خوش آمديد,
مهمان
|
|
واژههای جادویی اما در این میان بیشترین مسوولیت را به عهده دارند؛ جلب اعتماد، افزایش كیفیت محصولات و خدمات هم همان چیزی است كه در مرحله بعد برای پشتیبانی از آنچه قرار نیست تنها در حد یك ادعا باشد، وارد میدان میشود.
واژههای جادویی اما در این میان بیشترین مسوولیت را به عهده دارند؛ جلب اعتماد، افزایش كیفیت محصولات و خدمات هم همان چیزی است كه در مرحله بعد برای پشتیبانی از آنچه قرار نیست تنها در حد یك ادعا باشد، وارد میدان میشود. به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، شعارهایی كه با ورود هر محصول جدید رنگ تغییر به خود میگیرند تا ماهیت خود را به عنوان یك ابزار قدرتمند برای تبلیغات توجیه كنند.فناوری ارتباطات و اطلاعات و صنایع وابسته آن هم از این قاعده مستنثنا نبوده و شاید حتی به خاطر سازگاری این صنعت با تكنولوژی روز و ورود هر ساله محصولات مختلف آن، حجم وسیعی از شعارهای تبلیغاتی شناخته شده در سراسر دنیا را به خودش اختصاص داده است. SONY پیام make.believe با برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه به ذهن خطور می کند. IBM یكی از قدیمیترین شركتهای تولید كننده كامپیوترهای شخصی كه یكی از قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال 1914 بود كه IBM اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان «بیندیش» (Think) ارائه كرد. بعد از آن اما این شركت سعی كرده با استفاده از واژه كلیدی «راهحل» در تبلیغاتش توجه كاربران بیشتری را جلب كند. «راهحلهایی برای مشكلات یك سیاره كوچك»(Sdutions for a small planet) و «راهحلهایی برای تجارت الكترونیك» (e-business solutions) شعارهای تبلیغاتی دیگر این شركت در دهه 2000 بودند. Dell شركت آمریكایی Dell كه در سالهای اخیر در زمینه تولید و عرضه كامپیوترهای شخصی و به خصوص لپتاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب كرده است. «به راحتی D«Dell » (Easy as Dell)l)، «صرفا تو» (Purely uou) و «این تنها یك معامله نیست، یك Dell است» (It s not jast a deal , Its s a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شركت در سالهای اخیر هستند. HP ثروتمندترین شركت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا كه محصولات باكیفیتی را هم در این زمینه به بازار عرضه كرده است، این روزها با عبارت «اختراع كنید» (Invent) شناخته میشود. این شركت علاوه بر این در گذشته از شعار «كامپیوتر دوباره شخصی میشود» (The Camputer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده میكرد. Intel بزرگترین تولیدكننده پردازندههای رسانا و نیمهرسانای دنیا با دو شعار «درون I«Intel (Intel inside)e و «جلوتر از دیگران حركت كنید» (Leap ahead) شناخته میشود. Apple «متفاوت بیندیش» (Think different) یكی از قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی محبوبترین شركت كامپیوتری Apple در میان كاربران است كه در حقیقت پایه و اساس تولیدات این شركت هم قرار گرفت. این شركت برای سیستم عامل تولیدیاش شعار «قدرت مكینتاش است» (Power is Macintosh) و «برای آیندگان» (For the rest of us) را برای كامپیوترهای شخصیاش ارائه كرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما» (S1000Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» ( S5000Songs in your hard) را برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی كرد. Microsoft غول نرمافزاری جهان در دهه 1990 شعار «امروز میخواهی به كجا بروی؟» (where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقهما» Our Passion ) و Your Potential)l را در دهه 2000 به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب كرد. ایــــن شــــركت امـــا جمله «با پروانه بهتر است» (It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی MSN8 خود ارائه كرد. CISCO این شركت نرمافزاری هم با جمله «به شبكه انسانی خوش آمدید» (welcome to the human network) در میان كاربرانش شناخته میشود. AOL شركت عرضهكننده خدمات اینترنتی America online یا AOL در دهه 2000 با دو شعار «اینترنت بهتری میخواهید؟ شما به America online تعلق دارید. (Want a better internet? You belong at America online) و «بسیار آسان برای استفاده، تعجب نكنید این شماره یك است» (So easy use, no wonder it’s number1) به عرصه تبلیغات وارد شد. eBay بزرگترین سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در ebay به دست میآورید». (whatever it is, you get it on ebay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید». (Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعارهای تبلیغاتی خود انتخاب كرده است. You Tube پرطرفدارترین وبسایت به اشتراكگذاری فیلم دنیا كه سال گذشته توسط موتور جستوجوی google خریداری شد. با جمله «خودتان را پخش كنید» (Broadcast your self) در میان كاربران سراسر دنیا به شهرت رسیده است. AT&T بزرگترین شركت مخابراتی آمریكا عبارت «بیحد و مرز» (Boundless) را به عنوان اولین شعار تبلیغاتی خود ارائه كرد. بعد از آن اما در دهه 1990 این شركت شعارهای تبلیغاتی مختلفی را مانند: «به كسی فكر كنید و با او تماس برقرار كنید» (Reach out and touch some one)، «بهتر صدا میكنیم بیشتر بشنوید». T(The more you hear , the beher we Sound)d، «انتخاب درست شما» (your true choice) و «صدای واقعی شما» (your true voice) ارائه كرد. آخرین شعار تبلیغاتی این شركت اما «دنیای شما، به دنیا آمد» y(your world. Delivered)d بود. BT شركت مخابرات انگلستان كه این روزها به بخشخصوصی واگذار شده است با سه شعار تبلیغاتی «برای صحبت خوب است» (Its good to talk)، «برای توست» (Its for you) و «ما به تو جواب میدهیم» (Its you we answer to) در میان كاربران انگلیسی شناخته میشود. T-Mobile شركت مخابراتی بزرگ T-Mobile عبارتهای «بیشتر بگیرید» (Get more) و «كاملا نزدیكتر» (Simply Closer) را به عنوان شعارهایی تبلیغاتی خود انتخاب كرد. معروفترین شعارهایی که تا به حال ساخته شده اند: (ترجمه ی شعارها اصلاً قابل اعتماد نیست!) امروز کجا می خوای بری؟ (Where do you want to go today? – Microsoft) گوشت گاو کجاست؟ (Where’s the beef? - Wendy’s) بین عشق و دیوانگی فکر دائم قرار گرفته است. (Between love and madness lies Obsession. – Calvin Klein’s “Obsession”) تلپ, تلپ؛ فش,فش؛ وای چقدر این راحته (Plop, plop; fizz, fizz; oh, what a relief it is. – Alka Seltzer) چیز هایی هست که پول نمی تونه بخردشون. برای بقیه چیزا, مستر کارت هست. (There are some things money can’t buy. For everything else there’s Mastercard. – Mastercard) فکرهای زیرک, محصولات هشیار (Sharp Minds, Sharp Products. – Sharp) آیا تو .. یاهو؟! (Do you… Yahoo!? – Yahoo!) ویکی پدیا, دایرة المعارف رایگان (Wikipedia, the Free Encyclopedia. – Wikipedia) برا اینکه ارزششو داری. (Because you’re worth it. – L’Oreal) همونی باش که می تونی باشی. (Be all that you can be. – United States Army) ام اند ام تو دهنت آب می شه, نه تو دستت (M&Ms melt in your mouth, not in your hand. – M&M candies) بیا چیزها رو بهتر کنیم. (Let’s Make Things Better. - Philips) ما از راه قدیمی پول در میاریم ... ما به دست میاریمش. (We make money the old-fashioned way….We earn it. – Smith Barney) همه چی روی مک آسون تره (Everything is easier on a Mac. – Apple Computer) بدون این از خونه بیرون نرو. (Don’t leave home without it. – American Express) سلطان آبجوها (The king of beers. – Budweiser) به World Wide Wow خوش آمدید. (Welcome to the World Wide Wow – AOL. (play on World Wide Web)) توی دنیای خودت زندگی کن, تو دنیای ما بازی. (Live in your world, play in ours. - Sony Playstation and Playstation 2 gaming consoles) وقتی قطعاً و یقیناً باید شبانه آنجا باشد. (When it absolutely, positively has to be there overnight. – Federal Express) برای منتشر شدن, دکمه رو فشار بده. (Push Button Publishing. – Blogger.com) بهترین چیزی که یک مرد می تونه به دست بیاره. (The best a man can get. - Gillette) ما نفر دومیم؛ ما سخت تر تلاش می کنیم. (We’re number two; we try harder. - Avis Rental Cars) هیچ چیز عاشقانه تر از چیزی از اجاق حرف نمی زند. (Nothin’ says lovin’ like something from the oven. – Pillsbury) بیدار شو! تو در نسل پپسی هستی. (Come alive! You’re in the Pepsi generation. – Pepsi Cola) هیچ باتری یی قویتر ، ماندگارتر نیست. (No battery is stronger longer. – Duracell Batteries) |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|