دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رادیو جوان

رادیو جوان 10 سال 11 ماه ago #9957

رادیو جوان
مقدمه
مديريت شبكه: جناب آقاي دكتر نوري
گروه هاي برنامه ساز: جوان و جامعه ، جوان و انديشه، جوان و ورزش، جوان و دانش، جوان و فرهنگ
فركانس: موج FM رديف 88.1 مگا هرتز در تهران
شبكه جوان صداي جمهوري اسلامي ايران، حيات فرهنگي خود را از 4 اسفند سال 1375 در حضور رياست جمهوري وقت – جناب حجة الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني و نيز رياست محترم دكتر لاريجاني – رسما آغاز نمود. در بدو امر آنچه بيش از هر چيز، صعب و دشوار بنظر مي‏رسيد، يافتن جايگاهي مناسب در ميان مخاطبان جوان بود، جواناني كه در معرض تهاجم فرهنگي وسايل ارتباط جمعي غرب قرار دارند. در عرصه رقابت امواج بيگانه اي كه از سراسر جهان به گوش و ديدگان جوانان كشور مي رسند اين سؤال پيش مي آيد كه شبكه جوان چه جايگاهي در اين ميان دارد ؟ و آيا اين شبكه باارائه الگوهاي صرفا تكراري و كليشه اي مي تواند در جذب مخاطبان مشكل پسند خود موفق شود ؟ قطعاً پاسخ اين سؤال منفي است وبا توجه به اين موضوع، شبكه جوان با طراحي و ارائه شيوه‏ هاي نوين برنامه سازي نشان داد كه در پيمودن اين راه دشوار، عزمي راسخ و استوار دارد و قابليت تحقق بخشي از آرمانهاي فرهنگي انقلاب را نيز دارا است. اين شبكه درآغاز با 13 ساعت برنامه در روز، فعاليت خود را شروع كرده و در كمتر از 5 ماه ساعت پخش برنامه هاي خود را به 21 ساعت در روز افزايش داد. و در صدد است تا ساعات پخش برنامه هاي خود را به 24 ساعت افزايش دهد. شايان ذكر است كه در تقريباً 10 ساعت از برنامه هاي اين شبكه به صورت زنده و مستقيم پخش مي گردد. بديهي است كه يكي از عناصر مهم در كسب توفيق بيشتر در برنامه‏هاي صدا و سيما، ايجاد ارتباط مستقيم و زنده با مخاطبان است. در چنين برنامه‏هايي، سهم مشاركت مخاطبان جوان و ميزان ارتباط آنان با برنامه‏سازان افزايش يافته و در مجموع، انعكاس نظرات و راه كارهاي پيشنهادي از سوي آنها، دستيابي، به هدفهاي مورد نظر نيز امكان پذير مي‏ گردد.
اهداف شبکه جوان :
شبكه جوان رسانه‏اي شنيداري است كه براي قشر عمدتاً جوان در نظر گرفته شده و اهداف زير را جهت نيل به جامعه مطلوب اسلامي دنبال مي كند:
ارايه و تبيين انديشه هاي ديني و تعميق معرفت، بصيرت و باورهاي اسلامي
1- شناساندن انقلاب اسلامي(تعميق و تبيين تفكرات،اصول نظام ارزشي انقلاب، و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و..)
2- شناخت و تعميق فرهنگ ايراني و اسلامي(تقويت خودباوري و..)
3- رشد سطح آگاهي و اطلاعات جوانان در ابعاد گوناگون سياسي،اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، و هنري
4- جهت دهي و كمك به گذران اوقات فراغت
5- ارايه الگوهاي صحيح و تعميم و اشاعه ارزشهاي الهي- انساني(فرهنگ كار،ازدواج، تواضع، احترام به والدين،اميدواري،آينده نگري، عدالت طلبي، قانون گرايي، مسئوليت پذيري..)
6- بررس مشكلات و نيازهاي جوانان و ايجاد بستر مناسب براي ارائه راه حلها از سوي كارشناسان (مشكلات اجتماعي ، رواني و عاطفي، تحصيلي)
7- ايجاد بستري سالم و مناسب جهت تضارب آراء و عقايد مختلف
8- 9- تقويت و تحكيم وحدت ملي و وفاق اجتماعي و افزايش همبستگي
9- تعميق دين باوري و افزايش تعلق عاطفي جوانان
10- مبارزه با ناهنجاري ها، مفاسد اجتماعي، لاابالي گري و اباحه گري در مظاهر اجتماعي و فرهنگي آن
11- اهتمام اصولي به نوسازي معنوي و اخلاقي و توجه كافي به تربيت و تهذيب اسلامي
12- تعميق تفكر حكومت ديني و رفع شبهات در اين زمينه و افزايش تعلق فكري و عاطفي جوانان با نظام جمهوري اسلامي و مبارزه با تفكر سكولار و ليبرال
13- تبيين جامعيت و شمول دين اسلام در پاسخگويي به كليه نيازهاي اساسي اجتماعي و فردي بشر
14- تحكيم هويت اسلامي و ايراني جوانان و ارائه جذاب مؤ لفه هاي هويت ملي-اسلامي و الگو سازي از شخصيت هاي محبوب مذهبي و ملي
15- معرفي و تبيين ابزارها و شيوه هاي استكبار جهاني در استحاله جوانان و تلاش براي مصون سازي آنان در برابر تهاجم فرهنگي
16- تبيين آثار زيان بار فردي و اجتماعي زندگي غربي، پوچ گرايي و ياس فلسفي ناشي از آن
17- تبيين مؤ لفه هاي اصلي توسط كشور و جذب مشاركت اجتماعي جوانان در اين راستا
18- تبيين مباني، ويژگي ها و شاخص هاي اصلاحات اسلامي و اصلاحات آمريكايي
19- تبيين علل و عوامل فقر ، فساد، تبعيض و حركت هاي مخل امنيت عمومي و راهكارهاي اصلاح آنانو جلب مشاركت جوانان



گروههای مختلف رادیو جوان
گروه جوان و جامعه:
اين گروه در چهارچوب اهداف شبكه جوان به موضوعات و مسائلي مي پردازدكه مربوط به تعامل نسل جوان با كل جامعه در ابعاد سياسي، اجتماعي و اقتصادي است. برنامه هاي اين گروه عبارتند از:
چهارراه جواني، چرا . . . ؟، من سربازم، صداي دانشجو، صداي پتروشيمي، فصل شكوفايي، قضاوت با شماست، يك صبح يك سلام، باغي در صدا، در عمق يك داستان
گروه جوان و انديشه:
اين گروه ضمن تبيين و تحليل انديشه هاياني مختلف در عرصه دين و فرهنگ مسئول تهيه برنامه هاي شبكه جوان مي باشد و كليه موضوعاتي كه در عرصه مسائل ديني مطرح است، در چهار چوب وظايف اين گروه قرار دارد. برنامه هاي اين گروه عبارتند از:
از جنس آسمون، باغي در صدا، به كجا چنين شتابان، ترنم صبح، حرفهاي شنيدني، سمت خيال دوست، گپ عصرانه، مـي انـديشـم پـس هسـتـم
گروه جوان و فرهنگ :
اين گروه مسئول تبيين موضوعات هنري، تاريخي و فرهنگي در چهارچوب اهداف شبكه جوان و در جهت ارتقا سطح فرهنگي جوانان مي باشد. برنامه هاي اين گروه عبارتند از:
آلاچيـق شعـر، ادبستـان، از قاف تا قاف، ايرانشهر، ايران در گذر زمان،‌ باغي در صدا، بـاغ هنـر، به همين سادگي، پاتوق داستان، پنجـره رؤيـا، ترانه آبي، تلختـر از عسـل، دهكدة موسيقي،سـاز ايـرونـي، سـرداران شهيـد، شاعـران جـوان، شور و شيرين، صـداي صحنـه، فـونت مشكـي، قاصدك، قصـة ديـروز، كـلاكـت، محلة فرهنگ،موسيقي فيلم، موسيقي شب، ني لبك، هفت گنبد
گروه جوان و ورزش:
اين گروه ضمن ارائه برنامه هاي ورزشي (اطلاع رساني و نحليلي)، مسئول تهيه برنامه هاي تفريحي جهت پر كردن اوقات فراغت جوانان نيز مي باشد. برنامه هاي اين گروه عبارتند از:
باغي در صدا، جمعة خوب من، گردش در ورزش، ايستگاه ورزش، مجلة ورزشي بانوان، ورزش در جمعه، هواي تازه، يك دو سه حركت
گروه جوان و دانش:
اين گروه ضمن ساخت برنامه هاي تحليلي با موضوعات علمي و فني، مسئول اطلاع رساني سريع و صحيح در حيطه مسائل علمي و فن آوري نيز مي باشد. برنامه هاي اين گروه عبارتند از:
باغي در صدا، به رنگ پائيز، حرف دوم، زمرد، شب به خير دانشمند، طــرفــه، كلاس شيشـه اي، هـوش مشـرقي
محورهای اصلی برنامه ریزی شبکه جوان
الف) محورهاي ايمان و معرفت
ايمان و معرفت، يكي از محورهاي اصلي برنامه ريزي شبكه جوان محسوب مي شود.زيرا دين و مذهب، نقش مهمي در شكل گيري شخصيت جوانان دارد و در پيشبرد اهداف آنان، مؤثر است.از اينرو و اگر جوانان در اين دوره، درست راهنمايي شوند بيشتر از ديگر دوره هاي زندگي خود در كسب معارف ديني سعي و كوشش خواهند كرد.
ب)محور اخلاق و معنويت :
عصر حاضر، عصر تنزل ارزش ها به ويژه ارزش هاي اخلاقي است.در جوامع كنوني مفاهيم ارزشي اعتبار خودرااز دست داده اند. مفاهيمي از قبيل آزادي و عدالت اجتماعي مورد تعبير و تفسيرهاي مختلفي فرار گرفته اند و بعضاً به مفاهيمي كاملاً متضاد تبديل شده اند. بنابراين شايد اغراق نباشد كه بگوييم انسان معاصر بيش از پيش به رعايت دقيق ارزشهاي ديني و اخلاقي نيازمند است تاخويشتن را از شر بيگانگي رها ساخته واز سلامت رواني بهره مند گردد.
براساس تحقيقات انجام يافته، مي توان چنين گفت كه در جامعه دو دسته ارزش عمده موجود است. يك دسته ارزشهاي سنتي كه ريشه در فرهنگ جامعه دارد و ديگري ارزشهاي پيش بيني نشده كه قبلاًوجود نداشته و مقتضايت زمان،آنها را براي فرد، جالب و داراي كشش نموده است.
آنچه كه اصطلاحاًتضاد بين نسل ها يا «شكاف بين نسلها »ناميده مي شود در واقع بيانگر تفاوت سيستم ارزشي جوانان با بزرگسالاني است كه به آداب و رسوم گذشته پاي بند هستند.
جوانان،امروزه تحت تهاجمات بي وقفه مكاتبات غير الهي غرب قرار دارند، مكاتبي كه براساس اصالت فرد (اومانيسم )، ودر نهايت جدايي انسان از مبدالايزال الهي بنا شده اند و براي ادامه حيات در جهاني كه خدا در آن سپرده شده است، دست آويزي به نام «آرمان اخلاقي »را علم كرده اند.حال در اين دوران كه به اعتقاد روانشناسان، قوه ادراك اخلاقي جوانان رو به افزايش مي گذارد بايد به بسط و گسترش مفاهيم اخلاقي مبتني بر دستورات مكتب انسان ساز اسلام همت گمارد و در اين راستا، داوري اخلاقي جوانان را نيز تقويت نمود. رشد خود آگاهي، تبيين كرامت و شرافت ذاتي و راههاي خود سازي و دستيابي به آرامش روحي، رواني در مسير تكامل اخلاقي، در سايه تعاليم الهي اسلام،از جمله اهدافي است كه در اين محور بايد مد نظر انديشمندان قرار گيرد.البته همواره بايد به اين نكته مهم توجه كرد كه تنها آموزش اخلاقي ديني، جوانان را متدين و متحلق به اخلاق انساني و الهي نمي كند، بلكه عوامل متعددي نظير محيط زندگي، ارائه الگوهاي عملي در اين زمينه، حائز اهميت ويژه اي مي باشد. در اين راستا محور قرار دادن ارزشهايي چون معرفت نفس، تزكيه و تقوا، رشد خودسازي، آداب معاشرت، اغتنام فرصت، الگوها و اسوه ها، تأليف قلوب، ...مي تواند ما را در رساندن به مقصد ياري دهد.
