دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: برداشت خودم از خطبه حضرت امیر المومنین(ع)

برداشت خودم از خطبه حضرت امیر المومنین(ع) 10 سال 8 ماه ago #35066

با سلام واحترام خدمت استاد محترم سر کار خانم مقیمی
بسم الله الرحمن الرحیم

احتراماًاینجانب ابراهیم ولی نیا دانشجوی پودمان 5 ترم تابستان به شماره دانشجویی90238049220081
موضوع تحقیق : برداشت شخصی از خطبه حضرت امیر المومنین علیه السلام در فضیلت غدیر ( سید حسن حسینی )
همانطوریکه مستحضرید در قرآن کریم از کتاب کامل آسمانی تفسیر و معنی می شود که هرکس در قرآن تدبیر کند قرآن اورا موعظه می دهد و تهدید و تحذیر می کند و هرکس از اطاعت و امور حق را ترک کند استکبار محسوب می شود .
علیهذا چون از طرف خداوند سبحان به پیامبر عظیم الشان ندا شد که ای رسول خدا اینک در روز ی که روز جدایی بین حق و باطل است ، درروزی که ارشاد و هدایت و روز امن و امان و در حفظ صیانت الهی است مردم را در بیابانی که در ختان خشکیده هم در آنجا بود ودر آن مکان نزول ملائک و فرشتگان آسمانی بود جمع کردند و در بالای منبری که از پالانهای شترها جمع شده بود و بعضی از مردم آن دیار هم از این پالانهای بصورت سایبان استفاده می کردند حضرت علی (ع) را هم با خود بالای این منبر وبرروی دو دست پیغمبر معظم فرموده اند ای کسانی که پیوسته رسول خدا (ص) را با شکایت هایی که از علی می کردید ، آزار اذیت می رسانید ، اینک بدانید آن طوری که شما درمورد علی (ع) تصور می کردید اشتباه بوده و امر در خور اذیت و آذر نیست و سزاوار شکایت نمی باشد.
اووالی ولایت و یگانه شهبازی است که بالاترین عرفان در اوست واز خود شما به جاهای شما نزدیک تر است و علی (ع) سیر و سالار و سرورو سپه سالار شماست .
همانطوریکه امامان این روز عید غدیر خم را بسیار گرامی و به شادی وسرور و تبریک و باروز گرفتن و انفاق به یکدیگر و زیارت غدیر در گرداگرد قبر آن حضرت در نجف اشرف انجام می دادند و اگر ما ایرانیان این فرهنگ را ادامه بدهیم بجای فرهنگ نوروز بسیار باارزش تر از آن عید نوروز است ،این عید غدیر خم که بالاترین اعیاد است هم .
-لذا روز غدیر ، روز عید رسمی است و میلیون ها مرد و زن مسلمان اعم از شیعه و سنی این روز را محترم می شمارند و باید این راه هدایت الهی ادامه پیدا کند تا به نسلهای آینده
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مریم مقیمی