چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: شبکه هاي اجتماعي درايران

شبکه هاي اجتماعي درايران 10 سال 11 ماه ago #12881

شبکه هاي اجتماعي درايران :

داغ شدن بحث شبکه‌های اجتماعی در ایران را باید معلول انتخابات ریاست جمهوری دانست. اگرچه دو شبکه پرطرفدار اجتماعی فیس بوک و توئیتر، به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) و ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) تاسیس شدند؛ اما زمانی نام این شبکه‌ها به صورت گسترده مطرح شد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸؛ از این شبکه‌ها برای پوشش شور قبل از انتخابات و حوادث بعد از آن استفاده شد. فیس‌بوک و توئیتر، البته ۲۰ روز پیش از انتخابات فیلتر شده بودند.
حالا چهار سالی از آن روزگار می‌گذرد. در این مدت اظهارنظرهای ضد و نقیضی درمورد این شبکه‌های اجتماعی به گوش رسیده است. برخی آن را توطئه بیگانه خواندند و برخی ابزاری دوگانه با امکان استفاده مطلوب. هر چه بوده است و هر چه باشد؛ انکار اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی در فضای اجتماعی و سپهر سیاسی ایران غیرممکن است.
از ماجرای اعتراض به ولیعهد عربستان گرفته تا بحث کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان؛ نشانه‌هایی است بر این تاثیرگذاری. آمارهای تخمینی و غیردقیق نشان می‌دهد که حدود ۱۸ میلیون ایرانی در فیس بوک و حدود ۳ میلیون ایرانی در توئیتر عضویت دارند. (این رقم حاصل جمع دو آمار در خصوص کاربران اینترنتی در ایران و میزان استفاده آنان از شبکه‎های اجتماعی است) در میان شبکه‌های اجتماعی داخلی هم، شبکه کلوب چیزی در حدود ۳ میلیون عضو دارد.
این حجم از کاربر ایرانی در کنار تاثیرگذاری این شبکه‌های در فضای جدید جهان و ایران و نیز کم هزینه بودن استفاده از این شبکه‌ها باعث شده است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و هواداران آن‌ها به فکر استفاده از ظرفیت این شبکه‌ها در انتخابات سال ۹۲ ریاست جمهوری بیفتند.

خلاصه درس جلسه آخر : دانشجو : سيد هادي حسيني : دانشجوي کارشناسي روابط عمومي : گرايش رسانه
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

شبکه هاي اجتماعي درايران 10 سال 11 ماه ago #12899

با تشکرو امتنان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

شبکه هاي اجتماعي درايران 10 سال 10 ماه ago #13611

  • شهرام الف
  • شهرام الف's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 119
  • Thank you received: 23
به آمار بازدیدی های ما سری بزنید استاد...
این مطلبو هم لطفا تائید کنید...........


پربازدید ترین وبلاگ دانشگاهی

http://uast13.persianblog.ir/

http://uast13.persianblog.ir/

عکس ها و مطالب جدید واحد 13 را دنبال کنید.........
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

شبکه هاي اجتماعي درايران 10 سال 10 ماه ago #13619

سلام بر شهرام الریپورتر مخبر تکدانه و یکدانه واحد 13 از شما به ما رسیده چشم اینهم تایید! آه؛ اما سعی کن پا تو کفش ما نکنی چون هم نون ما آجر میشه و هم خودت ترمهای بیشتری مهمان واحد بخصوص حاجیت خواهی بود زرنگ. فعلا بدرود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شهرام الف
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی