یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کار کلاسی 14

کار کلاسی 14 8 سال 11 ماه ago #116263

  • علی موکل
  • علی موکل's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 86
  • Thank you received: 39
سلام بی پایان بر استاد خوبان و دانشجویان محترم


مفهوم و انواع مخاطب

رسانه پژوهی اولیه متاثر از مدلی از ارتباطات بود که ارتباط را به عنوان فرآیندی خطی از انتقال "پیام ها" می

نگریست. این مدل "محتوا" و"اثرات " پیام ها را مهم می دانست و قرار گرفتن مخاطبان را در معرض رسانه

ها، همچون جمع ساده گزینش های مجزای افراد در نظر می گرفت.

مفهوم مخاطب در روزهای نخست گسترش پژوهش های ارتباطات جمعی، به جمع دریافت کنندگان همزمان

در نقطه پایان فرآیند خطی انتقال اطلاعات اطلاق می شد. این مخاطبان معمولاً هدف تبلیغات و اثرگذاری

رسانه ها یا عامه مردمی بودند که اخبار و برنامه های سرگرم کننده رسانه ها را می خریدند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مهری آقاشاهی
مدیران انجمن: مهری آقاشاهی