چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: my space

my space 10 سال 11 ماه ago #11746

تهیه کننده : خانم باجلان
استاد : آقای دانیالی
دانشجوی کارشناسی روابط عمومی
مای اسپیس
ما یاِسپِیس ) MySpace ( یک وب گاه شبکه
اجتماعی است که دفتر مرکزی آن در بورلی
هیلز، کالیفرنیا در کشور آمریکا جای دارد.
دفتر ما یاسپیس در ساختمانی مشترک با
شرکت مالک آن یعنی نیوز کورپ دیجیتال
مدیا قرار دارد که آن شرکت نیز متعلق به
شرکت بزرگ رسان های نیوز کورپوریشن است.
توماس اندرسون )خالق مای اسپیس( شاید
بتوان او را خالق شبکه های اجتماعی که
امروزه همه گیر و محبوب هستند نامید. این
ایده تا سال ۲۰۰۸ بیش از ۲۵۰ میلیون نفر
کاربر داشت
ظهور اینترنت و متعاقب آن سایت های شبکه های اجتماعی، پرسش های
بسیاری را در ارتباط با مقوله دسترسی و بازتاب تقسیم بندی های طبقاتی در
این فضاهای نوظهور مطرح کرده است. در این مقاله که بر اساس یافته های
مطالعات میدانی نویسنده نوشته شده، با ذکر مثال ها و نمونه هایی از گوشه
و کنار کشور آمریکا و اختصاصاً قشر نوجوان آن، نشان داده می شود که
عضویت در سایت های اجتماعی، بیشتر بر مبنای تقسیم بندی های جنسیتی،
نژادی و طبقاتی صورت می گیرد. اگر چه وی ادعا نمی کند که ماهیت این
فن آوری ها چنین است و حتی ابداع آنها با این امیدواری صورت گرفته که
حضور آنها در جامعه بتواند از فواصل موجود بین طبقات مختلف جامعه
بکاهد، اما به نظر می رسد که این فن آوری ها، این پدیده را بیشتر تعمیق
بخشند. با توجه به گسترش استفاده از این سایت ها در داخل کشور ما،
مطالعه این مقاله می تواند در تعیین سمت و سوهای سیاست های ما در
ارتباط با این فن آوری ها، راه گشا باشد.
سای تهای شبکه اجتماعی که اجتماعات مجازی کاربران اینترنتی هستند،
خبرسازترین وب سایت های سال های اخیر اینترنت محسوب می شوند و
بخش قابل توجهی از فعالیت های کاربران را در خود جای داده اند. به
تازگی مطالعه آنلاینی بر روی کاربران شبکه های اجتماعی در آمریکا
انجام شده است. این مطالعه به وسیله سایت اندرسون آنالیتیکس
(Anderson Analytics) و بر روی کاربران چهار شبکه اجتماعی توییتر
(Twitter) ، فیس بوک (Facebook) ، لینکدین (LinkedIn) و
مای اسپیس (MySpace) انجام شده است .
بخشی از نتایج این پژوهش تفاوت های استفاده از این چهار شبکه
اجتماعی را نشان می داد. بخش دیگری از این مطالعه به تفاوت استفاده
نسل ها و گروه های سنی مختلف از شبکه های اجتماعی می پردازد. نتایج به
دست آمده از مطالعه نشان می دهد، بین استفاده نسل های مختلف از
شبکه های اجتماعی و همچنین انگیزه های آنها از پیوستن به این سای تها،
تفاوت های جالب توجهی وجود دارد. نحوه استفاده پنج نسل مختلف
کاربران اینترنتی از شبکه های اجتماعی، به تفکیک مورد بررسی قرار
گرفته است .
