پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق درس رسانه شناسی

تحقیق درس رسانه شناسی 10 سال 5 ماه ago #40216

تلویزیون رسانه ای قوی است بدلیل داشتن تصویر همراه صدا جذابیت بیشتری دارد
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق درس رسانه شناسی 10 سال 5 ماه ago #40302

سلام
خانم سلیمی
کار تحقیقی شما دریافت شد
متشکرم
اما شما باید مطلب خود را درتالار درسی خودتان یعنی رسانه شناسی قرار می دادید
آخرين ويرايش: 10 سال 5 ماه ago توسط سعیده حاج علی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

انواع ارتباط 10 سال 5 ماه ago #41385

ما در مطالعه ارتباطات، با انواع پيوند‌هاي اجتماعي در جامعه سر و كار داريم. در اينجا مي‌كوشيم ضمن تقسيم‌بندي ارتباطات از لحاظ محتوا و كاركرد، هر يك از آنها را بطور جداگانه بررسي كنيم.
1) ارتباط با خود: عبارت است از اينكه جريان تفهيم و تفاهم را در درون خود انجام مي‌دهيم، كه يك نوع ارتباط دروني است. ارتباط با خود دربرگيرنده مشكلات دروني، يا حل وتعارضات دروني فرد است. اين ارتباط علاوه بر برنامه‌ريزي براي آينده، عملكرد عاطفي و ارزيابي خود و ديگران و روابط ميان خود و ديگران را مورد توجه قرار مي‌دهد. اين ارتباط كاملا بايد شناخته شود. زيرا، مبناي براي ارتباطات بعدي است، ارتباط با خود عمل مداوم و پيوسته و فراگير در زندگي روزمرّه همة انسانها است.
2) ارتباط خصوصي و بدون واسطه: ارتباطي است فوري رو در رو كه طي آن، پيام مستقيماً ميان پيام دهنده و پيام گيرنده (يا دو گروه كوچك) رد و بدل مي‌شود.
ويژگيهاي اين پيام
الف) فرصت جا بجاييي پيام گيرنده و پيام دهنده.
ب) فرصت تصحيح يكديگر
ج) ارتباط چهره به چهره و عميق.
د)قابل رؤيت بودن آثار پيام
3) ارتباط جمعي يا عمومي: ارتباط جمعي، نوعي از ارتباط است كه براساس آن فرد با تعداد كثيري از انسانهاي ديگر ارتباط برقرار مي‌كند. اين ارتباط فراگرد تفهيم و نفاهم و تسهيم معني با شماركثيري از انسانهاي ديگر است. امروزه به اين ارتباط توجه زيادي مبذول مي‌شود و دست‌اندركاران سياست، تجارت و غيره كم و بيش، بيشترين تلاش خود را در جهت بهبود آن مبذول داشته و خود را ملزم و مكلّف به شناخت بهتر آن و فراگيري نكات ظريف آن مي‌دانند. اين ارتباط از طريق ( روزنامه كتاب، امواج راديو، و غيره ) براي گروه غيرمحدودي از مردم با سرعت زيادي انجام مي‌گيرد

ويژگيهاي اين ارتباط عبارتند از
الف) پيامگيران نا آشنا، پراكنده ب) بازگشت پيام يا بازخورد با تأخير ج) سرعت عمل زياد د) تكثير پيام ه‍ ) ارتباط سطحي ناپايدار 4) ارتباط نوشتاري: ارتباطي است كه در آن، اصطلاحات از طريق قلم بر كاغذ نقش مي‌بندد (مانند روزنامه، نامه، كتاب، و غيره)
5) ارتباط غير نوشتاري: ارتباطي است كه اطلاعات و افكار از طريق امواج ( مانند راديو، تلويزيون، تلفن و تلگراف و غيره)
6) ارتباط ملّي: ارتباطي است كه پيام‌ها، اطلاعات و مفاهيم، از طريق وسايل ارتباطي جمعي (مانند راديو، تلويزيونو مطبوعات )در چارچوب جغرافيايي يك كشور منتشر مي‌شود.
7) ارتباط فرا ملّي: پيام‌ها و اطلاعاتي كه از طريق ماهواره‌ها مرزهاي جغرافيايي را در مي‌نوردد و موجبات نزديكي ميان انسانها بر روي كره زمين مي ‌َشود.
8) ارتباط كلامي: در اين نوع ارتباط، اصطلاحات و افكار از طريق غير زباني و گفتار منتقل مي‌شود .
9) ارتباط غير كلامي: ارتباطي است كه مفاهيم و معاني غير زباني و گفتاري ميان انسانها منتقل مي‌شود . (مانند عكس،‌تصوير، فيلم و غيره )
10) ارتباط ابزاري يا ماشين: در اين نوع ارتباط، گردش اطلاعات ميان دو ابزار يا ماشين رد و بدل مي‌شود ( مانند انتقال اطلاعات مخزن با بلندگو و صفحه تلويزيون)
11) ارتباط زماني: ارتباطي است، كه انتقال اطلاعات بايد در زمان معين انجام گيرد در غير اين صورت، ارزش چنداني ندارد، (مانند گزارش‌هاي خبري)
12) ارتباط غير زماني: برعكس ارتباط زماني مانند كتابخانه
13) ارتباط سازماني: در اين نوع ارتباط، انتقال اطلاعات و دريافت پيام امكانات گسترده فني و برنامه ريزي و سازماندهي و نيز بودجه و پرسنل و ... نياز دارد.
14) ارتباط نمادين: ارتباطي است كه طي آن، در قالب علائم و نشانه‌ها از طري حواس فرد و دريافت مي‌شود (مانند حالات چهره پيام دهنده، حركات و ژستهاي او، لحن صحت او و ...) اين عوامل و بسياري عوامل ديگر، بخش از پيام هستند كه پيام گيرنده، آنها را نشانه خواني مي‌كند، اين حالات و حركات مي‌تواند از فرهنگ به فرهنگ ديگر متفاوت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

انواع ارتباط 10 سال 5 ماه ago #41503

خانم رحیمی
تشکر از پیام شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی