شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ 10 سال 11 ماه ago #10411

بسمه تعالی
کار آفرینی
ارئه طرح تجاری
پرورش شتر مرغ

دانشجو : فاطمه يگانه

سال 91
((طرح تجاري))
1- معرفي طرح:احداث وراه اندازي مركزتوليدوپرورش شترمرغ حكيم صحرا كه دراين مجموعه با توجه به نزديكي مركز به جاده هاي بين المللي واصلي وقرار گرفتن آن در مجاورت فرودگاه بين المللي وهمچنين قرار گرفتن در كنار مراتع وچراگاههاي موجود در منطقه امكان رشد ونموصحيح واصولي اين طرح وجود دارد.همچنين امكان صادرات محصولات مجتمع از طريق مبادي ذكر شده به آسا ني امكان پذير مي باشد.با توجه به نوپا بودن اين صنعت در كشور ايران وهمچنين شناخت خوب ومثبتي كه بازار هدف طي اين چند سال به گوشت شتر مرغ پيدا نموده است وهمچنين ارزش غذايي بالي اين محصول وازطرفي در مقايسه با ساير مواد پروتئيني پايين بودن كليه مضراتي كه ساير اين فراورده ها دارند مي توان با يك برنامه ريزي بلند مدت به اهداف ونتايج خوب وقابل ماموسي دست پيدانمود.
2- خلاصه طرح : راه اندازي واحداث اين طرح در فضاي اوليه به مساحت 7000 هزارمتر مربع بوده كه 5000 هزار متر مربع ازاين فضا اختصاص به نگهداري 500 قطعه شتر مرغ در فاز نخست و2000 هزار مترمربع ديگر اختصاص به سوله هاي مربوطه وانبار وساير فضاي اداري دارد.اين مكان با عنايت به اينكه در فاصله 35 كيلومتري از شهر تهران در نزديكي اتوبان تهران قزوین قراردارد امكان افزايش سطح كاربري مربوطه جهت بوده كه 5000 هزار متر مربع ازاين فضا اختصاص به نگهداري 500 قطعه شتر مرغ در فاز نخست و2000 هزار مترمربع ديگر اختصاص به سوله هاي مربوطه وانبار وساير فضاي اداري دارد.اين مكان با عنايت به اينكه در فاصله 85 كيلومتري از شهر تهران در نزديكي اتوبان تهران قراردارد امكان افزايش سطح كاربري مربوطه جهت احداث ساير صنايع مرتبط با طرح را دارا مي باشد.
3- چشم انداز: انتظار بر اين است كه با توجه به استعداد وظرفيت اين طرح افزايش محيط موجود به 60000 هزار متر مربع ونگهداري 6000 هزار قطعه شتر مرغ ايجاد كشتارگاه صنعتي ايجاد سردخانه جهت نگهداري از فراوردهاي حاصله همچنين ساير مراكزي كه در خصوص پوست وپر اين پرنده كاربري دارند راه اندازي گردد.
4- ماًموريت: هدف وغايت آرزوي ما اين است كه بتوانيم كه مجتمع تمام صنعتي با كليه امكانات وتجهيزات روز دنيا در خصوص صنايع رتبط با اين طرح را ايجاد نموده بتوانيم با افزايش محصولات خروجي وتوزيع آن در ابتدا دراستان تهران وبعد در سرار كشور موفق به صادرات قابل قبولي در سطح كشورهاي همسايه وساير نقاط جهان باشيم.
5- اهداف:
الف)امورمالي: كه شامل فروش ،سود، سودناخالص وغيره مي باشد. كه در اين راه مي توان از بسته بندي مناسب ومديران وپرسنل مجرب مالي استفاده نمود.كه ازاين طريق پس ازسودهي مناسب مي توان به ارتقاء كلي مجموعه چشم دوخت.
ب)بازاريابي: كه مي تواند در دوبخش تشويق براي سرمايه گذاري سرمايه داران ازطريق فروش سهم وهمچنين استفاده از وسايل ارتباط جمعي جهت معرفي محصولات نهايي توليد شده جهت عرضه مناسب تر به بازار وجذب حداكثري مشتري.
ج)منابع انساني: كه شامل روحيه پرسنل حقوق ومزايا ومحيط كار وامكانات رفاهي مناسب جهت پرسنل كه متعاقب آن انجام عملكرد بهتر ومناسب تر ودلسوزي كارمندان را در پي خواهد داشت.
د)تحقيق وتوسعه: به روزكردن دانش مربوطه استفاده ازتكنولوژي روز دنيا واستفاده ازمتخصصان .
6- برنامه ها:
الف) بازاريابي: ايجاد مزرعه شترمرغ آسان است. سودآور ساختن سرمايه گذاري به ارزيابي چگونگي بازاريابي فرآورده هاي حاصله از شترمرغ نياز دارد. بهترين توصيه اي که مي‌توانم برايتان داشته باشم اين است که با مزرعه داران از ديگر مناطق ملاقاتي داشته باشيد و پي ببريد که آنها محصولاتشان را چگونه و به چه قيمتي به فروش رسانده و تقاضاي موجود را بررسي کنيد. ممکن است فرآوري و بازاريابي را به عنوان بخشي از برنامه کلي مزرعه در نظر بگيريد
ب)مالی: استفاده از وسایل بروز دنیا یرای این کار از چند سرمایه گذار استفاده می‌کنیم ووام خود اشتغالی از بانک در یافت مینمائیم از سرمایه شخصی خود نیز استفاده می‌کنیم
ج) منایع انسانی: ایجاد تسهیلات برا ی خانواده پرسنل، بالا بردن حقوق ومزایا کارکنان ، تهیه وسایل ایاب وذهاب بالا بردن سطح روحیه پرسنل
7) برنامه زمان بندی:
8) تحلیل صنعت:
الف)چه تعدا دشرکت طی این چند سال وارد این صنعت شده اند؟ آمار صحیحی در این خصوص در دست نیست ولی شرکته ها بسیار محدود می باشند
ب) بزرگترین رقبای شما چه کسانی هستند؟شرکتهای بزگتر وبا سابقه تر ووارد کننده محصولات گوشتی
ج) فروش رقبا در حال افزایش است یا در حال کاهش؟ با توجه به تبلیغات به عمل آمده در حال افزایش است.
د) ضعف وقوت هریک از رقبا چیست؟
نقاط ضعف: ناآشنایی مردم با این فراورده ،امکان عدم زیست محیطی با منطقه مورد اشاره،وجود سایر رقبا دارای سابقه کار قبلی
نقاط قوت: کیفیت بالای گوشت این جانور ، برابری قیمت آن با سایر فراورده های گوشتی ،مورد تایید جامعه پزشکی
ز)مشخصات مشتریان شما با رقبا چه فرقی دارد؟ تازگی این فراورده ،بالا بودن کیفیت
9)شرح فعالیت کار آفرینانه:
الف) فعالیت کار آفرینانه به چه چیزی منجر می شود؟
1- منجر به ایجاد یک مجموعه جدید در سطح کشور خواهد شد.
2- ایجاد تنوع در سبد غذایی مردم
3- امکان انتخاب مردم در تهیه مواد غذایی
ب) دلایل شروع به کار چیست؟
1- اشتغال زایی گروهی از مردم قشرهای مختلف مشغول به کار می شوند
2- نوع آوری در مواد غذایی
3- سود دهی وامور مالی
ج) محل فعالیت کجاست در استان تهران ،هشتگرد
د) چه تجهیزاتی لازم است؟ تجهیزات پزشکی ،تجهیزات کشتار گاهی ،تجهیزات سردخانه ای
و) برای اجرای موفق طرح تجاری چه تخصصی نیاز است؟ دامپزشک ،کارشناس مواد غذایی ،کارشناس خوراک دام وطیور، بازار یاب ، پرسنل آموزش دیده دراین خصوص
ی) تامین منابع داخلی است یا خارجی؟ به علت عدم پیچیدگی زیاد 70%منابع داخلی ومابقی حدود 30% خارجی است
10) بازار یابی :
الف) تعین شیوه هاتی قیمت گذاری ونفوذ در بازار: روش ما نفوذی است ابتدا برای جلب نظر مشتریان وجذب بیشتر قیمت پایین را در نظر می گیریم
ب) تهیه برنامه های پیشبرد فروش وتخمین مخارج:
- در روز افتتاحیه برنامه خاصی در نظر گرفته شود
- تبلیغات موثر ومفید داخلی وخارجی
- معرفی مجموعه در رسانه ی ملی دیداری وشنیداری
- استفاده از تبلیغات در سطح شهر
11) بخش سازماندهی:
12) ارزیابی ریسک:
ریسک اقتصادی: بالا رفتن قیمت مواد به دلیل تحریم ها
ریسک بازار: بوجود آمدن مجموعه های مشابه وارائه خدمات بهتر وقیمت کمتر
ریسک اجتماعی: عدم استقبال مردم به این فراورده بدلیل عدم آشنایی بالا بودن قیمت
بخش مالی:
هزینه های عمومی: مبلغ 000/000/000/6 ریال جهت استارت مجموعه ومبلغ ماهیانه 000/000/450 ریال بابت هزینه های ماهیانه
هزینه اجرایی : مبلغ 000/000/000/10ریال جهت تهیه وسایل وامکانات ومبلغ/000/000/500 ریال جهت راه اندازی
مبلغ 000/000/400 ریال جهت تبلیغات وروز افتتاح
سایر هزینه ها: هزینه هایی که برای قسمت های دیگر به کار رفته حدودا 000/000/750ریال برآورد شده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شاهرخ جهانشاهی