پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانون

آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانون 11 سال 3 هفته ago #3321

آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانونهای آگهی و تبليغاتی
مصوبه 1358.12.27

ـ منظور از کانونهای آگهی و تبليغاتی در اين آيين‌نامه سازمانهايی هستند که کار آنها تنظيم، تهيه مشاوره و اجرای برنامه‌های تبليغاتی و روابط‌عمومی و انجام دادن ساير خدمات برای معرفی و فروش کالا يا خدمات مربوط می‌باشد.
ـ مأموران صلاحيت‌دار وزارت ارشاد می‌توانند در تمام مواقع چگونگی فعاليت دفاتر کانونهای تبليغاتی را بررسی نمايند .
ـ هر شخصی حقيقی و يا حقوقی وقتی می‌تواند به فعاليتهای موضوع ماده يک اين آيين‌نامه بپردازد که از وزارت ارشاد ملی پروانه بگيرد و‌مدير مسئولی که حائز شرايط مندرج در اين آيين‌نامه باشد به وزارت ارشاد ملی معرفی نمايد.

مدير مسئول‌ بايد دارای‌ شرايط‌ زير باشد :
1- تابعيت‌ ايران‌
2- اهليت‌ قانونی‌
3- نداشتن‌ سوء شهرت‌ و سابقه‌ کيفری‌
4- دارا بودن‌ ديپلم‌ کامل‌ متوسطه‌ و داشتن‌ حداقل‌ پنج‌ سال‌ سابقه‌ کار مؤثر در امور تبليغات‌ با تأييد کميته‌ سازمان‌های‌ تبليغات‌ يا مدرک‌ تحصيلی‌ معادل‌ دانشنامه‌ ليسانس‌ در رشته‌های‌ بازرگانی‌، روابط‌ عمومی‌، بازاريابی‌ و تبليغات‌ يا علوم‌ اجتماعی‌
5- عدم‌ اشتغال‌ در وزارتخانه‌ها يا مؤسسات‌ يا شرکت‌های‌ دولتی‌ و يا شهرداری‌ها

کانون‌های‌ آگهی‌ و تبليغاتی‌ نبايد از نظر اداری‌ و تصميم‌گيری‌ وابسته‌ به‌ وسائل‌ ارتباط‌ جمعی‌ و يا آگهی‌ دهندگان‌ باشند. منظور چيست ؟
ـ در صورت‌ فوت‌ دارنده‌ پروانه‌ کانون‌ هرگاه‌ ميان‌ وراث‌ شخص‌ واجد شرايطی‌ درخواست‌ پروانه‌ کند با موافقت‌ ساير وراث‌ قانونی‌ حداکثر ظرف‌ سه‌ ماه‌ از تاريخ‌ موافقت‌ وراث‌ پروانه‌ به‌ نام‌ او صادر خواهد شد.
وراث‌ همچنين‌ می‌توانند با توافق‌ و اجازه‌ کميته‌ سازمان‌های‌ تبليغات‌ پروانه‌ را به‌ اشخاص‌ حقيقی‌ يا حقوقی‌ صاحب‌ صلاحيت‌ منتقل‌ کنند.



ـ سازمان‌های‌ تبليغاتی‌ و مؤسسات‌ انتشار دهنده‌ آگهی‌ در تنظيم‌ آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ خود مکلف‌ به‌ رعايت‌ نکات‌ زير می‌باشند:
الف‌ - آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ بايد با موازين‌ شرعی‌ و قانونی‌ کشور منطبق‌ باشند.
ب‌ - استفاده‌ از تصاوير و عناوين‌ مقامات‌ مملکتی‌ و مذهبی‌ و شخصيت‌های‌ تاريخی‌ و فرهنگی‌ کشور در آگهی‌هايی‌ که‌ هدف‌ آنها ارايه‌ کالاهای‌ مصرفی‌ می‌باشد ممنوع‌ است‌.
پ‌ - آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ نبايد خدمات‌ يا کالاهای‌ ديگران‌ را بی‌ ارزش‌ يا فاقد اعتبار جلوه‌ دهد.
ت‌ - در آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ ادعاهای‌ غير قابل‌ اثبات‌ و مطالب‌ گمراه‌ کننده‌ نبايد گنجانده‌ شود.
ث‌ - آگهی‌ تبليغاتی‌ نبايد محتوی‌ گفتار يا تصاويری‌ باشد که‌ برای‌ اخلاِق و معتقدات‌ مذهبی‌ و عفت‌ عمومی‌ توهين‌آميز باشد.
ج‌ - در آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ نمی‌توان‌ از قول‌ منابع‌ علمی‌ ادعاهايی‌ به‌ عمل‌ آورد که‌ از طرف‌ منابع‌ موثق‌ علمی‌ تأييد نشده‌ باشد.
چ‌ - تبليغ‌ کالاهای‌ بازرگانی‌ و خدمات‌ تجارتی‌ در کودکستان‌ها، دبستان‌ها، دبيرستان‌ها ممنوع‌ است‌.
ح‌ - تحقير نمودن ديگران‌ در آگهی‌های‌ تبليغاتی‌ ممنوع‌ است‌.
خ‌ - تبليغاتی‌ که‌ مروج‌ فساد يا مخالف‌ اديان‌ رسمی‌ و برخلاف‌ عفت‌ عمومی‌ باشد ممنوع‌ است‌.
د- تعيين‌ جايزه‌ در مقابل‌ تشويق‌ به‌ خريد و مصرف‌ ممنوع‌ است‌.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سحر صمدزاده

آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانون 11 سال 3 هفته ago #3412

در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس:لايحه آيين دادرسي كيفري، طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات، اصلاح لايحه‌ي پيش‌فروش ساختمان به تصويب رسيد
ارسال شده توسط hoghooghyar در بخش اخبار حقوقی .
نسخه مناسب برای چاپ ساخت فایل pdf از این خبر
سه شنبه 7 دي 1389 - 10:44:35
رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از تصويب طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات و لايحه‌ي آيين دادرسي كيفري و همچنين اصلاح لايحه‌ي پيش‌فروش ساختمان - اعاده شده از شوري نگهبان- در جلسه‌ي روز گذشته‌ي اين كميسيون خبر داد.

