دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران 4 سال 4 ماه ago #118793

‌بسم الله الرحمن الرحیم
باغ کتاب تهران با این هدف ساخته شده است که هر علاقه‌مند کتابی را راضی کند. هرکس برای خرید کتاب عادتی دارد، بعضی‌ها عاشق شهر کتاب هستند و بعضی دیگر به کتاب ‌فروشی خاصی سر می‌زنند. باغ کتاب تهران بدون شک یکی از متفاوت‌ترین کتاب فروشی‌هایی است که می‌توانید در ایران ببینید.

 

تنوع بسیار بالای باغ کتاب و همچنین وجود جاهایی برای خواندن کتاب به نام لمکده، وجود کافه‌های بسیار متنوع، از باغ کتاب تهران یک مجموعه‌ای جذاب برای کتاب و علاقه‌مندان به آن ساخته است. با اینکه این مجموعه نام کتاب را همراه خود دارد، ولی در واقعیت باغ کتاب تهران بیشتر از اینکه فقط یک کتاب ‌فروشی باشد، مکانی فرهنگی است.
مکانی که خدمات فرهنگی متفاوتی چون سینما، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان را در دل خود دارد. در این مطلب از نابرو هر آنچیزی که لازم است در مورد باغ کتاب تهران بدانید را با شما در میان می‌گذاریم.
معماری باغ کتاب تهران

معماری که شما در باغ کتاب تهران با آن روبه‌رو می‌شوید یک معماری عظیم و حساب شده است. این مکان برای این طراحی شده تا هر فرد (هر سن و جنسیتی می‌خواهد داشته باشد) با هر سطح از نیاز فرهنگی و هر جایگاه اجتماعی، بتواند فضای مربوط به خود را پیدا کند.

 

امکانات باغ کتاب تهران خیلی بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید. امکاناتی که تجربه حضور در باغ کتاب تهران را به یک سفر تمام و کمال تبدیل می‌کنند.
آدرس باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران بسیار بزرگ است، و از چند مسیر می‌توان به آن رسید؛ بسته به اینکه با چه وسیله‌ای بخواهید به باغ کتاب بروید، 2 مسیر اصلی باغ کتاب تهران به شرح زیر است:

 

آدرس یک: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران .

 

آدرس دو: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

 

شماره تلفن گویای باغ کتاب تهران: ۹۶۰۴۵۵۰۰
دسترسی ها به باغ کتاب تهران

مترو باغ کتاب تهران

برای رسیدن به باغ کتاب تهران با استفاده از مترو می‌توانید از خط یک یعنی خط تجریش – کهریزک استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو شهید همت و شهید حقانی تقریبا در فاصله‌ای برابر از باغ کتاب تهران قرار دارند. از ایستگاه مترو تا باغ کتاب حدود 15 دقیقه باید پیاده روی کنید. البته این مسیر کمی پر پیچ و خم است، بهتر است از گوگل مپ و همین نقشه‌ای که برای شما گذاشته‌ایم، استفاده کنید یا همانجا آدرس باغ کتاب و درب اصلی را بپرسید.

 

دسترسی با خودرو شخصی به باغ کتاب تهران

با ماشین از بزرگراه حقانی باید به سمت باغ کتاب حرکت کنید و می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ مترو شهید حقانی پارک کنید. البته در مسیر متنهی به باغ کتاب هم مکانی وجود دارد که شما می‌‍توانید ماشین خود را پارک کنید.

 

پارکینگ باغ کتاب تهران

پارکینگ باغ کتاب تهران تقریبا پارکینگ بی در و پیکری است؛ معلوم نیست بهترین مکان برای پارک کردن ماشین کجاست. سعی کنید تا جای ممکن با ماشین به باغ کتاب نزدیک شوید و در خیابان‌های منتهی به باغ کتاب، ماشین را پارک کنید. بهترین پارکینگ نزدیک به باغ کتاب تهران، پارکینگ کتابخانه ملی است. گرچه کمی دور و نا امن است. ولی آدرس آن این است: اتوبان شهید حقانی، خروجی کتابخانه ملی، بلوار کتابخانه ملی
آخرين ويرايش: 4 سال 4 ماه ago توسط سید رسول موسوی.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.