دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحلیل تبلیغ دنت کارامل

تحلیل تبلیغ دنت کارامل 10 سال 11 ماه ago #6981

استاد محترم: سرکار خانم امرالهی
دانشجو: صدیقه عرب بنابچی
رشته: کارشناسی افکارسنجی


تحلیل تبلیغ دسر کارامل دنت

1- رسانه ها ساختگی و سازه ای هستند: این تبلیغ کاملاً ساختگی است و برای القاء بیشتر به بیننده این کار را میکنند و در اصل در واقعیت به این شکل دیده نمیشود و رنگ و لعابی که در این تصویر به این محصول داده شده ساخته شده است و در اصل به این حد نیست.

2- رسانه ها واقعیت را بازسازی میکنند: برای درک بیشتر مصرف کننده از این محصول رسانه تصویر را به این شکل طراحی کرده که کارامل از بالای محصول در حال چکیدن است یعنی وقتی محصول را به این شکل وارونه کنید مایع کارامل به پایین سرازیر میشود.

3- مخاطبان مفهوم موردنظر خود را از رسانه ها میگیرند: در این تصویر بازی با رنگ مخاطب را به اشتها آورده و او را به خرید این محصول ترغیب می نماید. و دیگر اینکه هر مخاطب یک مفهومی را از این تصویر برداشت می کند. به طور مثال نوشته وارونه بالای محصول مخاطب را بهتر به مفهوم برگرداندن لیوان نزدیک می کند.

4- محصولات رسانه ای اهداف تجاری دارند: در این تصویر میبینیم که عکس سامان گلریز یکی از آشپزان معروف و حرفهای را که با دست خود به عالی بودن آن اشاره می¬کند را در کنار این دسر قرار داده که به تجاری شدن و فروش بیشتر آن کمک میکند. و در واقع یک تبلیغ پنهان در اینجا اتفاق افتاده و از اعتماد مردم به این فرد استفاده کرده است. همچنین متون جزئی که در آن بکار رفته نیز نشانه ترغیب بیشتر مخاطب به خرید این محصول است مثل: طعمی که باید امتحان کنی.

5- رسانه ها دربردارنده پیامهای ایدئولوژیکی و ارزشی هستند: این تصویر روح مصرف گرایی را در بیننده بیدار میکند با اینکه ممکن است کسی بتواند خود این محصول را در منزل تهیه نماید ولی مخاطب را به خرید آن ترغیب مینماید.

6- رسانه ها بار سیاسی و اجتماعی دارند: این تبلیغ یک بار اجتماعی و آن هم منفعت تولید کننده را در خود دارد.

7- هر رسانه شکل زیباشناختی خاصی دارد: این تصویر با رنگ و روی زیبایی که دارد توجه مخاطب را به سمت خود جلب کرده و زمینه خرید این محصول را بیشتر مهیا میکند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.