حجت‌الاسلام علي شاهرخي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين‌كه كار بررسي لايحه‌ي آيين دادرسي كيفري در اين كميسيون به اتمام رسيد، گفت: كميسيون حقوقي و قضايي پس از يك سال و نيم بررسي بيش از ۷۰۰ ماده از لايحه‌ي آيين دادرسي كيفري، روز گذشته كار بررسي آن را به اتمام رساند و براي بررسي نهايي به صحن علني ارايه كرد.

وي هم‌چنين با اشاره به تصويب طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات، گفت: بررسي مواد اين طرح با بيش از ۵۰ ماده در جلسه‌ي روز گذشته به اتمام رسيد و براي بررسي نهايي به صحن علني ارايه شد.

نماينده‌ي مردم كوهدشت در خانه ملت در ادامه به بررسي ايراد شوراي نگهبان در مورد لايحه‌ي پيش‌فروش ساختمان اشاره و اظهار كرد: اعضاي اين كميسيون در اين جلسه ايراد شوراي نگهبان را برطرف كرده و اين لايحه را اصلاح كردند.


خواندن / ارسال نظر : 0
حداكثر همكاري با تدوين كنندگان قانون وكالت خواهد شد ، آزمون ۹۰ كانون مركز و همدان دومرحله‌اي است
ارسال شده توسط hoghooghyar در بخش اخبار و مطالب مربوط به وکلا .
نسخه مناسب برای چاپ ساخت فایل pdf از این خبر
يكشنبه 5 دي 1389 - 16:25:05
رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري (اسكودا) گفت: كانون‌هاي وكلاي دادگستري مركز و همدان آزمون وكالت سال ۱۳۹۰ خود را به صورت دو مرحله‌اي برگزار خواهند كرد.

بهمن كشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره مهمترين مصوبات جلسه روز پنج‌شنبه شوراي اجرايي اتحاديه، گفت: با توجه به استعلامي كه از كانون‌ها در مورد يك يا دو مرحله‌اي بودن امتحان سال ۱۳۹۰ آنها شده بود پاسخ دو كانون مركز و همدان حكايت از تصميم آنها به برگزاري دو مرحله آزمون ۹۰ داشت و بنابراين ساير كانون‌ها آزموني در يك مرحله و با سوالات تستي همانند آنچه تاكنون انجام شده خواهند داشت و دو كانون مذكور مرحله دوم را اجرا خواهند كرد كه كيفيت و جزييات آن را خود تعيين خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه اكنون امكان بررسي تفصيلي سوالات و جواب‌ها فراهم شده است، درباره نتايج اين بررسي تصريح كرد: مي‌توانم بگويم همه سوالات مستند و متكي به قوانين و تفسيرهاي رسمي آنهاست. پرسش‌هاي اصول فقه هم كلا كاربردي و با مراجعه به متن قوانين است.

رييس اتحاديه‌ي سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري در پاسخ به اين سوال كه بعضي از داوطلبان سوالات را مشكل و زمان پاسخگويي را كم ارزيابي كرده‌اند، گفت: موضوع آساني و سختي امري نسبي است و در مورد همه امتحان‌دهندگان يكسان است. بحث زمان نيز همين‌گونه است و آنچه كه مديريت زمان ناميده مي‌شود در امتحانات به ويژه آزمون‌هايي كه جنبه مسابقه دارد جزيي از آزمون است و اين نيز عموميت دارد و براي همه يكسان است.

كشاورز افزود: با توجه به اينكه هدف، انتخاب بهترين‌هاست اين موارد نمي‌تواند چندان به عنوان ايراد مطرح شود. تفاوت قضيه در آزمون‌هايي كه جنبه مسابقه دارد، فقط در اين است كه مثلا در امتحانات با سوالات دشوار و زمان محدود نفر اول نمره ۱۶ و نفر آخر نمره ۱۰ دريافت مي‌كند. حال آنكه در امتحاني با سوالات بسيار آسان و زمان بيشتر ممكن است اولين نفر با نمره ۲۰ و آخرين نفر با نمره ۱۷ انتخاب شود ولي در هر دو حالت بهترين‌ها انتخاب خواهند شد.

وي درباره مصوبات جلسه روز پنج‌شنبه شوراي اجرايي افزود: قبلا گمان مي‌رفت مراجعه داوطلبان به كانون‌هايي كه براي كارآموزي در آن كانون امتحان داده‌اند به منظور آگاهي از سوالات و پاسخ‌هاي صحيح آسان‌تر خواهد بود زيرا تصور مي‌شد بسياري از داوطلبان ممكن است به سايت دسترسي نداشته باشند و مراجعه حضوري برايشان آسان‌تر باشد. سوالات با گزينه‌هاي صحيح در اختيار كانون‌ها قرار گرفته بود اما بررسي آماري مراجعات تلفني نشان داد كه احتمالا مراجعه به سايت براي اكثريت بزرگي از داوطلبان ممكن است آسان‌تر باشد.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري افزود: از طرفي عدم درج سوالات و پاسخ آنها در سايت ممكن بود باعث برخي سوءتفاهم‌ها، سوءتعبيرها و متاسفانه سوءاستفاده‌ها بشود. بنابراين در اين جلسه، شوراي اجرايي با اكثريت آراء تصميم گرفت سوالات با تعيين گزينه صحيح در سايت درج شود و اين تصميم بلافاصله اجرا شد.

كشاورز خاطر نشان كرد: داوطلبان آزمون با مراجعه به سايت اسكودا ملاحظه خواهند كرد كه در زير هر سوال گزينه صحيح با فونت درشت‌تر مشخص شده است.

