خوش آمديد,
مهمان
|
|
در مورد برخی از کالاهای مصرفی به طور مثال : یخچال ال جی که نصویر آن در کلاس نمایش داد شد در تبلیغ این یخچال مواردی ذکر شده بود که ذهن مخاطب رو به خود جلب می کرد و آن هم پشتیبانه آن بوده و به طور شبانه روزی قرار داشت از آنجایی که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر نحوه عملکرد کانون ها و موسسه های تبلیغاتی نظارت داشته بر اساس ماده 20،16،22 که ذکر شده پس این اطمینان را می توان داشت که این تبلیغ تبلیغیست که تاحدودی بر نحوه و اجرای و طراحی آن نظارت شده و مطمئن قبل از اینکه به تایید برسد مجوزی دیگر داشته تا بتواند این تبلیغ در مجله به چاپ برسد که در مباحث بعدی درس که توسط استاد گرامی سر کار خانم کاظم زاده تدریس خواهد شد طبق گفته های ایشان آشنایی بیشتری خواهیم داشت .با سپاس فراوان از شما استاد مهربان و عذر خواهی بابت مطلبی که شاید مورد توجه شما نبوده و برداشت من از موضوع چیز دیگری بود اگز مطلبی رو ارائه کردم فقط به صرف آشنایی با نحوه عملکرد و مسائل مطرح شده بوده.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سمیه کاظم زاده
|
|
در قانون تبلیغات نوشته شده است که نباید از از غلط نویسی و غلط گویی در تبلیغات استفاده شود اما با این حال در بعضی از آگهی ها مشاهده می کنیم که این قانون را نادیده گرفته اند و کار تبلیغاتی خود را انجام می دهند
مثلا در یکی از تبلیغات ایرانسل می بینیم که در آخر آگهی نوشته شده است "قل خودتو پیدا کن " سیمکارت دوقلوی ایرانسل این شرکت برای این که بتواند حس صمیمی با مخاطب ایجاد کند متن پیام را به صورت عامیانه نوشته است که این قانون تبلیغاتی را نادیده گرفته علی ابراهیم بابایی ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ ♫ |
علی ابراهیم بابایی ☼
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
تبلیغ مواد غذایی، تنقلات و فست فودها
تبلیغ مواد غذایی، تنقلات و فست فودها تاثیر منفی بر رشد و اشتهای کودکان دارد. مشاهده تبلیغات تلویزیونی مرتبط با مواد غذایی، علاوه بر اینکه بر باورهای کودکان در مورد تغذیه و انتخاب آنها از مواد غذایی تاثیر میگذارد، باعث افزایش اشتها و تمایل آنها به مصرف میان وعده های غیر مفید میشود. تماشای تبلیغات تلویزیونی خوراکیهای صنعتی و تنقلات واقعا در افزایش احساس گرسنگی در کودکان تاثیر گذار است به ویژه اگر کودکان زمان زیادی را به تماشای تلویزیون اختصاص دهند، این احساس در آنها تشدید می شود، علاوه براین این آگهیها تمایل کودکان را به خوردن غذاهای چرب و شیرین افزایش میدهد. دریافت کم مواد غذایی ابتدا موجب کاهش وزن کودک میشود و اگر این کم غذایی ادامه یابد به تدریج کودک خود را با این وضع منطبق میکند یعنی قد و قامت او کوچک میشود تا بتواند با غذای کم به بقای خود ادامه دهد به همین دلیل کوتاه قدی تغذیهای به عنوان یک شاخص توسعه در جهان مطرح است . بنابراين، تنقلات غذایی کم ارزش نظیر چیپس، پفک، نوشابه مواد مغذی در رشد کودک تاثیری ندارد و حس سیری کاذبی که این مواد ایجاد میکنند موجب محروم شدن کودک از غذاهای اصلی و مواد مغذی و در نهایت موحب بروز لاغری و سوء تغذیه میشود و از طرفی مصرف مداوم این مواد میتواند سبب بروز چاقی در کودک شود، زیرا مصرف تنقلات تجاری کم ارزش به دلیل زیادی نمک، چربی و شکر زمینه ساز بیماریهای مزمن از جمله قلبی و عروقی، چاقی و فشار خون در دوران بزرگسالی میشود. گفتنی است؛ تغذیه مناسب و استفاده از میان وعدههای با ارزش غذایی نظیر شیر، میوه، نان و پنیر، انواع مغزها در برنامه غذایی کودک موجب رشد مناسب کودک میشود و از بروز سوء تغذیه و عوارض جبران ناپذیر در کودکان جلوگیری میکند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
پوشش و ارایش شخصیتهای مورد استفاده در اگهی ها باید متناسب با عرف ملی و مذهبی جامعه باشد . این موضوع یکی از ماده های حائز اهمیت در دستور العملهای اجرایی تبلیغات شهری است .نوع پوشش در اگهی عنصر بسیار مهمی محسوب می شود . قابل توجه است که پوشش و ارایشی را که جامعه ان را پذیرفته همان عرف ملی نامیده می شود که البته برای همگان نیز قابل احترا م است .
نباید در اگهی ها از البسه کوتاه ،تنگ وبدن نما ، خصوصا برای خانمها استفاده کرد که عرف جامعه در مقابل چنین اگهی عکس العمل نشان دهد .همچنین نباید برای جلب توجه کالای تبلیغ شده ، از اقایی استفاده کرد که بعنوان مثال : موهای خود را رنگ کرده اند . اینها در فرهنگ غنی ایرانی ضد اخلاق به حساب می اید . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
کاملا مشخص است که از این قوانین در کشور ما به درستی اطاعت نمی شود البته زمانی از روی عمد ویا برای جلب توجه ولی به هر حال در خیلی از آگهی ها می بینیم که غلط نویسی وجود دارد . ولی مهم رسوندن مطلبه برای فروش بیشتر زیاد
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
بر اساس بند 19 دستور ا لعمل های اجرایی تبلیغات شهری
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بر اساس قانون، دیوارنویسی برای انجام امور تبلیغاتی در سطح شهر ممنوع است. تبلیغات شهری بر اساس قانون باید در محل های مناسب و با در نظر گرفتن حفظ زیبایی و نظم شهر انجام شود. طبق ماده یک این دستورالعمل، تبلیغات شهری یا محیطی اعم از دیواری، فلزی، رایانه ای متحرک، و منقوش بر وسایل نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا ، خدمات و هرنوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، خیابان ها، جاده های شهری و بین شهری، بزرگرا ه ها، فرودگاه ها، پایانه های مسافر بری، مترو، ایستگاه های اتوبوس، میادین و سایر اماکن عمومی مورد بهره برداری قرار می گیرد. همچنین بند 23 ماده 3 این دستورالعمل می گوید:" تبلیغ برروی تأسیسات،دیوارها، ابنیه و ساختمان های اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی منوط به کسب اجازه قبلی از صاحبان و مسئولان آنها می باشد. در همین راستا و با تأکید بر این مطلب، فقط کانون های تبلیغاتی دارای مجوز، می توانند با نظر شهرداری و دستگاه های اجرایی در محل های تعیین شده شامل بیلبوردها، تابلوها، اتوبوس ها، تلویزیون شهری، اقدام به تبلیغات نمایند." |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|