شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نوآوری درتبلیغات

نوآوری درتبلیغات 10 سال 11 ماه ago #6721

تحقیق مربوط به درس مبانی هنر و تصویر و تبلیغ
موضوع : نوآوری در تبلیغات
یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات میباشد. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. لذا بدلیل اهمیت و نقش مهم این امر، هرساله شاهد بالا رفتن بودجه تبلیغاتی در سازمانها و شرکتها می باشیم. تبلیغات یکی از مهمترین مسائل در بازار امروز می باشد و بیان کننده ی این شعار به مردم است : "حق خود را انتخاب کنید."
در ذیل به نکاتی که برای داشتن نوآوری در تبلیغات موثر می باشد، اشاره شده است. در تبلیغاتی که ما برای محصول خود انجام می دهیم ابتدا باید مواردی را مشخص کنیم ،مثلاباید مشخص شود که مشتریان این محصول در چه گروه سنی قرار دارند. همه ی موارد کاربرد محصول مشخص شود . این مورد برای انتخاب محل های تبلیغات به ما کمک خواهد کرد. یکی از موارد مهم این است که افراد این محصول را باید از چه مکانی تهیه کنند . مثلا اگر این محصول را فقط می توان از مرکز شهر خریداری کرد و یا جایی که برای رسیدن به آن باید از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کرد، تبلیغات بر روی وسایل نقلیه عمومی می تواند به ما کمک کند . برای ارائه ی یک تبلیغات اثر بخش لازم است اصولی را در نظر گرفت. مثلا یک ویژگی خاص از محصول را که شاید کمتر به آن توجه شده را در پیام های تبلیغاتی منعکس کنند . پیدا کردن فضاهای خالی در مکان های پر تردد، مانند تبلیغ بر روی پله برقی، هیچ کس انتظار ندارد وقتی با پله برقی بالا و پائین می رود زیر پایش تصاویر تبلیغاتی ببیند پس در چنین حالی اگر ببیند دیگر آن تصویر هرگز از ذهن او پاک نخواهد شد . تبلیغ بر روی محصولاتی که با محصول ما در تضاد است . مثل تبلیغ سلامتی ریه ها بر روی پاکت سیگار . ایجاد تنش و در گیری ذهنی برای معرفی یک محصول ، مثلا برای معرفی یک محصول آن را با یک معما مطرح کنیم.معکوس کردن پیام های خود به طوری که معکوس آن معنای خاصی داشته و بتواند مزیتی از کالای شما را تبلیغ کند و یاتبلیغات واسطه ای: در این شیوه برای انتقال پیام از یک واسطه استفاده می شود مانند تبلیغات توسط ستاره های مشهور جهان یا توسط حیوانات.تبلیغات ارزان: استفاده از محصولات ارزان قیمت و وسایل یکبار مصرف همچون ظروف. دستمال فندک و...
نتیجه گیری:
باید توجه داشت معرفی کالاها باعث برتری در رقابت نمی شود بلکه ایده های جدید برای معرفی کالا هستند که موجب برتری شما در میان رقیبان می شود .اكثر فعالیتهای تبلیغاتی هدفی را دنبال میكننداما آنچه كه یك طرح تبلیغاتی خوب را از یك طرح تبلیغاتی ضعیف متمایز میسازد، كیفیت هدف تعیین شده در آنها میباشد.. امروزه تنها پیامهای تبلیغاتی که هدفمند طراحی و اجرا شده باشند، میتوانند بر مخاطبان خود تاثیر گذارند. واقعیت آن است که تبلیغات ، تنها معرفی کالاها و خدمات نیست ، تبلیغات رؤیاها و شیوه های آرمانی زندگی را نیز در برمی گیرد. گویا قرار است سبک زندگی آرمانی همراه با کالاها یک جا به فروش برسند. تنها سازمانهایی که درک درستی از اهداف و خواسته های خود دارند و برنامه تبلیغاتی خود را دقیق و حساب شده طراحی میکنند میتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند، در غیر این صورت پیام تبلیغاتی آنها نیز در هیاهوی جنگل تبلیغاتی گم خواهد شد .
«تقدیم به استاد الفتی »
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: علی احمد الفتی
مدیران انجمن: علی احمد الفتی