سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کنفرانس کلاس در رابطه با شرکت کاله

کنفرانس کلاس در رابطه با شرکت کاله 8 سال 11 ماه ago #116090

درباره شرکت کاله

شركت فرآورده‌هاي لبني كاله، از شركت‌هاي زيرمجموعه گروه معظم سوليكو مي‌باشد كه در سال 1370 تاسيس گرديد. در طي ساليان گذشته اين شركت از ابعاد گوناگون ظرفيت توليد، كيفيت و تنوع محصولات، شبكه توزيع سراسري و صادرات گسترش بسيار زيادي پيدا كرده است. به گونه‌اي كه در حال حاضر به عنوان يكي از دو شركت رهبر بازار فراورده‌هاي لبني در كل كشور محسوب مي‌گردد.

نوآوري و تنوع
در شركت كاله هم‌اكنون سه واحد كسب و كار پنير، محصولات پاستوريزه و فرادما (UHT) وجود دارد كه هريك از اين واحدها با نوآوري خود، با كيفيت‌ترين و متنوع‌ترين محصولات را در حجم توليد بالا به بازار عرضه مي‌نمايند. تمامي خطوط توليدكارخانه به نحوي انعطاف‌پذير طراحي شده‌اند كه مواد اوليه ورودي‌هاي مختلف وارد خط توليد شده و محصولات متنوع خارج گردند. به طوري كه تنها از طريق يك خط توليد گاه بيش از 20 محصول توليد مي‌شود. محصولات لبني شركت كاله در حال حاضر بيش از 160 عدد مي‌باشد كه در برنامه‌هاي توسعه در آينده نزديك تا دوبرابر افزايش خواهد يافت. اين تعداد محصول در صنعت لبني كشور يك رقم بي‌نظير به حساب مي‌آيد. همچنين بسياري از محصولات در صنعت لبني كشور مانند پنير آمل، ماست ميوه‌اي و ماست هم‌زده (سون) توسط كاله براي اولين بار ارائه شده است.

كيفيت و سلامت
تمامي فرآورده‌هاي لبني كاله در رديف با كيفيت‌ترين و سالم‌ترين محصولت لبني كشور به شمار مي‌آيند. زيرا شير لازم جهت توليد محصولات از دامداران معتبر كشور و با كنترل كيفيت بالا خريداري مي‌شود. هم‌چنين به منظور توليد محصولات متنوع و مطابق با ذائقه هم‌وطنان، واحد تحقيق و توسعه كاله متشكل از خبره‌ترين متخصصين حوزه صنايع غذايي در كشور ايجاد شده است. اين واحد در تعامل با شركت‌هاي معتبر آلماني و هلندي تمامي تلاش خود را جهت ارائه محصولات درجه يك و مطابق با استانداردهاي جهاني به كار بسته است. كيفيت بي‌مانند محصولات كاله سبب شده است كه بخش عمده‌اي از توليدات اين شركت به خارج از ايران صادر شده و اين شركت در طي ساليان گذشته به صورت مستمر به عنوان صادر كننده نمونه صنايع غذايي انتخاب شده است.

گستردگي
وسعت كارخانه لبني كاله 14 هكتار است كه از بزرگترين كارخانه‌ها در صنايع كل كشور محسوب مي‌گردد. از طرفي، كاله توانسته است با جذب شير روزانه بيش از 1000 تن به عنوان يكي از قطب‌هاي اصلي جذب شير در كشور مطرح شود. به علاوه شركت كاله به عنوان اولين كارخانه لبني كه توزيع سراسري فرآورده‌هاي لبني را در دستور كار خود قرار داده است. هم‌اكنون با استفاده از پخش مويرگي و با بيش از 24 شعبه محصولات خود را از آذربايجان تا هرمزگان توزيع مي‌نمايد. روزانه بيش از 4000 نفر در بخش‌هاي گوناگون شركت در فعاليت هستند تا بيش از 650 تن انواع فرآورده‌هاي لبني را به دست مصرف‌كننده نهايي برسانند.

واحد كسب و كار پنير
واحد كسب و كار پنير جز اولين بخش‌هاي توليدي شركت كاله بوده است. در گذشته تنها پنيري كه به صورت صنعتي توليد و در اختيار مشتريان قرار مي‌گرفت، پنير سفيد ايراني بوده است و در آن زمان نيز بازار پنير كشور از تنوع بسيار كمي برخوردار بود. با ورود كاله به بازار، پنيرهاي فرآوري شده يا پروسس براي اولين بار تحت نام پنير آمل به بازار معرفي گشته و با استقبال گستره مخاطبان روبرو گرديد. اين پنير مخلوطي از پنيرهاي مختلف بوده و امكان غني‌سازي آن با استفاده از مواد معدني و پروتئين وجود دارد. هم‌چنين كاله به عنوان اولين و تنها توليدكننده پنيرهاي طبيعي چون پارمسان، گودا، كبابي، بوتركيزه و مزارلا در ايران محسوب مي‌شود و هم‌اكنون بيش از 40 نوع پنير در كاله توليد مي‌شود.
شركت كاله از با سابقه‌ترين توليدكننده‌هاي پنير پيتزا در كشور محسوب مي‌شود. كاله به عنوان اولين شركتي است كه پنير پيتزاي خود را مخلوطي از 3 پنير فيلافيلا، موزارلا و چيزبرگر ارائه مي‌دهد كه در نتيجه داراي طعم، كش و رنگ مطلوب مصرف كننده مي‌گردد. به همين دليل بسياري از فست فودهاي درجه يك كشور از اين پنير براي تهيه محصولات خود استفاده مي‌نمايند. هم‌چنين پنير پيتزاي كاله داراي بيشترين تنوع بوده و براي اولين بار پنير پيتزاي ورقه‌اي توس اين شركت روانه بازار شده است.
پنير خامه‌اي كاله كه در توليد آن از مدرن‌ترين تكنولوژي‌هاي روز استفاده مي‌گردد. جز محبوب‌ترين محصولات بازار بوده و از همين رو روزانه بيش از 35 تن از اين محصولات به كشورهاي همسايه صادر گرديده و از پايداري بي‌نظيري در كيفيت برخوردار مي‌باشد.

واحد كسب و كار پاستوريزه
محصولات اين واحد، انواع ماست، دوغ، خامه و نوشيدني‌هاي لبني مي‌باشد. از مهمترين نقاط قوت اين واحد توانايي واحد تحقيق و توسعه در ارائه انواع ماست‌هاي جديد و متنوع به بازار مي‌باشد. ماست هم‌زده (سون)، دوغ تركي (آيران)، ماست ميوه‌اي و ماست يوناني از جمله محصولاتي هستند كه براي اولين بار توسط اين واحد توليد و روانه بازار گشته‌اند.

واحد كسب و كار فرادما
واحد فرادماي كاله ظرف 5 سال گذشته توسعه يافته و هم‌اكنون محصولات نوآورانه و منحصر به فردي چون شيرهاي طعم‌دار، ويتامينه و نوشيدني لبني را به بازار عرضه مي‌نمايد. متخصصين و مديران جوان و مجرب اين مجموعه از برجسته‌ترين‌هاي اين حوزه در كشور محسوب مي‌شوند. اين واحد قصد دارد با طراحي انعطاف‌پذير خط توليد، استفاده از تكنولوژي و دانش روز و استفاده از مواد اوليه و بسته‌بندي با كيفيت و زيبا، چشم‌انداز دست‌يابي به نوآورترين واحد محصولات فرادما در كشور را براي خود در نظر گيرد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی