سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: میزان مسئولیت شرکاء در انواع شرکتها

میزان مسئولیت شرکاء در انواع شرکتها 11 سال 2 هفته ago #5310

شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا ء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
شرکت تضامنی :
شرکتی است که در تخت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چنذ نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود,اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
شرکت مختلط غیر سهامی:
برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل میشود شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود .شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد .
شرکت مختلط سهامی :
بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل میشود.سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه در آمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.در صورت تعدد شریک ضامن مشئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود.
شرکت نسبی :
برای امور تجارتی در تخت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته .
شرکت تعاونی :
شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده ای از ارباب خرف تشکیل میشود و شرکا ء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیا ء یا اجناس به کار میبرند. :)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده