خوش آمديد,
مهمان
|
|
چاپ سوم کتاب «نظریههای رسانه» (اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی) اثر سیدمحمد مهدیزاده منتشر شد.
به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «چیستی نظریه: تعریف، نقش و اهمیت»، «نظریه ارتباطات و تحول تاریخی: رسانه و مدرنیته»، «نظریه اجتماعی – رفتاری: کارکردها و آثار پیامهای ارتباطی» و «نظریه هنجاری رسانه» از جمله فصلهای یازدهگانه این کتاب هستند. همچنین «نظریه ساختارگرایی و نشانهشناسی»، «نظریه تعاملگرایی و ساختیابی»، «نظریه فمینیستی رسانه: رسانه و جنسیت»، «نظریه اقتصاد سیاسی، صنعت فرهنگ و مطالعات پسااستعماری»، «نظریه مخاطب: مطالعات فرهنگی و مخاطبان فعال»، «نظریه پستمدرنیسم و ارتباطات: رسانه، تصویر و وانمایی» و «نظریه رسانههای جدید» از فصلهای دیگر این کتاب هستند. سیدمحمد مهدیزاده، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «فهم ابعاد و زوایای پدیده ارتباطات و رسانه به عنوان یکی از تجلیات دنیای جدید و به روایتی، علتِ موجده تحولات تاریخی و اجتماعی و صورتبندیهای فرهنگی، نیازمند مفهومسازی و نظریهپردازی است. حضور و گستردگی رسانه در سپهر عمومی و انباشت و فوران نشانهها و تصاویر رسانهیی در همه شؤون زندگی چون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… و تولید و توزیع معانی، به رسانهیی شدن فرهنگ، سیاست و اجتماع منتهی شده است. به این معنا که امروزه، رسانهها صرفا به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی و مؤثر بر دیگر قلمروها تلقی نمیشوند، بلکه فضا و چارچوبی فراهم میآورند که فرهنگ، سیاست و اجتماع در آن جریان مییابد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|