سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آموزش و تحلیل آماری پایان نامه

آموزش و تحلیل آماری پایان نامه 10 سال 11 ماه ago #8233

جزوه امار حیاتی
امروزه آماربه عنوان مهمترین ابزار برنامه ریزی برای آینده و ارزیابی عملکرد گذشته و عامل اصلی در تصمیم گیری ومدیریت بوده واز اهمیت ویژه ای برخوردار است .


آمار علم تصمیم گیری در باره یک فرایند یا یک جامعه بر اساس تحلیل اطلاعات موجود در نمونه بدست آمده از آن جامعه است. میزان توسعه کشور ها باحجم وگستردگی نظام تولید و انتقال آمارو اطلاعات ارتباط تنگاتنگ دارد توسعه هر کشوری تا حد زیادی تابع نظام آماری موجود در کشور و میزان کارایی این نظام است .


این نظام آماری است که اطلاعات وآمارلازم را دردسترس محققان قرارمیدهدوزیربنای هر تحقیقات را فراهم میکند اطلاعات آماری دقیق ودرست که پایه برنامه ریزی وزیربنای تحقیقات وعامل اصلی درتصمیم گیری ومدیریت میباشد


ارتباط مستقیم بامنبع داده ها داشته و هرچقدر این منبع ازدرجه دقت وصحت بالاتری برخوردار باشد اطلاعات آماری و شاخص های بدست آمده از آن داده دارای ارزش بیشتری میباشد ،ثبت صحیح اطلاعات در سطح کلان کشور برای مسئولان و برنامه ریزان بسیار کمک کننده است . اما اگر اطلاعات صحیح ثبت و گزارش نشده باشد، رسیدن به اهداف برنامه های سلامت که همان پیشگیری و مراقبت ازبیماریها و تامین سلامت مردم میباشدرا با مشکل مواجه میکند .

گسترش روز افزون کابرد آمار در علوم مختلف چنان رو به رشد است که دیگر نمی توان هیچ علمی را بدون فراگیری علم امار در تخیل گنجاد. علم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اهمیت آمار و روش های در علم پزشکی بر هیچ تحصیلکرده این رشته پوشیده نیست. در ادامه برای آشنایی بیشتر دانشجویان عزیر یک جزوه ار امار پزشکی را قرار داده ام. امید است مورد استفاده قرار گیرد.

متن كامل را از اين آدرس دانلود كنيد

http://s1.picofile.com/file/7642334836/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1_%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C.pdf.html
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.