دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ويژگي ها و خصوصيات فرد حرفه اي

ويژگي ها و خصوصيات فرد حرفه اي 9 سال 1 ماه ago #113725

خصوصيات و ويژگي هاي حرفه اي را مي توان در هفت وصف عمده بيان كرد:
1 - تخصص : تخصص حاصل علم و تجربه است و در واقع بيانگر مجموعه اي از معلومات ، مهارت ها ، دانش اطلاعات و آگاهي ها و روزآمد كردن آنهاست.
2 - تعلق : تعلق يعني علاقه ، اشتياق ، دلبستگي ، عشق ورزي ، انگيزه و روحيه فرد نسبت به يك امر ، حرفه اي كسي است كه به كار و حرفه خود با همه وجود عشق مي ورزد و همين تعلق خاطر و عشق ورزي او باعث شادابي ، پويايي ، بالندگي و تحرك فزاينده در كار و حرفه اش گرديده و بزرگترين نيروها و انرژي ها را براي تحول و تكامل در او ايجاد مي كند.
3 - تعهد : يعني پايبندي دائمي و واقعي به مجموعه اي از اصول و رموز اخلاقي و ارزش ها و هنجارها و حرفه اي يعني يعني كسي كه نظام مندي و قانونمندي را سرلوحه كار و حرفه خويش مي داند.
4 - تداوم : يكي ديگر از ويژگي هاي حرفه اي پايداري و ماندگاري در حرفه و حفظ ارتباط با حرفه اي هاست .
5 - تحول : حرفه اي ها تحول گرا ، تحول آفرين و تحول پذير هستند. زيرا تحول ميدان فرصت ها و ايده هاي تازه براي مزيت حرفه اي و باعث رشد و پيشرفت و توسعه است.
6 - توكل : يعني ايمان ، اعتقاد و باور نسبت به قدرتي فراتر از همه قدرت ها و ارتباط با تنها بي نيازي كه همه به او نيازمند و او مي تواند در اوج قله پيروزي و بالندگي و عمق دره شكست و درمانگي، كمك كننده و ايري رسان به انسان ها باشد.
7 - تكامل : يكي ديگر از خصوصيات حرفه اي ، كمال جويي همبستگي است . حرفه اي كسي است كه مي كوشد استعدادها و توانايي ها ، شايستگي ها و قابليت هاي نهفته در وجود خويش را كشف كرده و در مسير متناسب با آنها ، حركت كند و با به فعليت رساندن آنها كمال وجودي خويش را افزايش دهد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: معصومه مولایی