خوش آمديد,
مهمان
|
|
مسئول سمعي و بصري در روابط عمومی کسی است که بتواند از عهده عکس برداری، فیلمبرداری، تکثیر و آموزش کاربردی دستگاههای سمعی بصری مانند: پروژکتور، ترانسپارت، اورهد، اسلاید، اپک و ... و آرشیو کردن آنها برآید.
تعریف ارتباط: سه عنصر اصلي پيام دهنده ، پيام و پيام گيرنده یک جریان ارتباطی را ایجاد می کند که از فردی به فرد دیگر می باشد. انواع ارتباط : ارتباط مستقيم و شخصي/ ارتباط غير مستقيم و غير شخصی/ ارتباط جمعي رسانه: به واسط عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط می گویند و یا مجموعه ای از وسایل غیرشخصی است که پیام سمعی و بصری را به مردم (حتی در مناطق دور دست) انتقال می دهد. ویژگی اساسی وسایل ارتباط جمعی: سرعت انتشار/ مداومت انتشار/ وسعت جهانی حوزه انتشار/ فراوانی و گوناگونی محتوی دسته بندي رسانه ها: رسانه هاي نوشتاري (کتاب و مطبوعات)/ شنيداري (رادیو)/ ديداري (سینما و تلویزیون)/ ابزاري (اعلامیه، پوستر، بروشور)/ نهادي (شرکتهای انتشاراتی و بنیادهای سینمایی)/ فرانهادي (خبرگزاری ها و شبکه ها) کاربرد رسانه ها: رسانه هاي نوشتاري: كتاب ، بروشور و کتابچه های راهنما، کاتالوگ ویژگی های مجله تصويري: ارائه جديدترين اطلاعات/ كمك به يادگيري/ ارائه تمرين و حل مسئله/ حل مشكلات درسی و عاطفي دايره المعارف: كتابي است از مجمو عه اطلاعات عمومي و تخصصي در يك موضوع تشكيل شده و در هر يك از رشته هاي علوم ، دايره المعارف عمومي و تخصصي وجود دارد. واژه نامه یا لغتنامه: کتابی از مجموعه لغات و معانی آنهاست که بصورت تک زبان یا چندزیان وجود دارد. پمفلت (جزوه): مجموعه از سلسله مطالب تخصصي در يك موضوع درسي كه ويژگي هاي يك كتاب را دارد. سخنرانی: هسته و نهاد اصلی جامعه ارتباطات است که در جهت اقناع مردم می باشد. سخنوري: فن اقناع و ترغيب به وسيله سخن را می گویند که هدف آن بدست آمدن اقناع (باور سخن) و ترغیب (برانگیخته شدن) است. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
|