خالق MySpace در 14 سالگی یک هکر حرفه ای بوده است!
rtech2nd September 2008, 03:16 PM گوشه هایی کوتاه و
خواندنی از زندگی هکری تام اندرسون، خالق مای اسپیس تام
اندرسون ) Tom Anderson ( خالق 37 ساله مای اسپیس در صفحه
اختصاصی خود در این سایت اجتماعی نوشته که وقتی وی در
دبیرستان Escondido کالیفرنیا درس می خوانده، مورد حمله یکی
از شدیدترین یورش های FBI قرار گرفته است! به گزارش تک کرانچ
در واقع دلیل
این حمله که بزرگترین یورش FBI در
تاریخ کالیفرنیا لقب گرفته، این بوده که
تام اندرسون رایانه های بانک Chase Manhattan را هک کرده بود و نحوه
انجام این شاهکار )!( را نیز به تعدادی از
دوستانش نمایش داده بود. البته FBI این
هکر نوجوان را دستگیر نکرد زیرا وی
هنوز به سن قانونی نرسیده بود ولی در
عوض تمام ابزارهای رایانه ای او را ضبط کرد تا مبادا دوباره دست به
انجام چنین کاری بزند. پس از آن
اندرسون نام هکری ارباب سرخپوست ) Lord Flathead ( را برای
خود برگزید و با استفاده از تکنیکی که توسط بازیگر فیلم War Games آموخته بود، به هک های خود ادامه داد. این هکر باهوش
هنگامی که رایانه های DEC VAX بانک Chase Manhattan را
هک کرد، کلمه عبور اولین سطح حفاظتی را به دست آورد و آن را
تغییر داد. سپس کلمه عبور لایه دوم را نیز عوض کرد تا کارمندان بانک
نتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اندرسون سپس یک حساب
دروغی در بانک ساخت و به کارکنان بانک گفت تا زمانی که او
دسترسی کامل به سیستم دارد، می تواند اطلاعات را از بین ببرد! بانک
هم پلیس را در جریان قرار داد و اندرسون با استفاده از ردگیری تلفنی
به دام افتاد. بیش از ۵۰ پلیس FBI به منزل ارباب سرخپوست و
دوستانش حمله ور شدند و ۲۵
رایانه شخصی را ضبط نمودند.
سایت ما را در گوگل محبوب کنید
با کلیک روی دکمه ای که در
سمت چپ این منو با عنوان + 1
قرار داده شده شما به این سایت
مهر تأیید میزنید و به دوستانتان
در صفحه جستجوی گوگل دیدن
این سایت را پیشنهاد میکنید که
این امر خود باعث افزایش رتبه
سایت در گوگل میشود
در پی افزایش محبوبیت فیس بوک نزد کاربران جهانی، شرکت تحقیقاتی
ComeScore اعلام کرد که شبکه اجتماعی MySpace نیمی از
مشتریان خود را از دست داده است .
به گزارش همکاران سیستم، این شرکت تحقیقات اینترنتی توضیح داد که
مه ۲۰1۰ تنها 3/3 میلیون بازدیدکننده سراغ این شبکه اجتماعی رفتند و
این در حالی بود که در مه ۲۰۰۹ تعداد آن ها به ۵/۶ میلیون نفر
می رسید. این رقم کاهش ۴۹ درصدی تعداد مراجعات به MySpace را
نشان می دهد .
شبکه اجتماعی MySpace در سال ۲۰۰3 راه اندازی شد و در همان
زمان توانست تعداد مشترکان خود را به 1۰۰ میلیون نفر برساند. در سال
۲۰۰۵ میلادی “روبرت مردوخ ”(Rupert Murdoch) شرکت
MySpace را به قیمت ۵3۵ میلیون دلار) 3۵1 میلیون پوند( خریداری
کرد .
به هر حال، این شبکه اجتماعی همچنان م یکوشد رقابت خود را با
فیس بوک حفظ کند. لازم به ذکر است، فیس بوک از ۲۰۰۸ به بعد موفق
شد از MySpace پیشی بگیرد و تعداد بیشتری مشترک را در خود جا
دهد .
