دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: 35 نکته در آغاز و تعيين نام يک کسب و کار جديد

35 نکته در آغاز و تعيين نام يک کسب و کار جديد 11 سال 2 هفته ago #4422

1. بزر گ بينديشيد ولي با يک کار کوچک آغاز کنيد.
2. قبل از آغاز يک کسب و کار بايد مطمئن شويد که مفهومي که در ذهن داريد قابل اجراست. بهتر است ابتدا يک نمونه کار انجام دهيد و نتيجه را ارزيابي کنيدبينديشيد که چگونه ميتوانيد تئوري خود را در يک مقياس کوچک بيازمائيد، قبل از اينکه متعهد کاري بزرگ از قبيل قرارداد رهن و يا خريد مکان شويد.
3. اگر حتي بتوانيد حداقل يک مشتري پيدا کنيد و به شما ثابت شد که طرح مورد نظرتان قابل اجراست اين شانس را داريد که اين موفقيت ،دفعات ديگري نيز برايتان تکرار گردد.
4. با بودجه محدود کار کنيد. اگر تجهيزات قديمي‌تان قابل استفاده هستند، تجهيزات جديد تهيه نکنيد. معامله پاياپاي بهترين روش تهيه تجهيزات مورد نظرتان است.
5. بدون داشتن يک طرح کسب و کار جامع که حاوي کليه جزئيات باشد به آغاز يک کسب و کار جديد مبادرت نورزيد.
6. يک حسابدار مي‌تواند به شما در مسائلي نظير گردش نقدينگي، نقطه سربه سر و صورت سود و زيان کمک کند.
7. بانکها به مراتب ارزان‌تر از شرکا هستند و مشکل کمتري نيز در مواجهه با آنها داريد.داشتن يک شريک مانند ازدواج بدون وجود عشق است. زندگي شما در اينصورت از آن خودتان نخواهد بود. البته به ياد داشته باشيد که آغاز يک کسب و کار با يک شريک بي‌نهايت بهتر از عدم آغاز يک کسب و کار است.
8. وقتي يک شريک داريد بايد به نظرات اونيز توجه کنيد. در شراکت بدون رسيدن به توافق لازم هر تلاشي به بن بست خواهيد رسيد.
9. مسئله ديگر، مدير عامل بودن و داشتن راي اکثريت است. اين دليل ديگري است که آگاه باشيد هيچ‌گاه بيش از 49 درصد از سهام شرکت خود را واگذار نکنيد، البته اگر تمايل داريد که کنترل اوضاع به دست خودتان باشد!!
10. آيا براي کسب و کار شما بازار وجود دارد؟ وسعت اين بازار چقدر است؟ تحقيقات بازار بسيار مهم و اساسي است. بهتر است به جاي ايجاد بازار جديد، بازارهاي موجود را پيدا کنيد.
11. اگر در اين بازار رقيبي نداريد و يا رقابت محدودي وجود دارد، هشيار باشيد. ممکن است به واقع بازاري وجود نداشته باشد! به عبارت ديگر ممکن است روي يک محصول خاص دست گذاشته باشيد که تا کنون شناخته نشده است.
12. قبل از آغاز يک کسب و کار، با يک مشاور، وکيل، واسطه بيمه و يا مدير بانک مشورت نمائيد. مشاوره بانک مجاني است. مشاوره اوليه با مشاوران حرفه‌اي نيز مجاني است. اما قبل از هر اقدامي پرسش نمائيد.
13. بزر گ بينديشيد ولي با يک کار کوچک آغاز کنيد.
14. قبل از آغاز يک کسب و کار بايد مطمئن شويد که مفهومي که در ذهن داريد قابل اجراست. بهتر است ابتدا يک نمونه کار انجام دهيد و نتيجه را ارزيابي کنيد. بينديشيد که چگونه ميتوانيد تئوري خود را در يک مقياس کوچک بيازمائيد، قبل از اينکه متعهد کاري بزرگ از قبيل قرارداد رهن و يا خريد مکان شويد.
15. اگر حتي بتوانيد حداقل يک مشتري پيدا کنيد و به شما ثابت شد که طرح مورد نظرتان قابل اجراست اين شانس را داريد که اين موفقيت ،دفعات ديگري نيز برايتان تکرار گردد.
16. با بودجه محدود کار کنيد. اگر تجهيزات قديمي‌تان قابل استفاده هستند، تجهيزات جديد تهيه نکنيد. معامله پاياپاي بهترين روش تهيه تجهيزات مورد نظرتان است.
17. بدون داشتن يک طرح کسب و کار جامع که حاوي کليه جزئيات باشد به آغاز يک کسب و کار جديد مبادرت نورزيد.
18. يک حسابدار مي‌تواند به شما در مسائلي نظير گردش نقدينگي، نقطه سربه سر و صورت سود و زيان کمک کند.
19. بانکها به مراتب ارزان‌تر از شرکا هستند و مشکل کمتري نيز در مواجهه با آنها داريد.داشتن يک شريک مانند ازدواج بدون وجود عشق است. زندگي شما در اينصورت از آن خودتان نخواهد بود. البته به ياد داشته باشيد که آغاز يک کسب و کار با يک شريک بي‌نهايت بهتر از عدم آغاز يک کسب و کار است.
20. وقتي يک شريک داريد بايد به نظرات اونيز توجه کنيد. در شراکت بدون رسيدن به توافق لازم هر تلاشي به بن بست خواهيد رسيد.
21. مسئله ديگر، مدير عامل بودن و داشتن راي اکثريت است. اين دليل ديگري است که آگاه باشيد هيچ‌گاه بيش از 49 درصد از سهام شرکت خود را واگذار نکنيد، البته اگر تمايل داريد که کنترل اوضاع به دست خودتان باشد!!
22. آيا براي کسب و کار شما بازار وجود دارد؟ وسعت اين بازار چقدر است؟ تحقيقات بازار بسيار مهم و اساسي است. بهتر است به جاي ايجاد بازار جديد، بازارهاي موجود را پيدا کنيد.
23. اگر در اين بازار رقيبي نداريد و يا رقابت محدودي وجود دارد، هشيار باشيد. ممکن است به واقع بازاري وجود نداشته باشد! به عبارت ديگر ممکن است روي يک محصول خاص دست گذاشته باشيد که تا کنون شناخته نشده است.
24. قبل از آغاز يک کسب و کار، با يک مشاور، وکيل، واسطه بيمه و يا مدير بانک مشورت نمائيد. مشاوره بانک مجاني است. مشاوره اوليه با مشاوران حرفه‌اي نيز مجاني است. اما قبل از هر اقدامي پرسش نمائيد.
25. با توجه به ثبت اسم شرکت شما در کتاب زرد اگر اسم شما با اولين حروف الفبا آغاز شود در صدر ليست شرکتها قرار خواهيد گرفت.
26. شايد شما دوست داشته باشيد نام شهر و يا شهرستان خود را بخشي از نام شرکت خود قرار دهيد.
27. دليل ديگري که نام کوچک خود را در نام کسب و کارتان مورد استفاده قرار ندهيد، اين است که در اذهان مشتريانتان تبعيض ايجاد ميکنيد و آنها به دنبال شما ميگردند و در حاليکه ساير همکارانتان بيکار نشسته¬اند کار فراوان روي سر شما ريخته ميشود.
28. همچنين زماني که تمايل به فروش و يا واگذاري کسب و کار خود داريد در صورتي که نام کسب و کارتان، اسم کوچک شما باشد، به قيمتي پايين تر از زماني که يک نام تجاري مناسب داشته باشد به فروش ميرسد.
29. تعيين نام مناسب به اين روش انجام ميشود: يک جلسه هم انديشي با روش طوفان مغزي (brain storming) تشکيل دهيد. نام هاي مناسبي را که به ذهنتان مي¬آيد بنويسيد، حتي اگر مسخره به نظر آيند. در اين مرحله کميت بيش از کيفيت اهميت دارد. اين رويه بايد منجر به توليد حداقل 100 اسم گردد.
30. در اين مرحله به تسويه فهرست اسامي و حذف نام هاي نا مناسب بپردازيد تا به 6 الي 7 نام برسيد. به ارتباطات فکري مردم نيز بينديشيد و اينکه اغلب انها کدام اسم را ترجيح ميدهند. اين ليست را به دوستان و انجمن¬هاي حرفه¬اي که به قضاوت آنها اطمينان داريد نشان دهيد و نظر آنها را بخواهيد.

