یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس

خلاصه درس 10 سال 8 ماه ago #29700

نظریه مک کوئیل:ارتباط جمعی فرایندی است جامعه گستر و رسانه ها میانجی روابطاجتماعی هستند.رسانه ها از چند لحاظ میانجی هستند:وظیفه تولید-بازتولیدو توزیع معرفت را بر عهده دارند.

معرفت:باعث می شود ما به تجربه های خودمان معنا بخشیم .و معرفت های گذشته را حفظ نماییم و به ادراک امروز خود استمرار بخشیم .رسانه ها باعث انتشار معرفت می شوند.یعنی به جای آموزش و پرورش و دانشگاه هم عمل می کنند.در دسترس همه هستند و داوطلبانه و کم هزینه و در دسترس همگان در هر زمانی می باشند.

هارولد لاسول و چارلز رایت: کارکرد رسانه نظارت بر محیط ،ایجاد همبستگی اجتماعی ،انتقال میراث فرهنگی و سرگرگرمی و پر کردن اوقات فراغت می باشد.کارکرد نظارت بر محیط که اولین کارکرد می باشد تهیه پخش و ارسال خبر درباره محیط پیرامون است.دومین کارکرد:انتخاب و تفسیر اطلاعات می باشد.سومین کارکرد:انتقال فرهنگ ،افزایش انسجام اجتماعی و تجربه مشترک می باشد.کاستن از ناهنجاری های اجتماعی و احساس از خود بیگانگی.لاسول رسانه را در حکم وسیله انتقال اطلاعات ،ارزشها ،هنجارها از نسلی به نسل دیگر که باعث انسجام اجتماعی میشود میداندو معتقد است احساس از خود بیگانگی و بی ریشگی در مخاطب از بین خواهد رفت.
در ادامه تاثیر مخابان از رسانه :تایید ارزشهای شخصی خود.جذب الگوهای رفتاری ،هم ذات پنداری و باعث بوجود آمدن بینش جدید در مخاطب می گردد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: علي رضا آل قيس

خلاصه درس 10 سال 8 ماه ago #31277

با شتكر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علي رضا آل قيس