شرکت فیس بوک طی هفته جاری اعلام کرد که شمار مشترکانش از مرز
۵۰۰ میلیون نفر نیز گذشته اند. این سایت تنها در کشور بریتانیا ۴/3۰
میلیون مشترک دارد و به عبارت دیگر، 7۹ درصد جمعیت آنلاین بریتانیا
در فیس بوک مشترک هستند .
شرکت تحقیقاتی ComeScore اعلام کرد که در مه ۲۰1۰ بیش از ۹۰
درصد کاربران اینترنتی بالای 1۵ سال بریتانیا از شبک ههای اجتماعی و
خدمات آن استفاده کرده اند .
چگونه به بچه های خود را امن نگه دارید بر روی مای اسپیس
دسترسی به اینترنت
کامپیوتر
1 . در حال حاضر حقایق. به فرزندان خود توضیح دهید مشکلات و خطرات
آنها می تواند بر روی مای اسپیس روبرو می شوند. خواندن و یا آنها را
برخی از داستان های خبری اخیر )از منابع معتبر ، البته( از موقعیت های
واقعی که در آن کودکان و بزرگسالان جوان می توانست مورد استفاده
قرار گیرد قضاوت بهتر در هنگام استفاده از مای اسپیس نشان می دهد.
۲ . صحبت بچه های خود را در مورد امنیت آنلاین. گفتگوی باز با آنها در
مورد آنچه آنها استفاده از مای اسپیس ، چه اطلاعاتی را که در مای اسپیس
و آنها با برقراری ارتباط ارسال شود. صحبت آنها در مورد آشکار نیست
اطلاعات بیش از حد در مورد خودشان آنلاین.
3 . پروفایل خود را خصوصی. مای اسپیس یکی از ویژگی های است که
اجازه می دهد تا کاربران را به پروفایل خود را خصوصی و قابل مشاهده
هستند تنها توسط کاربران در لیست دوستان خود. با این کار حریم
خصوصی خود و حفاظت از آنها را از خطرات بالقوه در مای اسپیس سپر.
۴ . دلسرد کردن کودکان خود را از اضافه کردن کاربران که آنها را به
عنوان نمی دانم "دوستان است." که فرزندان خود را در ارتباط با بر روی
مای اسپیس. مای اسپیس یکی از ویژگی های است که اجازه می دهد تا به
شما برای تغییر تنظیمات به نیاز کاربران را به ارائه نام یا آدرس ایمیل قبل
از اینکه فرزند شما می تواند آنها را به عنوان دوست اضافه کنید. همچنین
، از طریق دوستان خود را در مای اسپیس بروید و مطمئن شوید که شما
می توانید برای همه از آنها به حساب. )به جز تام ، او خالق است و به نظر
می رسد در everyones لیست دوستان است.(
۵ . به فرزندان خود توضیح دهید که آنها می توانند گزارش نفرت از
محتوای گفتار ، آزار و اذیت یا نامناسب ، مای اسپیس و / یا مقامات
محلی را به شما است.
۶ . نصب نرم افزار مانیتورینگ. این راه را برای شما برای نظارت بر
فعالیت های اینترنتی کودکان خود را بدون آنها در مورد آن را با علم
است. بهتر است این گزینه به عنوان آخرین چاره استفاده می شود.
7 . پنهان کردن کودکان وضعیت آنلاین خود را. مای اسپیس یکی از
ویژگی های است که اجازه می دهد تا آنها را به نظر می رسد نیست..
اگر شما احساس می کنید فرزندان خود را در معرض خطر از سقوط
طعمه شکارچیان جنسی و یا سایر تأثیرات مضر هستند ، آنها را به نظر
می رسد نیست..
سای تهای شبکه اجتماعی که اجتماعات مجازی کاربران اینترنتی
هستند، خبرسازترین وب سای تهای سا لهای اخیر اینترنت محسوب
م یشوند و بخش قابل توجهی از فعالی تهای کاربران را در خود جای
داده اند. به تازگی مطالعه آنلاینی بر روی کاربران شبک ههای
اجتماعی در آمریکا انجام شده است. این مطالعه به وسیله سایت
اندرسون آنالیتیکس (Anderson Analytics) و بر روی کاربران
چهار شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) ، فیس بوک (Facebook) ،
لینکدین (LinkedIn) و ما یاسپیس (MySpace) انجام شده است .
