خوش آمديد,
مهمان
|
|
تاریخ هنر جهان، جلسه سوم
"مباحث مطرح شده در جلسه سوم" -توضیحی درباره سرزمین میان رودان و اهمیت دجله و فرات -تصویری کلی از تاریخ بین النهرین از پارینه سنگی تا پایان تمدنهای باستانی -توضیحی در خصوص نژادهای سومریان، بابلیان، آکدی ها و آشوری ها -اشاره به هنرهای اصلی و فرعی در نژاد سومریان -ماهیت دینی هنر سومری و رابطه خداپرستی و هنرها -پرستشگاههای سومری و ساختار و کارکرد زیگوراتها -سه ویژگی نوآورانه مشترک بین هنر سومری و هنر ایرانی -تحلیل پیکره های تل اسمر معبد ابو: تکنیکهای پیکره نمایی در هنر سومری -جعبه چنگ اور، چهار مجلس: طبقات زیرزمین و طبقات آسمان -مضمون زندگی و جایگاه آن در تمدن خاور نزدیک -آکدی ها و پیشرفتهای فرهنگی آنها -تحلیل نقش برجسته نمایشی لوح نارام سین؛ رابطه دین وسیاست -لوح حمورابی؛ قدیمی ترین قانون نوشته در جهان -تفاوت معماری و نقش برجسته سازی هنر آشور و هنر سومر -اسفنکس ها ، لاماسوها، دروازه شیران در کاخ آشور -بابل جدید: معبد بل، دروازه ایشتار، کاخ و باغ معلق بابل
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: هانیه پزشگی, کوثر علی پناهی, منیر فتحی مرنی, سمیه محمدحسینی, ملیحه نجفی, راضیه سادات یاسین, سها یوسف, سیده ام البنین نورالهی, علی اعتمادی, محمدمهدی اقبال پور, سیدآرمین بدخش, امیرحسین ربانی, سمیرا سهرابی, میناکشی شرما, محمدرئوف ظریف دواچی
|