ج)محور تعليم و تربيت
در باب تعليم و تربت بايد به اين موضوع اشاره كرد كه مطابق نظر اسلام،اهتمام به پرورش فكري و عقلاني جوانان مي تواند به عنوان يكي از عوامل بازادارنده از گرايشات انحرافي عمل نمايد و از طرفي با جهت دار كردن دقيق تر نظام الهي خلقت و هدفمند نمودن زندگي را باز كرد.
از طريق توجه به قوه عقل و پرورش آن است كه تفكر، تذكر و تنبه در فرد حاصل مي گردد.تنبه و تفكري كه اساس عملكرد اجتماعي جوانان را بنيان مي نهد.از اينرو و تقويت روحيه تفكر در جوانان و ترغيب آنان در جهت تحقيق و مطالعه هر چه بيشتر، همراه با فراهم نمودن زمينه ها و شناساندن روش هاي تحقيق و مطالعه، در هدايت نسل جوان به سوي آرمانهاي متعالي زندگي انساني بر مبناي تعاليم آسماني اسلام، بسيار مؤ ثر و ضروري است.فلسفه تعليم و تربيت، تفكر و تذكر، حيات طيب و معقول، ارتقاي معرفت و فرهنگ مطالعه، تضارب آرا و و تعالي افكار، دانش و ارزش از جمله مقولاتي كه مي توانند ما را در رسيدن به محور مذكور رهنمون گردند.
د)محور تدبير و سياست :
آنچه كه در عرصه سياست، همواره مي كوشد از اهميت ويژه اي برخوردار است، توجه به معناي ملازمت دين وسياست است.تشريح اين واقعيت كه حاكم مطلق و واقعي جهان، خداوند است و توجه به اينكه پيامبر اكرم (ص)نخستين بنيانگذار جامعه اسلامي است در روشن نمودن اين تلازم مفيد و ضروري است.
تعاليم سنتي اسلام درباره سياست، همواره مي كوشد تا به سرمشقي كه پيامبر اكرم (ص)باقي نهاده است راه ببرد و در پي آن است كه حكومت جامعه بشري را با تعاليم ديني متخذ از قرآن مربوط سازد. به اين ترتيب با ارائه يك بينش اعتقادي صحيح و در پي آن، تقويت بينش سياسي جوانان و آشنا ساختن آنها با شيوه هاي تحليل سياسي و تصريح و توجيه ملازمات دين و سياست و تبيين نقش ولايت و رهبري در پيشبرد جامعه اسلامي بسوي سعادت و صلاح، مي توان عرصه فعاليت هاي سياسي جوانان را مبتني بر احكام حقه الهي گسترش داد و از آنها دژي مستحكم جهت حفاظت از حريم آرمانهاي الهي ساخت و اركان حكومت اسلامي را تثبيت نمود.
محورهاي ولايت ورهبري، ديانت و سياست، آزادگي و آزاديخواهي، پاسداري از آرمانهاروحيه نقادي و سياست جهاني از جمله مواردي است كه در ارتقاي بينش سياسي جوانان نقش مهمي را به عهده دارد.
ه)محور فرهنگ و تمدن :
فرهنگ الهي كه دين اسلام مبلغ آن است، بيش از همه فرهنگهاي بشري واجد ويژگي هاي ممتاز و برجسته است.اسلام، تنها يك دين نيست بلكه مبناي تمدن پهناوري است كه از شرق تا غرب عالم گسترده شده است و نژادهاي كثيري از عرب، فارس، هندي، پاكستاني، ترك، چيني، و اروپايي و مليت هاي ديگري را در سرتا سر زمين، در برگرفته است.
سنت و دستاوردهاي فكري اين تمدن،از غني ترين سنت هاي فكري در ميان تمامي تمدنها جهان است.لذا ضروري است تا به حوزه فرهنگ و تمدن اسلامي و نيز تاثير آن در شكل گيري فرهنگ ايران نظر افكنيم و آنرا از جنبه هاي مختلف، مورد بحث و بررسي قرار دهيم. طرح مقولات وحدت ملي و مذهبي، مشاهير و فرزانگان، ملل و نحل، تبادل و تقابل فرهنگي،اسطوره شناسي، عبرت آموزي و حاكميت ارزش ها، در جهت آشنايي جوانان با فرهنگ و تمدن مؤ ثر مي باشد.
و)محور خانواده و ازدواج :
فرآيند بلوغ، يكي از بحراني ترين دوره هاي زندگي هر فردي است. در اين دوران، فرد تمايلات و رغبت هاي خاصي دارد كه از بين اين تمايلات، ميل و رغبت جنسي و نحوه واكنش فرد در مقابل اين گرايش غريزي، نقش مهمي را در سلامت رواني و جسمس او ايفا مي كند.تشكيل خانواده، ادامه زندگي خانوادگي سالم، و تربيت فرزندان صالح، همگي با ميل جنسي در ارتباط تنگاتنگ مي باشند.
بديهي است موفقيت جوانان در برخورد با مسائل مذكور، بيش از هر چيز به ميزان آگاهي و تربيت خاص آنان بستگي دارد.در اين زمينه جوانان نيازمند فراگيري اصولي مي باشند كه اهم آن عبارتند از :
1)هدايت و ارضاي صحيح و مشروع ميل جنسي، تشكيل خانواده، مطابق با مفاهيم.
2)معيارهاي گزينش همسر در تشكيل خانواده از نقطه نظرات مختلف رواني، ذهني عاطفي، اجتماعي، اعتقادي و اقتصادي.
3)تأمين شرايط زندگي خانوادگي سالم.
4)انتخاب صحيح همسر و تشكيل خانواده.
ترويج فرهنگ ازدواج، آشنايي با حقوق خانواده سالم و روشهاي تحكيم خانواده در ارتقاي بينش فرهنگي -اجتماعي جوانان مؤ ثر است.
ز) محور روابط و مناسبات انساني:
اسلام به تشكيل جامعه اي نظر دارد كه در آن روابط نزديك و صميمانه اي ميان اعضاي جامعه برقرار باشد.روابطي كه از سويي بر پايه بندگي خداوند و تولي و تبري بنا شود و از سويي ديگر بر پيوند هاي صميمانه اخوت ميان همه افراد جامعه استوار گردد.
بديهي است جوانان (بعنوان بازوان پر قدرت يك جامعه اسلامي )نقش عمده اي در شكل گيري روابط و انساني سالم و الهي خواهند داشت.
طرح مقولات تولي و تبري، دشمن شناسي، آئين دوستي، صلح و نوعدوستي، امر به معروف و نهي از منكر، جهاد و شهادت و ارتباط مردمي در تحكيم روابط و مناسبات انساني نقش زير بنايي دارد.
ح) محور تلاش و سازندگي :
براي جوانان، آمادگي در جهت انتخاب و احراز شغلي مناسب و كسب اطمينان از استقلال اقتصادي خود، امري ضروري است.
شبكه جوان براساس تعليم و تبليغ فرهنگ كار و ابتكار، با ارائه راهنمايي هاي لازم جهت شناسايي مشاغل مختلف و انطباق آنها با هواست و استعدادجوان، نقشي اساسي در بهبود وضعيت اشتغال جوانان ايفا مي كند.
گسترش فرهنگ كار و ابتكار، فرهنگ بسيجي، جهاد ملي، خود اتكايي، مهارتهاي شغلي فرهنگ توليد، قناعت و مناعت در شكل گيري روحيه تلاش و سازندگي در جوانان تأثير به سزايي دارد.
ط) محور تعاون و تعهد اجتماعي:
زندگي اجتماعي انسان طبعاًرفتارهاي اورا تحت تاثير قرار خواهد داد.جوانان جهت بهره مندي از رشد اجتماعي مطلوب، واجد نيازهايي هستنداز جمله :
- يادگيري مهارتهاي معاشرت با ديگران و برقراري روابط مطلوب با آنها.
- خدمت به ديگران و تقدير از هدمات سايرين و مواردي از اين قبيل.
لذا هر نوع اقدام آموزشي و يا اجرايي در جهت بهبود حسن تعاون و تعهد اجتماعي جوانان، بايد در مسير رفع چنين نيازهاي صورت بگيرد.
آشنايي با مفاهيم تعهد اجتماعي، حقوق و تكاليف، نظم و انظباط، مشورت و شورا همبستگي و هم نوايي، خدمت، ايثار، عدالت اجتماعي در تقويت روح تعاون و تعهد اجتماعي مؤ ثر است.