وي يادآور شد: يك مورد نيز به علت اشتباه در تايپ و تصحيح حذف و مقرر شده نمره آن بين ساير پرسش‌ها پخش شود كه اين امر نيز در سايت منعكس است.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري تصريح كرد: سال آينده صرفا داوطلباني كه معافيت دائم يا كارت پايان خدمت نظام وظيفه داشته باشند مي‌توانند در آزمون ورودي كانون‌ها شركت كنند و اين در مورد همه كانون‌ها صادق است. بنابراين دوستاني كه چنين ويژگي ندارند از صرف وقت و هزينه در اين خصوص خودداري كنند.

كشاورز ادامه داد: موضوع ديگر بحث طرح تقديمي نمايندگان مجلس در خصوص قانون وكالت بود كه مقرر شد حداكثر همكاري و هماهنگي جهت تكميل و بهينه‌سازي طرح مذكور به نحوي كه در بردارنده همه ويژگي‌هاي مثبت يك قانون وكالت و فاقد هر گونه ايراد و اشكال باشد و در عين حال نظارت قوه قضاييه، استقلال كانون‌ها و از همه مهمتر حق دفاع مردم را تامين كند، با اشخاص و افراد ذي‌ربط و ذي‌مدخل در اين موضوع به عمل آيد.

وي با بيان اينكه قرار است در ۱۵ ارديبهشت ۹۰ در شهر اصفهان كنگره ملي وكلا برگزار شود، گفت: شوراي اجرايي موافقت كرد يكي از حاميان (اسپانسر) اين كنگره باشد.اطلاع‌رساني در مورد اين كنگره از طريق دبير آن صورت خواهد گرفت.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري (اسكودا) از ديگر مسائل مطرح شده در جلسه شوراي اجرايي اتحاديه را قدرداني از هيات مديره و اعضاي كانون وكلاي دادگستري مازندران به خاطر برگزاري بسيار مطلوب و مهمان‌نوازي آنها در آخرين همايش هيات عمومي اسكودا عنوان كرد و گفت: همچنين شوراي اجرايي به نيابت از كانون‌هاي وكلا ضايعه درگذشت پدر جناب آقاي مندني‌پور رياست كانون فارس و نايب رييس اسكودا را به ايشان تسليت گفت.


خواندن / ارسال نظر : 1
آيين‌نامه ساماندهي و توسعه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال
ارسال شده توسط peyman در بخش اخبار حقوقی .
نسخه مناسب برای چاپ ساخت فایل pdf از این خبر
پنجشنبه 2 دي 1389 - 15:19:57

آيين‌نامه ساماندهي و توسعه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال

ماده1ـ تعـاريف: اصطلاحات مندرج در اين آيين‌نامه در معاني مشروح مربوط به كار مي‌روند:
الف ـ محتوا: مواد ديداري، شنيداري، نوشتاري و يا تركيبي از آن‌ها در هر شكل و قالب.

