دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رایج ترین نوع سخنرانی

رایج ترین نوع سخنرانی 10 سال 8 ماه ago #31747

:ohmy: رایج ترین نوع سخنرانی کدام نوع است :
به نظر من رایج ترین نوع سخنرانی می تواند سخنرانی منبری باشد .
دلایلی که میتوانم برای این مطلب ذکر کنم و دلیل اصلی این است که گرایش خود مردم به منبرها و مراسماتی که منابر و منبری ها در آن وجود دارد زیاد شده است .
همچنین اینکه گرایش مردم به دین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافت و طلب اطلاع و
اگاهی از دین میسر نبود الا از طریق علما و روحانیون ودر اصل منبر که جایگاه اصلی این نوع سخنررانی بود .
همچنین اینکه اهمیتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی های مذهبی و منبری به جهت تایید اهداف انقلاب اسلامی پیدا کرده بود از طرف دولت مردان نیز مورد مقبولیت و اهمیت واقع شد و باعث رونق و فراگیر شدن آن شد .
امروزه مشاهده میکنیم که سخنرانی های منبری به غیر از موعظه و خطابه به مطالب سیاسی نیز در آن پرداخته می شود که موضع گیری های سیاسی یا تایید های مقامات سیاسی و دولتی یکی از مسایل حساس و مورد علاقه مردم است که باعث رونق گرفتن بیش از پیش سخنرانی های منبری شده است .
همچنین اینکه زندگی های روز مره ماشینی امروزی و به نوعی مورد اعتماد نبودن افراد در سطح جامعه و احساس احتیاج بیش از پیش به دین و خدا و مکانی برای ارتباط برقرار کردن با دین و خدا و یک احساس آرامش روحی به دور از دغدغه های روزمره ماشینی بیشتر از طریق سخنرانی های منبری میسر است که باعث مقبولیت روز افزون آن و رایج شدن آن است .
مطلب دیگر که از اهمیت بالایی برخوردار است تعداد مراسمات مذهبی موجود در تقویم ایران است که بیشترین تعطیلی ها نیز مربوط به همین مناسبت های مذهبی در تقویم می باشد برای مثال دو روز مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی که در ایران نوعی دگرگونی سالانه به حساب می آید و تعطیل می باشد بصورت یک دهه برگزار می شود که هر کس در هر کجا بانی اینگونه مراسمات است می داند که این مراسمات با سخنرانی های منبری برگزار می شود که یکی از مهمترین دلایل رایج شدن این نوع از سخنرانی است .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رایج ترین نوع سخنرانی 10 سال 6 ماه ago #37473

متشکرم اما این مطلب را باید در درس اصول سخنوری می گذاشتید نه زبان فارسی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: آسیه بهبودی