دوشنبه, 07 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه فصل اول درس اصول سرپرستی

خلاصه فصل اول درس اصول سرپرستی 9 سال 1 ماه ago #113951

با سلام و ادب امیدوارم مطالب ارسالی مورد تایید شما استاد گرامی قراربگیرد . با تشکر
فصل اول
بنام خدا
صداقت و فاداری در اصول سرپرستی
صداقت و وفاداری چیزی است که بیش از هر عنصر دیگر می تواند اعتماد کارکنان را به سرپرست جلب نماید . صداقت در رفتار و گفتار سرپرست است . یک رنگی و صداقت و گفتار و کردار سرپرست به کارکنان می آموزد تا آنان نیز در محیط کار آنگونه بوده و به کار و سرپرست خود وفادار باشند این حس متقابل در نهایت منجر به ایجاد فضای با امنیت کامل و بانشاط و همراه با انگیزه و پیشرفت صدرصد کارکنان را در کار شامل میشود .
خیرخواهی و بزرگواری در اصول سرپرستی
یک از مهمترین چیزی که در اصول سرپرستی شامل میشود گزینه خیرخواهی و بزرگواری که از گذشت و بزرگواری سرپرست دیگران را تحت تاثیر قرار نمی دهد . که بزرگواری واقعی امری تصادفی نیست وبزرگواری از دل برمی آید و درهمه ابعاد زندگی سرپرست جلوه گر است و وقت پول و استعداد و دار وندارآنها را در برمی گیرد . سرپرست کارآمد وموثر یعنی همان کسانی که مردم به پیروی از آنها رغبت نشان می دهند و همه چیز را فقط برای خود نمی خواهند بلکه گرد می آورند که به دیگران بدهند . بذر بزرگواری را در محیط کار خویش بیفشاید و اینک راه های آن :
1 . برای همین چیزهایی که دارید شاکر باشید و اگر کسی از آنچه دارد راضی نشد مشکل است که بتواند بزرگوار باشد . بزرگواری از خرسندی بر می آید نه از افزایش جاه و مال
2. کارکنان زیر دست خود را مقدم دارید .
معیار سنجش هر سرپرست شمار افرادی که در خدمت او هستند نیست بلکه شمار کسانی است که او به آنها خدمت می کند بزرگواری ایجاب می کند که اول به فکر دیگران باشیم . اگر این کار از شما برآید بذل و بخشش آسان تر می شود .
با تشکر
میترا حرمشرقی

مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید جواد رضوی