همچنين دليل انها را از انتخاب اين اسم بپرسيد. در نهايت، خودتان تصميم بگيريد زيرا شما رييس هستيد و تصميم نهايي با شماست چون کسب و کار متعلق به شماست.
31. سپس به کتاب راهنماي آنلاين و آفلاين مراجعه کنيد تا ببينيد که آيا اسم منتخب شما وجود دارد يا خير.
32. همچنين در اينترنت شناسه هاي ".com" را جستجو کنيد تا بدانيد که آيا نام مورد نظر شما در اينترنت وجود دارد؟ به ياد داشته باشيد که ".com" به ".net" ارجحيت دارد.
33. قبل از هزينه کردن هر مبلغي براي تبليغات، توضيح مختصري در مورد کسب و کار جديدتان بنويسيد و براي رسانه¬هاي معتبر بفرستيد.
34. نهايتا هر کارآفرين بايد به ياد داشته باشد که اغلب کالاها و خدمات به خودي خود به فروش نميروند. شاخص ويژه¬اي براي اين مطلب وجود دارد. اقتصاد داني با نام ويافردو پارتو قاعده¬اي را به عنوان يک اصل ارايه داده است که به قانون 20-80 معروف است. اين اصل بيانگر اين مطلب است که اگر 20% از کسب و کارها به ارايه خدمات مشغول باشند، 80% ديگر درگير خدمات فروش و تبليغات هستند.
35. بنابراين بهتر است به مطالعه موردي در مورد روشهاي تبليغات و فروش براي کسب و کار خود بپردازيد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.