ب ـ اثر: آن‌چه از راه دانش، هنر و يا ابتكار پديد مي‌آيد، بدون در نظر گرفتن طريقه يا روشي كه در بيان، ظهور و يا ايجاد آن به كار رفته است.
پ ـ محتواي فرهنگي : هر پديده شامل آثار ديداري، شنيداري، نوشتاري و يا تركيبي از آن‌ها در هر شكل و قالب.
ت ـ حامل ديجيتال: ابزاري كه داده به منظور تبادل يا عرضه بدون استفاده از شبكه، بر روي آن ذخيره مي‌گردد، نظير لوح فشرده.
ث ـ تكثير حامل ديجيتال: فرآيندي كه در نتيجه آن داده بر روي نسخه‌هاي متعدد از حامل ديجيتال ذخيره گردد، نظير توليد حامل ديجيتال حاوي داده و يا نسخه‌برداري از داده بر روي حامل ديجيتال.
ج ـ نشر ديجيتال: قراردادن داده در معرض عرضه از طريق رسانه‌هاي ديجيتال كه به دوگونه نشر بر حامل ديجيتال و نشر بر خط تقسيم مي‌گردد.
چ ـ نشر بر حامل ديجيتال: نشر ديجيتال از طريق حامل ديجيتال.
ح ـ نشر بر خط: نشر ديجيتال از طريق رسانه بر خط.
خ ـ ناشر ديجيتال: شخـص حقيقي يا حقوقي كه به تشخيص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يا وفق قوانين مربوط اجازه اشتغال به نشر ديجيتال دارد.
د ـ بسته نرم‌افزاري : مجموعه منسجم شامل يك يا چند برنامه رايانه‌اي و محتواي ديجيتال قابل اجرا توسط نرم‌افزارهاي موجود در آن بسته.
ذ ـ بسته نرم‌افزاري رسانه‌اي: بسته نرم‌افزاري كه براي دسترسي، نمايش، پخش، جستجو و يا بازي با محتواي ديجيتال موجود در آن بسته مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از قبيل چندرسانه‌اي‌ها، بازي‌ها و سرگرمي‌هاي ديجيتال.
ر ـ بسته نرم‌افزاري رسانه‌پرداز: بسته نرم‌افزاري كه براي پديدآوردن و ويرايش بسته نرم‌افزاري رسانه‌اي و محتواي فرهنگي و يا انتشار هرگونه محتوا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
ز ـ رسانه بر خط: هر سامانه كه امكان قراردادن محتواي ديجيتال در معرض دسترس عموم يا بيش از يك‌هزار مخاطب مشخص يا نامشخص از طريق بستر شبكه نظير شبكه گسترده جهاني، شبكه‌هاي محلي، شبكه‌هاي مبتني بر فناوري بلوتوث، شبكه‌هاي تلفن ثابت و همراه را فراهم مي‌آورد.
ژ ـ رسانه بر خط اختصاصي: رسانه بر خط كه فقط شخص حقيقي يا حقوقي متصدي آن را معرفي و محتواي ديجيتال در قلمرو اطلاعات، اخبار، خدمات، آثار و محصولات شخص يادشده را در معرض دسترس قرار مي‌دهد.
س ـ رسانه پيام‌ده: رسانه بر خط مبتني بر سامانه‌اي كه امكان ارسال پيام‌هاي حاوي محتواي ديجيتال از طريق بستر شبكه ارتباطي و مخابراتي براي بيش از يك‌هزار مخاطب مشخص يا نامشخص را فراهم مي‌آورد، از قبيل سامانه‌هاي ارسال انبوه پيامك و سامانه‌هاي ارسال پيام با فناوري بلوتوث.
ش ـ رسانه كاربر محور: رسانه بر خطي كه بستر قراردادن محتواي ديجيتال در معرض دسترسي عموم يا بيش از يك‌هزار مخاطب مشخص و همچنين تعامل و تشكيل گروه‌ها و شبكه‌هاي مجازي را براي كاربران فراهم آورد.
ص ـ مركز بازي و سرگرمي ديجيتال: اماكن عمومي كه با به‌كارگيري سخت‌افزار و نصب نرم‌افزارهاي مورد لزوم، امكان كاربري بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي بازي و سرگرمي را براي مراجعه‌كنندگان فراهم مي‌آورند.
ض ـ رسانه ديجيتال: رسانه مبتني بر فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات، شامل گونه‌هاي زير:
1ـ بسته نرم‌افزاري رسانه‌اي.
2ـ حامل ديجيتال حاوي داده.
3ـ رسانه برخط.
ط ـ فعاليت فرهنگي ديجيتال: فعاليت فرهنگي مبتني بر فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات، شامل گونه‌هاي زير:
1ـ تصدي رسانه.
2ـ پديدآوردن، تهيه كردن و عرضه بسته نرم‌افزاري رسانه‌اي و بسته نرم‌افزاري رسانه‌پرداز.
3ـ تكثير حامل ديجيتال و خدمات مرتبط به قصد انتفاع يا براي عرضه توسط تكثيركننده.
4ـ نشر ديجيتال.
5 ـ تصدي مركز بازي و سرگرمي ديجيتال.
6 ـ تصدي ايجاد، توسعه، پشتيباني و اداره هر شكل رسانه بر خط، سامانه يا مركز بازي و سرگرمي ديجيتال به سفارش متصديان مربوط.
7ـ ارائه هرگونه خدمات ويرايش محتوا با استفاده از ابزارهاي مبتني بر فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات.
ظ ـ واحد فرهنـگي ديجيتال: هر سامانه، مكان كسب و كار، شخـص حقوقي و يا تشكيلات تحت هر شكل و عنوان از قبيل گروه، سازمان، مركز، شركت، مؤسسه، فروشگاه، كارگاه، كارخانه، شبكه، وب‌سايت، پايگاه اطلاع‌رساني و رسانه بر خط كه فعاليت فرهنگي ديجيتال انجام داده يا براي فعاليت فرهنگي ديجيتال مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
ع ـ دستگاه اجرايي: دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري.
غ ـ پديدآوردن: خلق اثري جديد با به‌كارگيري دانش، هنر و يا ابتكار توسط شخص حقيقي، به تنهايي يا با همكاري ديگر پديدآورندگان.
ف ـ تهيه كردن: تأمين سرمايه و امكانات موردنياز و به‌كارگيري پديدآورنده يا پديدآورندگان براي ايجاد اثري جديد.
ق ـ تصدي: تأمين سرمايه و امكانات موردنياز و اداره امور هرگونه سامانه يا تشكيلات از قبيل شركت، مؤسسه، دفتر، فروشگاه، واحد و مركز.
ماده2ـ ايجاد و فعاليت هر واحد فرهنگي ديجيتال و انتشار هر رسانه ديجيتال منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و متخلفين وفق قانون تعطيل مؤسسات و واحدهاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون اخذ مجوز قانوني دايرشده و مي‌شود ـ مصوب1372ـ و ساير قوانين موضوعه مورد پيگرد قانوني قرار خواهندگرفت.
تبصره1ـ صدور پروانه انتشار نشريات الكترونيك وفق قوانين و مقررات مربوط به مطبوعات و رسانه‌ها انجام مي‌گردد.
تبصره2ـ نشريات ادواري علمي، آموزشي و ترويجي داراي رتبه‌بندي وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيـقات و فناوري، بهداشـت، درمان و آموزش پزشـكي، آموزش و پـرورش و جهاد كشاورزي كه قبلاً برابر قوانين و مقررات مربوط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پروانه انتشار به صورت چاپي دريافت نموده‌اند، در صورتي كه با همان محتواي نسخه چاپي، به صورت الكترونيك منتشر شوند نياز به اخذ مجوز جداگانه ندارند.
