پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بررسی تبلیغ کرم حلزون با توجه به ماده12

بررسی تبلیغ کرم حلزون با توجه به ماده12 11 سال 3 هفته ago #3323

شرکتهای برای فروش بیشتر تبلیغات می کنند و در این تبلیغات سعی می کنند از جاذبه ها و تکنیک های مختلف برای اقنای مشتری استفاده کنند لذا می خواهم یک از تبلیغات تلویزیونی (کرم حلزون ) را با ماده 12 قانون تبلیغات بررسی کنم. با بررسی این تبلیغ می توا ن مغایرت هایی در بنده های 4-6 و 10 ماده 12 مشاهده نمود که بدین شرح توضیح داده می شود.

ابتدا به جاذبه و تکنیک بکار برده شده در ساخت این تبلیغ می پردازیم.

در ساخت این تبلیغ از دو جاذبه منطقی و احساسی استفاده شده است که سعی می کند علاوه بر ایجاد نیاز ، به برسی مزایای کالا ،خود کالا و مزایای کالا می پردازد و سعی در تامین نیاز مشتری را دارد همچنین با ایجاد ارتباط بین کالا و مصرف کننده از استراتژی اتصال بهره می برد . اما تکنیک های بکار برده شده برای ساخت این تبلیغا شامل (تکنیک مستندات علمی-تکنیک مقایسه-تکنیک حل مشکل – تکنیک فرد سخنگو –تکنیک داستان گویی –تکنیک مصاحبه با مشتری –تکنیک سبک زندگی ) استفاده شده است.

بررسی تبلیغ باماده 12 فانون تبلیغات:

بند 4: در آگهی ها نباید اداعاهایی غیر قابل اثبات و مطالب گم راه کننده باشد.

در این تبلیغ می بینیم که ادعا هایی بیان می شود که ظاهرا قابل اثبات نیست مانند(جوان کننده-کلوگیری از افتادگی پوست- از بین برنده چین و چروک پوست-روشن کننده)همچنین استفاده آنرا به تمام اعضای خانواده توصیه می کند از جوان تا مسن ، در یکی از تصاویر از خانمی جوان استفاده کرده که مثلا نقش مادر بزرگ را در خانواده دارد برای نشان دادن پوست جوان مادر بزرگ که این خود نشانه ادعا های نادرست و گمراه کننده است می باشد.

بند 6: در آگهی های تبلیغاتی نمی توان از قول منابع علمی ادعا های را انجام داد که تایید نشده باشد.

در این تبلیغ فضای آزمایشگاهی را نشان می دهد که کارشناسان در حال آزمایش هستند و یک کارشناس دیگر که از تکنیک فرد سخنگو و داستان گویی استفاده شده همچنین با بکار بردن کلمات تخصصی که بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند و کاملا تخصصی است به ارائه مستندات علمی می پردازد . به چه اندازه این مستندات درست است یا خیر مشخص نیست اما با توجه به اینکه کسانی که باید کالاهای بهداشتی را تبلیغ کنند باید از وزارت بهداشت تاییدیه داشته باشند باتوجه به هزینه بالای ساخت و پخش باید در نظر داشت که آیا بخش بازرگانی سازمان می تواند از این بگذرد یا اینکه مجوز ارائه داده شده در رابطه با کدام بخش بوده است. لذا چنانچه در قسمتی از این تبلیغ مستندات علمی را نشان می داد شاید می شد بهتر به آن اعتماد کرد.

بند 10: تایین جایزه در مقابل تشویق به خرید و مصرف ممنوع است

در یکی از سکانسهای تبلیغ می بینیم که با ارائه تخفیف و افزایش حجم کرم ها مردم را به خرید تشویق می کند ، همچنین در قسمت دیگر پستچی را نشان می دهد که 4 بسته را که مشتری سفارش داده درب منزل تحویل می دهد و همچنین نشان می دهد که تمام اعضای خانواده از این کالا استفاده می کنند که این نشانه تشویق به مصرف گرایی می باشد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: زهرا معرفتی زنجانی

بررسی تبلیغ کرم حلزون با توجه به ماده12 11 سال 3 هفته ago #3325

سلام با تشکر تحقیق ارائه شده کامل بود موفق باشید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده