دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مقاله اي در رابطه با كار افريني

مقاله اي در رابطه با كار افريني 8 سال 10 ماه ago #117978

کارآفرینی «Entrepreneurship» نقش بسیار مهم و به خصوصی در هر جامعه دارد و حتی می توان از آن برای کل دنیا نیز استفاده کرد. راه اندازی کسب و کار باید با فکر و درایت به اضافه ی بهره بردن از تجارب دیگران بود که اگر مقداری با فکر و ایده ای نو چاشنی آن باشد، یک شغل موفق و پر سود را بدست آورده است. به کسی که این ایده ها را خلق می کند کارآفرین می گویند.
یک مقاله کامل و جامع پیرامون کارآفرینی در این پست برای شما آماده کرده ایم. این مقاله تعریفی از کارآفرینی به صورت کامل است. این مقاله از هفت فصل تشکیل شده است که هر کدام از آنها یک موضوع در آن بررسی شده است. فصل اول کلیات موضوعی مانند تعاریف کارآفرینی، تاریخچه آن و… که ما در مورد آن مقاله را تدارک دیده ایم بیان شده است. در فص دوم خلاقیت و نوآوری نام دارد که در مورد آن بحث شده است. در ادامه و در فصل سوم موضوعی با نام میل به موفقیت و پیشرفت در آن نوشته شده است. همینطور مطلبیکه در فصل چهارم ذکر شده است، دسترسی به منابع مالی است. ریسک پذیری مطلبی است که در فصل پنجم در مورد آن توضیحاتی داده شده است. در فصل ششم خوش بینی نام دارد که به آن اشاره شده است و در فصل هفتم و آخرین فصل سایر ویژگی های مربوطه پرداخته شده است.
همه چیز درباره کارآفرینی
مفهوم کارآفرینی طیف گسترده ای از معانی را به همراه دارد. یک فرد با استعداد بسیار بالا که پیشگامان در تغییرات هستند . به آن ها کارآفرین گفته می شود، با در اختیار داشتن ویژگی های در زمینه های زیاد هستند که البته آن تنها بخش کوچکی از یک جامعه را تشکیل می دهند. در سوی دیگری از تعاریف، هر کسی که می خواهد برای خودش کار ایجاد کند و یا خودش را به عنوان یک کارآفرین نامگذاری کند.
تعریف کارآفرینی
کارآفرینی توسعه یک کسب و کار است تا در آینده با یک ایده و تبدیل آن به یک کسب و کار سودآور تبدیل شود. اما در حالی که تعریف کارآفرینی ممکن است ساده به نظر بیاید، اجرای آن بسیار مشکل تر است.
کارآفرینی از اکتشاف و فرصت و مدیریت ریسک برای ایجاد ارزش برای سود و یا زیان در اجتماع است.
کارآفرینی مستلزم شناخت فرصت های مناسب ، پیدا کردن منابع ، مانند بودجه و ابزار و همین طور به دنبال فرصت و ایجاد تیم حرفه ای برای انجام آن کار است. افرادی که در حال فکر کردن در مورد شروع کسب و کار خود هستند، واقعا باید آگاه باشند که کارآفرینی موفق خیلی بیشتر از داشتن یک مفهوم بزرگ است.
اکثر مردم فکر می کنند که یک کارآفرین همه چیز در مورد آینده را با یک ایده بدست می آورد، اما این تنها بخشی از آن است. این هم مهم است که بدانید که ابتدا شما چگونه باید مشتریان را علاقه مند به محصول خود کنید که از راه موثر و مقرون به صرفه به آن برسید.
کارآفرین به چه کسی گفته می شود؟
کارآفرین کسی است که می تواند هر ایده را، خواه آن محصول باشد یا خدمات، با مجموعه ای از مهارت های خود، با شجاعت و خطر شدید (ریسک) را به انجام هر کاری که می خواهد انجام دهد گفته می شود و این به نوبه خود یک مفهوم واقعی از آن نیست بلکه عوامل دیگری هم مؤثر هستند، مانند نگاه به بازار ، که یک محصول با دوام تولید کند یا خدماتی که مردم می خواهند و یا نیاز دارند را به خوبی انجام دهد.
کارآفرینی و ایجاد اشتغال
کارآفرینی و ایجاد اشتغال
اگر چه همه این صفات خاص در همه کارآفرینان به طور مشتکر وجود دارد، ولی ویژگی های خاصی است که موفق ترین کارآفرینان فقط دارند که به آن ها در زیر اشاره می کنیم :
قابلیت برنامه ریزی: کارآفرینان باید قادر باشند تا با توسعه کسب و کاری که در نظر دارند برای رسیدن به اهداف در زمینه های گوناگون، از جمله امور مالی، بازاریابی، تولید، فروش و پرسنل برسند.
مهارت های ارتباطی: کارآفرینان باید قادر به توضیح، بحث، فروش و بازار محصولات و یا خدمات خود باشند.
مهارت های بازاریابی: مهارت های بازاریابی خوب، که در افراد مایل به خرید کالا یا خدمات هستند، برای موفقیت کارآفرینی حیاتی هستند.
مهارت های بین فردی: توانایی ایجاد و حفظ روابط مثبت با مشتریان ، کارکنان، وام دهندگان مالی، سرمایه گذاران، وکلا و حسابداران، برای موفقیت کارآفرین که یک نوع سرمایه گذاری کسب و کار به حساب می آید بسیار مهم است.
مهارت های مدیریت عمومی: حتی اگر کارآفرینان دیگران را برای انجام وظایف روز به روز از کسب و کار خود استخدام کنند، کارآفرینان باید بدانند که آیا شرکت خود دارای منابع درست است یا خیر.
مهارت های رهبری: توانایی توسعه یک چشم انداز برای شرکت و برای الهام بخشیدن به کارکنان به دنبال آن برای موفقیت ضروری است.
بسیاری از بهترین رهبران تاریخ که در کسب و کار خود با موفقیت از طریق کارآفرینی به دست آورده، از جمله هنری فورد، والت دیزنی، کوکو کانل، ری کراک، جان راکفلر، آیووا و استی لادر، ریچارد برانسون، بیل گیتس، اپرا وینفری، مارتا استوارت و راسل سیمونز نام آنها در میان موفق ترین کارآفرینان تا به امروز هستند.
چند راهنمایی کلیدی برای کسانی که مایل به ورود به دنیای کارآفرینی هستند:
یادگیری از شکست دیگران. توصیف کسب و کار درصد کمی از کسب و کار که قصد دارید در آن رشد کنید برای تبدیل شدن به موفق شدن شما است، کسانی که تا پایان کار تحقیق نکرده اند دچار مشکل خواهند شد. این تحقیق تا حد زیادی شانس موفقیت شما را بالا خواهد برد . با مطالعه بسیاری از شرکت هایی که ساخته شده اند از اشتباهات رایج که به مرگ خود منجر شده است می توانید از یک خطر مهم نجات پیدا کنید.
اطمینان حاصل کنید که این همان چیزی است که شما می خواهید. از آنجا که کارآفرینی مستلزم کار سخت است، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید برای انجام کارتان. اگر این چیزی است که شما واقعا می خواهید، فکر می کنم در دراز مدت، و مداوم باشد برای شما. “اکثریت قریب به اتفاق از کارآفرینان بزرگ چند بار شکست خورده اند و آنها بالاخره با ایده کسب و کار است که موفقیت را به ارمغان می آورند.”
حل مشکلات. کارآفرینان همیشه باید در جستجوی حل کردن مشکلات باشند و نه پیدا کردن راه دیگری از اطرافیان باشند. “، آنها باید با یک راه حل مشکلشان را حل کنند تا مشکل جدید دیگری شروع نشود.
پرشور باشید. برای موفقیت، شما باید اشتیاق خود را برای انجام کار مورد نظر داشته باشید و پس از آن یک کسب و کار را راه اندازی کنید.
دریافت مشاوره از کسانی که آن کار را انجام داده اند. به صاحبان کسب و کار توصیه می شود مربیان که در زمینه کار شما موفق هستند را پیدا کنید و از آن ها کمک بگیرید، و همچنین کتاب بخوانید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علي رضا آل قيس