ي) محور علوم و فنون :
بيان تاريخ علم و آشنايي با روش تحقيق دانشمندان در پژوهش هاي علمي و فني (در جهت گسترش تحقيقات علمي، به ويژه در زمينه علوم پايه )راهگشاي نسل جوان در كسب و بكارگيري علوم و فنون امروزي است.
شناخت مباني علم، تاريخ علوم پايه، روش شناسي، تحقيقات كاربردي، احياءصنايع ملي علم و تكنولوژي معاصر در كسب و به كارگيري علوم و فنون مختلف مؤثر است.
ك) محور خلاقيت و ابتكار :
تجربيات نشان داده است كه نوجوانان و جواناني كه در تحصيل، كار يا تفريح، به خلاقيت تشويق شده اند احساس فرديت و هويت خواهند نمود.بنابراين، لزوم تقويت روحيه خلاق و بارورجوانان و هدايت استعدادها و نبوغ ذاتي آنها در جهت كشف روابط ميان پديده ها و شناخت شگفتي هاي آفرينش به خوبي روشن مي گردد.
آشنايي جوانان با شگفتي هاي آفرينش استعدادهاي درخشان، خلاقيت ونوآوري اين استعدادها، تعيم ابتكار، جوشش و كوشش، آفرينش هاي علمي، استقرار معزها، موجب تشويق آنان به خلاقيت و ابتكار مي گردد.
ل) محور ادب و هنر :
اسلام تمدن را پديد آورده كه در آن، هنر، همواره جايگاهي مهم و مركزي دارد.از طرف ديگر ادبيات و زبان فارسي، سرمايه بي نظيري است كه در دسترس هيمگان از جمله جوانان است.با وصف، و با توجه به روحبه زيباگراي جوانان، اهميت ترغيب آنها به سوي پرورش ذوق و قريحه و بهره مندي از ذخاير هنري -ادبي ايران اسلامي بخوبي روشن مي گردد.
پرورش ذوق و قريحه، زيبايي شناسي و زيبايي دوستي، تبيين معيارهاي هنري، به كار گيري زبان هنري، ترويج فرهنگ گفتاري و نوشتاري، هنر اسلامي و تعهد هنري، از جمله راههايي هستند كه موجب بهره مندي از ذخاير هنري -ادبي ايران اسلامي مي گردد.
م) محور سيرو سياحت:
روح پويا و پرو پرشور جوانان، همواره طالب كسب معارف بديع و درك زيبايي هاي خلقت است.سيرو سفر نيز فرصت خوبي است براي فرا گيري بعضي از رفتارهاي جمعي و همچنين تحمل شدايد و سختي ها.در اين زمينه، با نظر به مجموعه سفر نامه ها و خاطرات
و با تامل در آثار باستاني به جاي مانده از اقوام و ملل پيشين، مي توان به اندوخته تجربيات جوانان، بيش از پيش افزود.
گسترش فرهنگ سيرو سفر،انس با طبيعت، زندگي جمعي، تحمل مصائب، خاطرات و مخاطرات، شناخت سنت هاي قدمي و يادگارهاي ماندگار موجب بهره مندي صحيح جوانان از اوقات شباب مي گردد.
ن)محور ورزش و تربيت بدني :
بررسي آماري نشان مي دهد كه تقريبأ80در صد جوانان، ورزش مي كنند.اين امر علاوه بر نشان دادن ميزان علاقه جوانان به ورزش، نمايانگر اين واقعيت است كه در صورت تشويق و ترغيب جوانان و فراهم نمودن امكانات، اين درصد قابل افزايش است.
ورزش غير از آنكه فعاليتي بدني، اجتماعي و گروهي است، روحيه ورزشكاري، فتوت، جوانمردي، هميت و غيرت را در رفتارهاي اجتماعي جوانان به همراه دارد.
سلامت جسم و نشاط روح، هدفداري و ورزش ، فتوت و جوانمردي، دفاع شخصي و آئين رزمي وفاق و سازگاري، ورزش همگاني و افتخار آفريني، از جمله مضاميني است، كه باعث اقزايش روحيه ورزشكاري مي گردد.







منابع :
1- http://www.tabnak.ir
2- وبسایت رسمی رادیو جوان
3- http://www.radio.ir
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید محمود مطهر