دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: کاربرد وسایل سمعی و بصری (خلاصه 2)

کاربرد وسایل سمعی و بصری (خلاصه 2) 9 سال 1 هفته ago #114395

مسئول سمعي و بصري در روابط عمومی کسی است که بتواند از عهده عکس برداری، فیلمبرداری، تکثیر و آموزش کاربردی دستگاههای سمعی بصری مانند: پروژکتور، ترانسپارت، اورهد، اسلاید، اپک و ... و آرشیو کردن آنها برآید.

تعریف ارتباط: سه عنصر اصلي پيام دهنده ، پيام و پيام گيرنده یک جریان ارتباطی را ایجاد می کند که از فردی به فرد دیگر می باشد.

انواع ارتباط : ارتباط مستقيم و شخصي/ ارتباط غير مستقيم و غير شخصی/ ارتباط جمعي

رسانه: به واسط عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط می گویند و یا مجموعه ای از وسایل غیرشخصی است که پیام سمعی و بصری را به مردم (حتی در مناطق دور دست) انتقال می دهد.

ویژگی اساسی وسایل ارتباط جمعی: سرعت انتشار/ مداومت انتشار/ وسعت جهانی حوزه انتشار/ فراوانی و گوناگونی محتوی

دسته بندي رسانه ها: رسانه هاي نوشتاري (کتاب و مطبوعات)/ شنيداري (رادیو)/ ديداري (سینما و تلویزیون)/ ابزاري (اعلامیه، پوستر، بروشور)/ نهادي (شرکتهای انتشاراتی و بنیادهای سینمایی)/ فرانهادي (خبرگزاری ها و شبکه ها)

کاربرد رسانه ها: رسانه هاي نوشتاري: كتاب ، بروشور و کتابچه های راهنما، کاتالوگ

ویژگی های مجله تصويري: ارائه جديدترين اطلاعات/ كمك به يادگيري/ ارائه تمرين و حل مسئله/ حل مشكلات درسی و عاطفي

دايره المعارف: كتابي است از مجمو عه اطلاعات عمومي و تخصصي در يك موضوع تشكيل شده و در هر يك از رشته هاي علوم ، دايره المعارف عمومي و تخصصي وجود دارد.

واژه نامه یا لغتنامه: کتابی از مجموعه لغات و معانی آنهاست که بصورت تک زبان یا چندزیان وجود دارد.

پمفلت (جزوه): مجموعه از سلسله مطالب تخصصي در يك موضوع درسي كه ويژگي هاي يك كتاب را دارد.
سخنرانی: هسته و نهاد اصلی جامعه ارتباطات است که در جهت اقناع مردم می باشد.

سخنوري: فن اقناع و ترغيب به وسيله سخن را می گویند که هدف آن بدست آمدن اقناع (باور سخن) و ترغیب (برانگیخته شدن) است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي