توان از " همفری بوگارت " هنرپیشه فقید و بسیار مشهور آمریکایی نام برد که در قریب به اکثریت صحنه های فیلم های خود با سیگاری بر لب و با ژست مشهوری سیگار را تبلیغ می نمود و یا " کلینت ایست وود " یاد کرد که در بیشتر فیلم های خود با سیگار برگ بر لب ظاهر می گردید و با ایفای نقش های مثبت و حماسی در ضمیر ناخودآگاه بیننده ، و بخصوص کودکان و نوجوانان هر عمل مثبت و قهرمانانه ای را به نوعی با سیگار مرتبط میساختند .
و یا ستاره های مونث سینمای غرب که متاسفانه بانوان ایرانی به تاسی از ایشان به استفاده از سیگار روی آورده و به طور ناخودآگاه استعمال دخانیات را به نوعی مد و درجه اجتماعی تبدیل کرده اند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نقش دخانیات در تبلیغات 11 سال 4 هفته ago #3472

نقل قول های من هم در این زمینه منفی بود در تمام شرایط
فقط در یک روش موثر است آن هم نشان دادن عوارض خانمان سوز و نابود کننده دخانیات (سیگار و مواد مخدر ) به افراد دارای اعتیاد
که این تصویر ها را ببینند و به نوعی در ذهن افراد معتاد ایجاد تنفر صورت گیرد تا دوباره استعمال این مواد را از سر نگیرند
علی ابراهیم بابایی ☼
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نقش دخانیات در تبلیغات 11 سال 3 هفته ago #3730

با سلام
دخانیات که به صورت کلی بد می باشد ولی استفاده از تبلیغ جهت مصرف نکردن دخانیات ایرادی ندارد و از انواع تبلیغ های خوب است به نظرم هدف از تبلیغ را نباید همیشه منفی برداشت نمود . با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده