چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: سوال

سوال 10 سال 11 ماه ago #5116

ایا شرکتها با انحلال شخصیت حقوقی خود را از دست میدهند؟
آخرين ويرايش: 10 سال 11 ماه ago توسط سمیه کاظم زاده.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: هدی برادران طهوری, سعیده کامرانی

سوال 10 سال 11 ماه ago #5329

وقتی شرکت منحل میشود باید یک مدیر و یک حسابدار را به اداره ثبت شرکت جهت تسویه حساب معرفی کند و شرکت شخصیت حقوقی خود را از دست میدهد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سوال 10 سال 11 ماه ago #5356

خیر.شرکت با انحلال شخصیت حقوقی خود را ا دست نمی دهد.چرا که ضروری است تا پایان عملیات تصویه شرکت باقی بوده و اخذ تصویه را انجام دهد(طبق ماده 208 لایحه اصلاحیه قانون تجارت)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سوال 10 سال 11 ماه ago #6034

مسلم است پس از این که شرکت منحل شد ، مدیران دیگر سمتی ندارند . و چون ممکن است شرکت کارهای ناتمامی داشته باشد، مطالبات و بدهکاری داشته یا اجناسی در انبار موجود باشد که باید به فروش برسد و حتی ممکن است دعاوی در محاکم داشته باشد و از همه مهمتر این که دارائی شرکت باید بین سهام داران تقسیم شود لذا وجود اشخاصی که نماینده شرکت در حال تصفیه باشند به جهت انجام این امور لازم است و این افراد را مدیران تصفیه گویند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سوال 10 سال 11 ماه ago #6577

هرچند انحلال شرکت، تأیید پایان فعالیت‌های موضوع اساسنامه است. لیکن باید اذعان داشت طبق صدر ماده 208 لایحه اصلاح قانون تجارت، به محض انحلال، شخصیت حقوقی اشخاص حقوقی مزبور، پایان نمی‌یابد و شخصیت حقوقی آنها تا خاتمه تصفیه، باقی می‌ماند. منتها، بقای شخصیت حقوقی مذکور فقط برای امر تصفیه می‌باشد و مدیر تصفیه یا اداره تصفیه با استفاده از آن، به انجام تعهدات باقی‌مانده، وصول مطالبات، فروش اموال و نقد کردن دارایی، پرداخت بدهی‌ها و تقسیم دارایی شخص حقوقی منحل‌شده، می‌پردازد. صرفاً در صورتی که برای اجرای تعهدات شرکت، معاملات جدیدی لازم شود، مدیران تصفیه حق انجام چنین معاملاتی را نیز دارند.
بدین‌ترتیب فروش اموال شرکت و انجام سایر معاملاتی که برای تصفیه شرکت ضروری است از اختیارات و تکالیف مدیران تصفیه است و در نتیجه تا تعیین تکلیف تمام اموال شرکت، شخصیت حقوقی شرکت باقی است و هر معامله‌ای به حساب شخصیت حقوقی شرکت لیکن با عبارت «در حال تصفیه» انجام می‌پذیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

از دست دادن شخصیت حقوقی با انحلال شرکتها 10 سال 11 ماه ago #7352

پایان شخصیت حقوقی حقوق خصوصی و از جمله شرکت‌های تجاری با انحلال آنها واقع می‌گردد و انحلال شرکت‌‌‌‌‌ها به دو صورت اجباری و اختیاری صورت می‌گیرد. البته با این همه اشخاص حقوقی، بعد از انحلال، بی درنگ از هم نمی‌پاشند و شخصیت حقوقی آنها تا تصفیه بدهی‌ها و دارایی‌ها و اجرای تعهدات آنها به وسیله مدیر تصفیه یا اداره تصفیه امور ورشکستگی باقی می‌ماند. بقای شخصیت حقوقی این اشخاص تنها برای اموری که معوق مانده است، می‌باشد. نه آنکه بتوانند به کار تازه‌ای اشتغال بیابند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: سمیه کاظم زاده