ماده3ـ كليه اشخاص حقيقي و حقوقي از جمله دارندگان مجوزهاي موضوع مواد (2) و (4) اين آيين‌نامه مكلفند براي انجام فعاليت‌هاي تبليغاتي، روابط عمومي و معرفي كالا يا خدمات براي فروش (از قبيل مشاوره، تهيه و انتشار محتواي تبليغاتي)، مجوز فعاليت تبليغاتي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اخذ يا به كانون‌هاي تبليغاتي داراي مجوز معتبر از آن وزارتخانه مراجعه نمايند و متخلفين وفق آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه كار و فعاليت كانون‌هاي آگهي و تبليغاتي ـ مصوب1358 شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران ـ و قانون تعطيل مؤسسات و واحدهاي آموزشي و تحقيقاتي و فرهنگي كه بدون اخذ مجوز قانوني دائرشده و مي‌شود ـ مصوب1372ـ و ساير قوانين موضوعه مورد پيگرد قانوني قرار خواهندگرفت.
تبصره ـ نشريات الكترونيك و چاپي داراي پروانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي نشر آگهي‌هاي تبليغاتي و رسانه‌هاي بر خط اختصاصي ثبت‌شده در آن وزارتخانه‌، صرفاً براي معرفي و تبليغ محصولات و خدمات متصديان آن‌ها نياز به اخذ مجوز فعاليت تبليغاتي ندارند.
ماده4ـ هرگونه فعاليت تجاري در زمينه توليد، تكثير، توزيع و عرضه كالاي شامل آثار ديداري و شنيداري به هر طريق از قبيل حامل‌هاي ديجيتال يا شبكه داده منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و متخلفين وفق قانون نحوه مجازات اشخاصي كه در امور سمعي و بصري فعاليت‌هاي غيرمجاز مي‌نمايند ـ مصوب1386ـ و ساير قوانين موضوعه مورد پيگرد قانوني قرار خواهندگرفت.
تبصره1ـ بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي و كالاهاي شامل محتواي فرهنگي ديداري و شنيداري يا قابل اجرا به صورت محتواي يادشده، كالاي شامل اثر ديداري و شنيداري محسوب مي‌گردند.
تبصره2ـ هرگونه فعاليت تجاري در زمينه توليد، تكثير، توزيع و عرضه كالاهاي شامل آثار ديداري و شنيداري از طريق سامانه‌هاي برخط، اعم از آن كه كالا، به صورت برخط بارگيري گردد يا پس از سفارش متقاضي، به وسيله پست، پيك يا ساير روش‌ها براي وي ارسال گردد، بدون اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ممنوع است.
ماده5 ـ وزارت بازرگاني مكلف است با همكاري اتحاديه‌ها و مجامع صنفي ظرف سه ماه پس از ابلاغ اين آيين‌نامه، صنوفي را كه وفق ضوابط صنفي مجاز به عرضه تجاري هر يك از اشكال كالا و محصولات شامل آثار ديداري و شنيداري مي‌باشند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اتحاديه‌ها و مجامع صنفي مربوط اعلام نمايد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است تقاضاي صدور مجوز فعاليت تجاري در زمينه‌هاي يادشده را فقط از واحدهاي صنفي دارنده جواز كسب صنوف مشخص‌شده توسط وزارت بازرگاني كه به صورت كتبي از اتحاديه صنفي ذي‌ربط معرفي شده‌اند، دريافت نمايد.
ماده6 ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است ظرف سه ماه پس از ارائه تقاضاي اخذ هر يك از مجوزهاي موضوع اين آيين‌نامه، نسبت به بررسي صلاحيت متقاضيان و صدور مجوز براي اشخاص واجد صلاحيت اقدام نمايد.
تبصره1ـ دستگاه‌هاي ذي‌ربط موظفند همكاري لازم را براي بررسي صلاحيت متقاضيان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عمل آورده و به استعلام‌هاي آن وزارتخانه ظرف پانزده روز پاسخ دهند.
تبصره2ـ چنانچه احراز صلاحيت متقاضيان، ظرف سه ماه ميسر نگردد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است مجوز موقت مشروط براي متقاضياني كه عدم صلاحيت آنان احراز نگرديده است، صادر نمايد.
ماده7ـ دستگاه‌هاي اجرايي براي انجام گونه‌هاي فعاليت فرهنگي ديجيتال، فعاليت تبليغاتي و روابط عمومي و همچنين انتشار گونه‌هاي رسانه ديجيتال كه به موجب قوانين و مقررات مربوط، به صراحت جزو تكاليف، وظايف يا اختيارات آن‌ها است، نياز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ندارند.
ماده8 ـ ثبت رسانه بر خط اختصاصي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز فعاليت رسانه يادشده محسوب مي‌گردد و اشخاص حقيقي و حقوقي كه رسانه بر خط اختصاصي خود را وفق ضوابط مربوط در آن وزارتخانه به ثبت رسانيده‌اند براي آن رسانه، نياز به اخذ مجوز ديگري ندارند.
تبصره ـ اشخاص حقيقي براي انتشار محتوا و ايجاد تارنماي اختصاصي نظير « وبلاگ» در رسانه‌هاي كاربر محور داراي مجوز فعاليت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نياز به دريافت مجوز جداگانه ندارند.
ماده9ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است امكان ثبت رسانه‌هاي برخط اختصاصي را از طريق سامانه‌هاي برخط و يا مراجعه حضوري به نحوي فراهم آورد كه ثبت رسانه موردتقاضا، بلافاصله پس از مراجعه حضوري يا برخط متقاضيان انجام شود.
ماده10ـ اشخاص حقيقي و حقوقي كه پيش از ابلاغ اين آيين‌نامه واحدهايي ايجاد نموده يا فعاليت‌هايي انجام مي‌داده‌اند كه وفق اين آيين‌نامه نياز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد، بايد ظرف شش‌ماه از تاريخ ابلاغ اين آيين‌نامه نسبت به درخواست مجوز مربوط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام نموده و گواهي‌نامه آن وزارتخانه مبني بر ثبت درخواست مجوز را دريافت نمايند.
تبصره1ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است ظرف دو هفته گواهي‌نامه يادشده در اين ماده را براي متقاضيان صاحب صلاحيت صادر نمايد.
تبصره2ـ اشخاص دارنده گواهي‌نامه موضوع اين ماده و همچنين دارندگان مجوزهاي يادشده در مواد (2) ، (3) و (4) اين آيين‌نامه، حسب مورد از تاريخ ابلاغ عدم موافقت با تقاضاي اخذ مجوز يا ابطال مجوز آن‌ها مطابق ضوابط و دستورالعمل‌هاي ماده (22) اين آيين‌نامه، بايد ظرف يك ماه نسبت به تعطيلي كامل واحدها يا فعاليت‌هايي كه نياز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارد اقدام نمايند.
ماده11ـ وزارت صنايع و معادن مكلف است صدور و يا تمديد جواز تأسيس و پروانه توليد در زمينه نرم‌افزارهاي رسانه‌اي و رسانه‌پرداز و توليد يا تكثير حامل‌هاي ديجيتال حاوي داده را منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نموده يا فعاليت‌هاي يادشده را از موضوع جواز تأسيس يا پروانه توليد مستثني نمايد. وزارتخانه يادشده با واحدهاي صنعتي متخلف از اين آيين‌نامه و ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي آن وفق قوانين و مقررات موضوعه رفتار مي‌نمايد.
ماده12ـ اشخاص حقيقي و حقوقي داراي مجوز يا پروانه از دستگاه‌هاي اجرايي و ساير مراجع ذي‌صلاح، در چارچوب قوانين مربوط مكلفند از ارائه خدمات يا محصولات به فعاليت‌ها و واحدهايي كه وفق اين آيين‌نامه و ساير قوانين و مقررات موضوعه نياز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارند و فاقد مجوز مربوط هستند خودداري نمايند. دستگاه‌هاي اجرايي و مراجع ذي‌صلاح در چارچوب وظايف قانوني خود، مكلف به نظارت حُسن اجراي حكم مقرر در اين ماده و همچنين برخورد با متخلفين از آن وفق قوانين و مقررات موضوعه و ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي ماده (22) اين آيين‌نامه هستند.
ماده13ـ وزارت فرهنـگ و ارشاد اسلامي مكلف است به منـظور ترويج فرهنگ اسلامي ـ ايراني و توسعه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال در كشور، با رعايت قوانين موضوعه و از محل اعتبارات مربوط، اقدامات ذيل را انجام دهد:
الف ـ حمايت از تهيه و انتشار رسانه‌هاي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از تهيه و انتشار بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني يا مؤثر در ارتقاي اطلاعات و آگاهي‌هاي عمومي.
2ـ حمايت از انتشار رسانه‌هاي بر خط مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني يا مؤثر در ارتقاي اطلاعات و آگاهي‌هاي عمومي و دانش و مهارت‌هاي تخصصي.
ب ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت رسانه‌هاي كاربر محور غيردولتي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.
پ ـ حمايت از توسعه زيرساخت‌هاي تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت شهرك‌ها و مراكز توانمندسازي (رشد) تخصصي رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري ديجيتال.
2ـ حمايت از ايجاد، توسعه و استمرار فعاليت بخش‌هاي ويژه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد.
3ـ حمايت از تأمين بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌پرداز و ساير ابزارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
4ـ حمايت از توليد، انتشار و ترويج كاربري سامانه‌هاي مبتني بر خط و زبان فارسي و تاريخ هجري شمسي.
5 ـ حمايت از ايجاد و توسعه مراكز غيردولتي ارائه خدمات تخصصي براي تهيه و نشر رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
6 ـ حمايت از خريد خدمات مراكز داده (IDC) براي رسانه‌هاي برخط داخلي.
7ـ حمايت از ايجاد و فعاليت مراكز داده (IDC) براي بخش فرهنگ.
ت ـ حمايت از ارتقاي دانش و مهارت‌هاي تخصصي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از انجام فعاليت‌هاي پژوهشي راهبردي در بخش غيردولتي در حوزه رسانه‌ها، آثار فرهنگي و هنري ديجيتال.
2ـ حمايت از طرح‌هاي تحقيق و توسعه كاربردي داراي خروجي قابل اجرا در بخش غيردولتي در حوزه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
3ـ حمايت از برگزاري تورهاي داخلي و خارجي، كارگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي تخصصي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
ث ـ حمايت از توسعه فرهنگ بهره‌گيري مناسب از آثار و محصولات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از تهيه و انتشار محتوا و آثار فرهنگي و هنري در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال و فرهنگ بهره‌گيري از آن‌ها.
2ـ برگزاري سالانه جشنواره ملي و بين‌المللي فرهنگ، هنر و رسانه ديجيتال.
3ـ حمايت از برگزاري مسابقات، جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي ملي و منطقه‌اي در زمينه رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال.
4ـ حمايت از تهيه و پخش برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني در زمينه ارتقاي فرهنگ و آگاهي عمومي و دانش و مهارت‌هاي تخصصي حوزه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال.
5 ـ حمايت از ايجاد و توسعه خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال و مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال در سراسر كشور.
6 ـ خريد نسخه‌هاي آثار و محصولات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي فاخر ديجيتال و اهداي آنها به خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال، مجتمع‌هاي فرهنگي ديجيتال، كتابخانه‌هاي عمومي، ساير مراكز فرهنگي و مخاطبين خاص داخلي و خارجي.
ج ـ حمايت از توسعه اقتصاد رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال، شامل:
1ـ حمايت از ايجاد و توسعه سامانه‌هاي فروش آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال.
2ـ حمايت از خريد آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال از طريق صدور و توزيع كارت‌هاي الكترونيك تخفيف خريد آثار و خدمات يادشده ميان آحاد مختلف جامعه.
3ـ اعطاي تسهيلات مالي و اعتباري از محل وجوه اداره شده و ساير منابع براي ايجاد، ارتقا، توسعه و استمرار فعاليت رسانه‌ها، آثار، محصولات و واحدهاي فرهنگي ديجيتال و مراكز، خدمات و ابزارهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مرتبط.
4ـ پرداخت بخشي از سود و كارمزد تسهيلات اعطايي براي پديد آوردن يا ارتقاي آثار فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال و برپا نمودن يا توسعه سامانه‌ها يا واحدهاي فرهنگي ديجيتال داراي توجيه اقتصادي.
چ ـ حمايت از صادرات و حضور اثرگذار رسانه‌ها، آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال داخلي در خارج از كشور، شامل:
1ـ حمايت از برگزاري بازارچه‌ها و نمايشگاه‌هاي رسانه‌ها و آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال به ويژه در كشورهاي حوزه تمدن ايراني ـ اسلامي.
2ـ حمايت از حضور دست اندركاران رسانه‌ها و آثار و محصولات فرهنگي و هنري ديجيتال داخلي در بازارچه‌ها، نمايشگاه‌ها، همايش‌ها، مسابقات و جشنواره‌هاي خارج از كشور.
3ـ حمايت ويژه از تهيه و نشر رسانه‌هاي برخط و بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني به زبان‌هاي خارجي.
4ـ اعطاي جوايز و مشوق‌ها در ازاي صادرات آثار، محصولات و خدمات فرهنگي، هنري و رسانه‌اي ديجيتال.
5 ـ اعطاي جوايز و مشوق‌ها در ازاي مخاطبين خارجي رسانه‌هاي برخط داخلي.
ماده14ـ كليه دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند با رعايت قوانين موضوعه، احكام اين آيين‌نامه و ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي آن و از محل اعتبارات مربوط، از تهيه و انتشار محتواي فرهنگي ديجيتال مربوط به حوزه وظايف قانوني خود كه مروج فرهنگ اسلامي ـ ايراني بوده و يا در ارتقاي اطلاعات و آگاهي‌هاي عمومي يا دانش و مهارت‌هاي تخصصي مؤثر باشد، حمايت نمايند.
