خوش آمديد,
مهمان
|
|
در مورد فوانین تبلیغات بیشتر بدانیم
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
بسمه تعالي
اينجانب در خصوص موضوع درباره قوانين تبليغات بيشتر بدانيم تحقيقاتي انجام دادم كه نتايج آن رابه اختصار در 10 قانون قوانين تبليغات شهري در ذيل حضورتان ارسال مي نمايم . قوانین تبلیغات شهری (تبلیغات محیطی) تبلیغات شهری یا محیطی در این دستورالعمل عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری ، پارچه ای ، فلزی ، رایانه ای ، متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرهاو...مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. ماده ۱) تبلیغات شهری یا محیطی در این دستورالعمل عبارت از کلیه تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری ، پارچه ای ، فلزی ، رایانه ای ، متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، خیابان ها، جاده های شهری و بین شهری ، بزرگراه ها، فرودگاه ها، پایانه های مسافربری ، مترو، ایستگاه های اتوبوس ، میادین و سایر اماکن عمومی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. • واگذاری رایگان سامانه ارسال انبوه پیامک ماده ۲) تبلیغات فرهنگی ، مذهبی ، ملی و نیز تبلیغ جشنواره های فرهنگی و هنری که جنبه غیر انتفاعی دارند با تشخیص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شمول عوارض خارج هستند. ماده ۳) کلیه سازمان ها و کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف اند علاوه بر رعایت مقررات عمومی مندرج در مواد ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ آیین نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی ، در تنظیم ، تهیه و اجرای برنامه های تبلیغاتی نکات زیر را رعایت نمایند. تبلیغ عکاسی تصویربرداری حرفه ای از مجالس با … • تبلیغات را نمایان کنید آیا از رنک وبلاگ یا وبسایت … • گروه تبلیغات دی • لوگو و ست اداری • بروشور و … • ایمیل مارکتینگ ارسال انبوه ایمیل تبلیغات ماده ۴) کلیه کانون های آگهی و تبلیغاتی موظف اند برای اجرای طرح های تبلیغاتی موضوع ماده ۱ این دستورالعمل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل فعالیت خود مجوز اجرای طرح دریافت کنند. ماده ۵) مسئولیت محتوای طرح تبلیغاتی و اجرا آن در چهارچوب قوانین موضوعه و مقررات جاری و دستورالعمل های اجرایی تبلیغات با مدیر مسئول کانون می باشد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ناظر به حسن اجرای قوانین و مقررات تبلیغاتی بوده و در صورت احراز تخلف برابر مقررات اعمال مجازات خواهند کرد. ماده ۶) کانون های آگهی و تبلیغاتی موظفند نام کانون آگهی و تبلیغاتی و همچنین شماره پروانهٔ خود را بر روی تابلو نصب کنند. ماده ۷) رسیدگی به تخلفات کانون ها و مدیران مسئول به شرح ذیل صورت خواهد گرفت : نوع اول : اخطار کتبی نوع دوم : احضار و توبیخ نوع سوم : تعلیق فعالیت مؤسسه حداکثر تا سه ماه نوع چهارم : برکناری مدیر مسئول نوع پنجم : تعطیل موقت مؤسسه حداکثر تا شش ماه نوع ششم : لغو پروانه و تعطیل دائم تبصره : مجازات نوع پنجم و ششم به پیشنهاد کمیته استان و تصویب کمیته مرکزی اعمال خواهد شد. ماده ۸) تکرار تخلف و عدم توجه به اخطار، احضار و توبیخ موجب تعلیق فعالیت مؤسسه و نهایتاً لغو پروانه فعالیت خواهد شد. تبصره یک : در مواردی که جرم عمومی صورت گرفته باشد علاوه بر اعمال مجازات های مذکور، پرونده متخلف جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع داده خواهد شد. تبصره دو: اعمال کلیه مقررات باید در پرونده کانون درج شود. ماده ۹) اعمال مجازاتهای مقرر به تشخیص کمیته های استانی انجام خواهد شد لکن ذینفع می تواند نسبت به اعمال مجازاتهای مذکور به کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی اعتراض نماید. تبصره : در جلسه کمیته تبلیغات استان که موضوع آن اعمال یکی از مجازات ها در مورد کانون آگهی و تبلیغاتی باشد در صورتیکه در مرکز آن استان انجمن صنفی تبلیغات تشکیل شده باشد نماینده انجمن و اگر تشکیل نشده باشد و آن کانون عضو انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی تهران باشد نماینده آن حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حق رأی شرکت خواهد کرد. ماده ۱۰) کانون های آگهی و تبلیغاتی می توانند اعتراض خود را نسبت به اعمال مجازات ها از سوی کمیته سازمان های تبلیغاتی استان حداکثر یک ماه پس از ابلاغ به اداره کل تبلیغات تسلیم و رسید دریافت نمایند. اداره کل تبلیغات موظف است حداکثر ظرف سه ماه نظر نهایی کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور را پس از رسیدگی اعلام نماید. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
موضوع: چند مورد از قوانین تبلیغات تلویزیونی
بخشهایی از مجموعه ضوابط تولید آگهی های رادیویی و تلویزیونی
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|