دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: معرفی یک کارآفرین واقعی

معرفی یک کارآفرین واقعی 8 سال 10 ماه ago #118036

معرفی کارآفرین
پروژه کلاسی درس کارآفرینی

مقدمه
تعریف کارآفرین و مشخصات آن یا مقالاتی از این دست، با مضامین مشابه در کتب و نشریات و اینترنت بسیار است. بنابراین برای این نوشتار، ترجیح داده شده است که آنچه در تعریف کارآفرین و کارآفرینی گفته شده، در قالب معرفی یک فرد واقعی نشان داده شود.

نام: کیاداوود اسفندیاری
تحصیلات کارشناسی: خبرنگاری، دانشکده خبر
تحصیلات کارشناسی ارشد: MBA، دانشگاه تهران
تاریخ تولد: آبان 1357
شغل کنونی: طراح، برنامه ریز و مجری برنامه تلویزیونی پایش، صاحب دو شعبه رستوران بن جو
آشنایی با کارآفرین: از سال 1376 در دانشکده خبر و سالها همکاری

کیاداوود اسفندیاری در سال 1376 تحصیلات کارشناسی در رشته خبرنگاری را در دانشکده خبر واقع در تقاطع خیابان بهشتی و بخارست آغاز کرد. همزمان با تحصیل از طرق مختلف از جمله خبرنگاری برای نشریات کسب درآمد داشت. در دوران دانشجویی و پس از آن ستون ها و صفحات جدیدی به نشریات اقتصادی مثل آسیا و ابرار اقتصادی و نشریه خودرو امروز افزود. سپس کانون تبلیغاتی پارس را تاسیس کرده و به صورت اختصاصی وارد کار اطلاع رسانی در حوزه طلا و جواهر شد.
ماحصل تلاش های چند ساله در این حوزه انتشار نشریه «شمال و جنوب» و سایت بسیار مطرح talanews.com است که همچنان با قوت در جمع رسانه های کشور حضور دارند. اسفندیاری از خوشفکری و خلاقیت ذاتی بهره می برد که همراه با جسارت وی در بیان افکار نوین خود، او را در قامت مشاوری مناسب قرار داده است. در همین دوران فعالیت در کانون تبلیغات فارس، مشاوره رستوران شایلی واقع در مرزداران و رستوران هتل مروارید در میدان هفت تیر را بر عهده گرفت.
ما حصل مشاوره و همکاری وی با رستوران شایلی، افزایش قابل توجه فروش این رستوران در سال اول و افتتاح شعبه دوم آن در سال دوم همکاری بود. در نتیجه همکاری با رستوران های فوق، اسفندیاری از نبوغ و هوش خود برای شناسایی پتانسیل ها و نقاط ضعف حرفه رستوران داری استفاده کرده و به فکر تاسیس رستورانی افتاد که تمام افکار خود را در آنجا پیاده کند.
وی که در همین حال وارد اجرای برنامه های تلویزیونی نیز شده بود، سه فعالیت خود یعنی اجرا، امور تبلیغاتی شرکت و مشاوره رستوران را با موفقیت به پیش می برد.
کیاداوود اسفندیاری سرانجام با نکته سنجی ذاتی، هوش فطری و صبوری و ملایمتی که در شخصیت خود دارد، تاسیس رستوران بن جو در میدان مادر را آغاز کرد. آنچه که در این میان به کمک وی آمد شناخت بسیار خوب از پتانسیل تبلیغات بدون هزینه زیاد بود که ماحصل سالها کار و مطالعه میدانی در رشته خبرنگاری بود. بنابراین رستوران بن جو بسیار زود در بین علاقمندان به تغذیه شناخته شد و جای خود را در لیست مکان های مورد علاقه ایشان برای سپری کردن چند ساعت خوشمزه پیدا کرد.
اسفندیاری ویژگی های شخصیتی یک کارآفرین که در نظریات مختلف تئوری پردازان این عرصه عنوان شده به خوبی در خود جمع کرده است. پشتکار ذاتی، ریسک پذیری، تلاش شبانه روزی و صرفنظر کردن از وقت استراحت شخصی، برقراری روابط گسترده و دوستانه با افراد مختلف در صنوف مختلف، خلاقیت و نوآوری از جمله مشخصات او هستند.
انجام همزمان چندین کار نمونه بارز پشتکار، خستگی ناپذیری و ریسک پذیری است. اسفندیاری همزمان با رسیدگی به امور مشاوره رستوران شایلی، مدیریت رستوران بن جو و اجرای برنامه پر طرفدار پایش، اکنون شعبه دوم رستوران بن جو را در نیاوران راه اندازی کرده است. وی البته در سال گذشته پایانه نامه خود را در رشته کارآفرینی در دانشگاه تهران ارایه نمود.



استاد: جناب آقای آل قیس
دانشجو: مریم سبزعلی
ش دانشجویی: 9213804917
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نیمسال دوم، 1394
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علي رضا آل قيس