دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: درس کاربینی مقطع کارشناسی مدیریت فرهنگی

درس کاربینی مقطع کارشناسی مدیریت فرهنگی 4 سال 4 ماه ago #118746

بسم الله الرحمن الرحیم
درس کاربینی مقطع کارشناسی مدیریت فرهنگی حسب دستور و هماهنگی استاد سالاریان در روز پنجشنبه مورخ 28 آدرماه 1398 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار گردید. در ابتدا کلیه دانشجویان ضمن حضور در نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی که با هدف آینده نگری نشر دانشگاهی در سالن vip خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار گردید شرکت نمودند. نشست فوق با حضور شخصیت ها، اندیشمندان و همچنین بسیاری دانشجویان و صاحبنظران در حوزه فرهنگ و چاپ ونشر برگزار شد.
سخنران ضمن اشاره و یادآوری قوانین کپی رایت در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس، اشاراتی به قانون و نظام حق مؤلف در ایران داشته که عدم اجرای همین قانون نصفه و نیمه را هم یک ایراد دانست. وی در ادامه بر لزوم ایجاد نظام حقوقی و حق مولف تاکید نموده تا در بستر آن ناشران بتوانند براحتی کار کنند. در حال حاضر بیشتر قوانین بر ناشران است ولی مولف کار دیگری صورت می دهد.
دکتر سلگی از پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات نیز بیاناتی در مورد عدم نظارت و مداخله بر امور فرهنگی و ضوابط آن داشته و گفتند : هنوز نگرانی هایی در بخش ممیزه و واگذاری بخشی از آن نیز به خود ناشرین وجود دارد. کماکان نقدهایی در خصوص اصناف و وظایف آن در حوزه نظارت مشخص نیست.
هنوز دغدغه ها و بی ثباتی هایی در مبحث نشر الکترونیک موجود است. در سنوات اخیر پارک های علم وفناوری اقدامات خوبی در حوزه نشر الکترونیک داشته اند. همکاری خوبی درخصوص نشر الکترونیک با وزارت عتف ایجاد شده که خبرهای خوش آن در آینده منتشر خواهد شد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.