ماده15ـ معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور منابع لازم براي اعطاي حمايت‌ها و تسهيلات موضوع اين آيين‌نامه را در لوايح بودجه سنواتي پيش‌بيني مي‌نمايد.
تبصره ـ بيست درصد (20%) مجموع اعتبار اعطاي حمايت‌ها و تسهيلات موضوع اين آيين‌نامه، به استثناي اعتبارات تخصيص يافته به اعطاي تسهيلات مالي و اعتباري، به اعطاي حمايت‌هاي موضوع ماده (14) اين آيين‌نامه اختصاص خواهد يافت.
ماده16ـ اعطاي تسهيلات و حمايت‌هاي موضوع اين آيين‌نامه بايد از طريق فراخوان عمومي شامل محورها و اولويت‌هاي شكلي و موضوعي و خلاصه ساز و كار ارزيابي تقاضاهاي واصل شده و با اعطاي فرصت‌هاي برابر به تمامي متقاضيان در سراسر كشور و رعايت قوانين و مقررات مربوط صورت گيرد.
ماده17ـ اعطاي تسهيلات و حمايت‌هاي موضوع اين آيين‌نامه به استثناي جزء (4) بند (ث) ماده (13) اين آيين‌نامه به دستگاه‌هاي اجرايي و شركت‌ها، مؤسسات و سازمان‌هاي غيردولتي كه به طور مستمر از محل بودجه عمومي كشور كمك دريافت مي‌نمايند ممنوع است.
ماده18ـ به منظور ايجاد هماهنگي و اجتناب از ارايه حمايت‌ها و تسهيلات موازي و تداخل فعاليت‌ها، كليه دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند تقاضاي تسهيلات و حمايت‌هاي موضوع اين آيين‌نامه را از طريق يك رسانه برخط اينترنتي كه بدين منظور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ايجاد گرديده است، دريافت نموده و مشخصات متقاضيان، نوع تسهيلات و حمايت‌هاي درخواستي و فرآيند و نتايج بررسي آن‌ها را در رسانه مورد اشاره منتشر نمايند.
ماده19ـ به استثناي مواردي كه در قوانين بودجه سنواتي يا ساير قوانين جاري، احكامي برخلاف مقررات اين آيين‌نامه وضع شده يا مي‌شود، هرگونه حمايت از رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال و نيز حمايت از پديد آوردن، تهيه كردن، نشر و انتشار محتواي فرهنگي ديجيتال، از محل بودجه عمومي كشور، توسط دستگاه‌هاي اجرايي بايد با رعايت ساز و كار و ضوابط مقرر در مواد (16) تا (21) اين آيين‌نامه و ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي موضوع ماده (22) اين آيين‌نامه و تبصره ذيل آن صورت گيرد.
تبصره ـ مشوق‌ها و جوايز صادراتي و حمايت‌هاي صنعتي وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن از شمول اين ماده مستثني است.
ماده20ـ اعطاي هر شكل حمايت، تعهد و پرداخت هر مبلغ براي خريد كالا و خدمات موضوع مواد (2)، (3) و (4) اين آيين‌نامه به اشخاص حقيقي و حقوقي فاقد مجوز مربوط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، توسط دستگاه‌هاي اجرايي ممنوع است. دارندگان مجوزهاي موضوع مواد (2)، (3) و (4) اين آيين‌نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، براي فعاليت در زمينه مجوز اخذ شده و همچنين بهره‌مندي از حمايت و يا فروش كالا و خدمات موضوع مجوز خود به دستگاه‌هاي اجرايي نياز به اخذ مجوز، پروانه يا رتبه و يا احراز صلاحيت توسط مراجع ديگر ندارند.
تبصره ـ دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (7) اين آيين‌نامه از لزوم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي معاملات موضوع اين ماده با ساير دستگاه‌هاي اجرايي مستثني هستند.
ماده21ـ هر گونه خريد و يا حمايت از بسته‌هاي نرم‌افزاري رسانه‌اي يا نسخه‌ها يا حاملهاي ديجيتال حاوي آن‌ها توسط دستگاه‌هاي اجرايي، علاوه بر رعايت ساير قوانين و مقررات موضوعه، منوط به احراز ثبت نرم‌افزار مورد حمايت يا خريداري، وفق قانون حمايت از حقوق پديدآورندگان نرم‌افزارهاي رايانه‌اي ـ مصوب 1379ـ به نام فروشنده يا دريافت‌كننده حمايت است.
تبصره1ـ خريد نسخه‌هاي بسته‌هاي نرم‌افزاري ثبت شده از ناشرين ديجيتال و نيز نماينده فروش ناشرين ياد شده با رعايت ساير قوانين و مقررات موضوعه بلامانع است.
تبصره2ـ در مواردي كه خريد يا حمايت از بسته‌هاي نرم‌افزاري در قالب سفارش يا حمايت از پديد آوردن يا تهيه آن‌ها صورت مي‌‌گيرد، پرداخت حداكثر نيمي از مبلغ معامله يا حمايت، با اخذ تعهد و تضمين مناسب براي ارائه گواهي‌نامه ثبت نرم‌افزار بلامانع است.
ماده22ـ ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي اين آيين‌نامه از جمله چگونگي ثبت رسانه‌هاي برخط اختصاصي، صدور، ابطال و تعليق مجوز، ضوابط فعاليت دارندگان مجوزها و اعمال نظارت بر فعاليت‌ها، ضوابط ارائه خدمات يا محصولات براي فعاليت‌ها و واحدهايي كه نياز به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دارند و همچنين محورها و اولويت‌هاي شكلي و موضوعي و ساز و كار ارزيابي تقاضاي دريافت تسهيلات و حمايت‌ها، در چارچوب قوانين مربوط و احكام اين آيين‌نامه با همكاري تشكل‌هاي صنفي مربوط، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يا حسب مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دستگاه اجرايي ذي‌ربط تدوين و ابلاغ مي‌گردد.
تبصره ـ اولويت‌ها و ساز و كارهاي انتخاب محتواي فرهنگي مورد حمايت و چگونگي تعيين مبلغ و اعطاي حمايت‌هاي موضوع ماده (14) اين آيين‌نامه در كارگروهي كه با عضويت نمايندگان وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي (رييس)، ارتباطات و فناوري اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني، سازمان تبليغات اسلامي، حوزه علميه قم، مؤسسه مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي و تشكل‌هاي صنفي ذي‌ربط تشكيل مي‌گردد، تدوين و پس از ابلاغ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اجرا مي‌گردد.
ماده23ـ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، معاونت علمي و فناوري رييس‌جمهور، پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد، در چارچوب قوانين موضوعه، براي ايجاد بخش‌هاي ويژه رسانه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي ديجيتال در پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد همكاري لازم را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عمل مي‌آورند.
ماده24ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است، هر شش ماه يك بار گزارشي از اجراي اين آيين‌نامه و نتايج آن به هيئت وزيران ارايه نمايد.///////باتشکر ازاستاد گرامی/////گرداورنده/ثریا مسیب زاده.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانون 11 سال 3 هفته ago #3601