انگیز ههایشان از فعالیت در این سایت ها اعلام کرد هاند که بیشتر از
هم ه نس لهای پیش از آنهاست .
نتیجه:
من امروز به تک تک شما توصیه کردم که به مای اسپیس متصل شوید و
بکوشید از آن سر در بیاورید. دلیل بیگانه به نظرتان آمدن آن این است
که مای اسپیس اجتماع شما نیست، افراد حاضر در آن دوستان شما نیستند.
حالا تصور کنید، افرادی که شبیه شما نیستند وقتی وارد فیس بوک یا تویتر
می شوند، چه احساسی به آنها دست می دهد.
پیش از خاتمه دادن، میل دارم به سرفصل چند ایده دیگر بپردازم که
امیدوارم بتوانم روزی بیشتر در باره آنها با شما سخن بگویم: لایه بندی
اجتماعی در سراسر جامعه آمریکا )و سراسر جهان( شایع است. رسانه
های اجتماعی به شکلی جادویی نابرابری را از بین نمی برند، بلکه آنچه
را که در زندگی روزمره رخ می دهد بازتاب می دهند و تقسیم بندی های
اجتماعی را مرئی می سازند. آنچه که در شبکه اینترنت شاهد هستیم،
اموال این سایت های خاص نیستند، بلکه الگوی اقتباس و توسعه ای هستند
که وقتی مردم آنها را می پذیرند، ظهور می یابند. افراد سوگیری های
خود را با خود به داخل این سایت ها می آورند و از آنها حمایت می کنند.
هیچ شبکه آنلاین اجتماعی همگانی وجود ندارد. آنچه که ما تحت عنوان
کاربران در رسانه های اجتماعی از آن یاد می کنیم، غالباً به » انتخاب «
نیروهای ساختاری مثل هموفیلی در شبکه های اجتماعی مرتبط هستند.
لایه بندی اجتماعی در این کشور به روشنی به عوامل نژاد یا تحصیلات یا
طبقه اجتماعی اقتصادی مرتبط
نیستند، اگر چه بی تردید تمام این عوامل در آن وجود دارند.
بیش از هر چیزی، لایه بندی اجتماعی یکی از مسائل شبکه سازان
اجتماعی است. افراد با افرادی ارتباط برقرار می کنند که فکر می
کنند شبیه خودشان هستند و مثل افرادی می اندیشند که با آنها
ارتباط برقرار کرده اند. اجتماعات دیجیتالی که ظهور یافته اند،
تقسیم بندی های ساختاری را مشخص و تقویت می کنند.
چنانچه بخواهید در شبکه با یک اجتماع ارتباط برقرار کنید، به جایی
می روید که موضوعیت داشته باشد. اگر فیس بوک را به عنوان تریبون
فعالیت مدنی خود انتخاب کنید، به وضوح در حال اعلام این نکته
هستید که طبقه ای خاص از افراد، بیشتر از بقیه سزاوار آن هستند که
شما زمان و توجه خود را مصروف آنها کنید.
البته دوپاره کردن توجه نیز می تواند هزینه بر باشد و ضرورتاً به این
معنا نیست که شما به سمت هر کسی دست دراز می کنید. اگر این کار
را کنید، لعنت می شوید و اگر نکنید هم لعنت می شوید. کلید ایجاد
یک راهبرد اجتماعی رسانه ای، درک این نکته است که شما به طرف
چه کسی دست دراز می کنید یا نمی کنید و مطمئن شوید که چشم
انداز شما در بر گیرنده انتخاب های گفته شده نیز هست. سوگیری ها
خود را بشناسید و برای مقابله با آنها تلاش کنید.
منبع : ماهنام هی دنیای کامپیوتر و ارتباطات
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی