خوش آمديد,
مهمان
|
|
عوامل انتخاب شغل سرپرستی
سرپرستی به عنوان یک شغل در اروپا بعد از جنگ جهانی اول شکل گرفت، در آن جنبه فنی و نضارت برانجام کار افراد مورد توجه قرارگرفت با گسترش سازمان ها و اهمیت کار سرپرستان نیز افزوده شد به طوریکه بدون سرپرستان انجام کار دشوار بود بعد از جنگ جهانی دوم تفکر آموزش سرپرستان مطرح گردید و به لحاظ فزونی یافتن اهمیت نقش سرپرستان به عنوان مدیران نیروی کار در اجرای عملیات سازمانهای آموزشی و تحقیقاتی برای آموزش سرپرستی ایجاد گردید، اما مهم ترین سازمان که تا به حال به امر آموزش و تحقیق در مورد سرپرستان و پاسخ گویی به نیاز های نظری آنها پرداخته است سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد است. از ویژگیهای یک سرپرست موفق به موارد زیر اشاره می شود: 1- شور و اشتیاق به کار 2- شهامت و جسارت 3- اعتماد به نفس 4- صداقت، وفاداری و خیر خواهی 5- مهربانی مسئولیت های سرپرست شامل موارد ذیل می باشد: 1- مسئولیت در برابر افراد زیر دست – آموزش و حفاظت در برابر خطرات – هدایت و راهنمایی افراد – ایجاد نظم و هماهنگی رهبری کار گروهی و ایجاد انگیزه – تغییر و تحول 2- مسئولیت در برابر بالا دستان – ارائه گزارش کار به مدیران بالاتر – ایجاد هماهنگی در پیش برد کار – نقاط ضعف و پیشرفت کار و نقاط مثبت 3- مسئولیت در برابر سرپرست ها – ایجاد ارتباط و هماهنگی 4- مسئولیت در برابر کمیت و کیفیت کار و رعایت استاندارد زمانی کار (( موفق و موید باشید ))
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|