<strong>ماده 4 تا 7 آيين‌ نامه‌ تأسيس‌ و نظارت‌ بر نحوه‌ كار و فعاليت‌ كانون‌هاي‌ آگهي‌ و تبليغات</strong>

ماده‌ 4) مسئوليت‌ محتواي‌ طرح‌ تبليغاتي‌ و اجرا آن‌ در چهارچوب‌ قوانين‌ موضوعه‌ و مقررات‌ جاري‌ و دستورالعمل‌هاي‌ اجرايي‌ تبليغات‌ با مدير مسئول‌ كانون‌ مي‌باشد و ادارات‌ كل‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ ناظر به‌ حسن‌ اجراي‌ قوانين‌ و مقررات‌ تبليغاتي‌ بوده‌ و در صورت‌ احراز تخلف‌ برابر مقررات‌ اعمال‌ مجازات‌ خواهند كرد.

ماده‌ 5) كانون‌هاي‌ آگهي‌ و تبليغاتي‌ موظفند نام‌ كانون‌ آگهي‌ و تبليغاتي‌ و همچنين‌ شماره‌ پروانة‌ خود را بر روي‌ تابلو نصب‌ كنند.

ماده‌ 6) رسيدگي‌ به‌ تخلفات‌ كانون‌ها و مديران‌ مسئول‌ به‌ شرح‌ ذيل‌ صورت‌ خواهد گرفت‌:

الف‌ - نوع‌ اول‌: اخطار كتبي‌

ب‌ - نوع‌ دوم‌: احضار و توبيخ‌

ج‌ - نوع‌ سوم‌: تعليق‌ فعاليت‌ مؤسسه‌ حداكثر تا سه‌ ماه‌

د - نوع‌ چهارم‌: بركناري‌ مدير مسئول‌

ه- نوع‌ پنجم‌: تعطيل‌ موقت‌ مؤسسه‌ حداكثر تا شش‌ ماه‌

و - نوع‌ ششم‌: لغو پروانه‌ و تعطيل‌ دائم‌

تبصره‌: مجازات‌ نوع‌ پنجم‌ و ششم‌ به‌ پيشنهاد كميته‌ استان‌ و تصويب‌ كميته‌ مركزي‌ اعمال‌ خواهد شد.

ماده‌ 7) تكرار تخلف‌ و عدم‌ توجه‌ به‌ اخطار، احضار و توبيخ‌ موجب‌ تعليق‌ فعاليت‌ مؤسسه‌ و نهايتاً لغو پروانه‌ فعاليت‌ خواهد شد.

تبصره‌ يك‌: در مواردي‌ كه‌ جرم‌ عمومي‌ صورت‌ گرفته‌ باشد علاوه‌ بر اعمال‌ مجازات‌هاي‌ مذكور، پرونده‌ متخلف‌ جهت‌ رسيدگي‌ به‌ محاكم‌ قضايي‌ ارجاع‌ داده‌ خواهد شد.

تبصره‌ دو: اعمال‌ كليه‌ مقررات‌ بايد در پرونده‌ كانون‌ درج‌ شود.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آيين‌نامه تأسيس و نظارت بر نحوه کار و فعاليت کانون 11 سال 2 هفته ago #4452

با سلام و خسته نبايد خدمت استاد بزرگوار
در خصوص ماده 4 آيين نامه كه در خصوص شرايط يك مدير مسئول سخن گفته و تشريح نموده مدرك ديپلم متوسطه و 5 سال سابقه كار براي يك مدير كافي مي باشد به نظر بنده اين مورد جالب نبوده و پيشنهاد مي گردد به صورت ذيل تصحيح گردد . حداقل مدرك ليسانس در خصوص مسائل تبليغاتي ،بازاريابي و ... و داراي 3 سال تجربه كار در اين موارد .
با تشكر
محمد خدايار
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: بابک کاظمی
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده