پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سواد رسانه ای چیست؟

سواد رسانه ای چیست؟ 10 سال 11 ماه ago #9217

برای شناخت ومعرفت بیشتر دزباره یک موضوع بهترین مرحله تعریف جامعه ومانع ازموضوع است.از این رو در معقوله رسانه ها ابتدا دز تعریف رسانه یا رسانه های عمومی می پردازیموات آنها را به طور کامل مشخص نماییم. رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبییر دیگروسایل ارتباط جمعی اطاع فارسی شده واژه لاتین است که جمع آن medeaمی باشدومنطورآن دسته ای ازوسایل هستند که مورد توجه تعداد کثیری می باشند وارتمدن چدید به وچود آمده اند.1البته رسانه دراین تعریف به طورکامل معرض نشده است زیرا وسایلی که مورد توچه تعداد کثیری باشد ودرتمدن چدید به وچود آمده باشدمحدود ومنحصر به وسایل ارتباط چمعی نیست. ازاین رو بایستی به تعریفی دفیق ترپرداخت.زسانه به معنی هر وسیله ای است که انتقال دهنده فدهنک هاوافکار عده ای می باشد.واکنون آن چه مصداق این تعریف است وسایلی مانند.روزنامه ها.مچلات.رادیو.تلویزیون واینترنت می باشد.
تاریخچه رسانه عمومی
درحدود 160 سال قبل با منتشر شدن کاغذاخباربه مدیریت میزای شیرازی ایران وارد جهان رسانه ای شذواین درحالی است که درغرب این تاریخ به 400سال پیش برمی گردد.
2واین ساله ازقدمت بحث رساده ها درگشورهای غربی حکایت می کند وبه نسبت همین قدمت کار رسانه ای بیشتری انجام شده است و طبعا پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.از جمله .روزنامه ها.مچلات.رادیو.تلویزیون.ماهواره.اینترنت.
کارکرد رسانه ها
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: بیتا برارین