سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق ثبت شرکتها

تحقیق ثبت شرکتها 9 سال 10 ماه ago #90246

تفاوت بین شرکتهای سهام خاص با شرکتهای مسئولیت محدود.
مدارک لازم جهت پذیرش شرکت سهامی خاص

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
2- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص

3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
( در دفاتر اسناد رسمی )ویا وکیل رسمی شرکت
5-کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
( در دفاتر اسناد رسمی)ویا وکیل رسمی شرکت
6- درصورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده( در سربرگ شرکت ) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی .
7-در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی ( اعم از حقیقی و حقوقی)
8-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت. ( مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد . در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است :
نمونه متن اقرار نامه : کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
10- ارائه اقرار نامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد. در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است:
نمونه متن اقرار نامه : بازرس ( بازرسین ) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه .
12-ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه .
13 - پرداخت فیش 000/40 ریال بعنوان هزینه



شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط مؤسسین تأمین گردیده است.

چون تشکیل شرکت های سهامی عام با تشریفاتی که ذکر شد طولانی است ، مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاً شرکاء کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر شده داشته که به شرح فوق شرکت سهامی خاص نامیده می شود .

در این قبیل شرکت ها ، صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد . تمام سرمایه از مؤسسین تعهد و اقلاً سی و پنج درصد آن در یکی از بانک ها به نام شرکت در حال تأسیس در حساب مخصوصی سپرده می شود.

سرمایه شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد . در صورتی که به عللی سرمایه شرکت تقلیل پیدا کند همان طور که قبلاً گفته شد باید شرکای در ظرف یک سال آن را جبران کنند و الا شرکت را به نوع دیگری از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند .

در نام شرکت باید کلمه خاص قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود مانند شرکت سهامی خاص الوند یا شرکت سهامی دماوند خاص و قید کلمه خاص باید در تمام نوشته های شرکت تصریحاً معلوم باشد . زیرا این نوع شرکت ها در حقیقت یک قسم شرکت سهامی خانوادگی و خصوصی است که مراجعه کنندگان باید اطلاع داشته باشند .


بحث درباره وجود شرکت سهامی خاص

نگارنده عقیده دارد که با وجود مقررات شرکت های سهامی عام تشکیل شرکت سهامی خاص لزومی ندارد . زیرا اگر افرادی بخواهند شرکتی با تشکیلات مختصر تر از شرکت سهامی عام داشته باشند ، می توانند از مقررات شرکت با مسئولیت محدود استفاده کنند . و شرکتی که بین سه ، چهار نفر با سرمایه مثلاً یک میلیون ریال تشکیل می شود ، احتیاجی به مجمع عمومی و اجرای تشریفات شرکت های سهامی را نخواهد داشت.

البته در بعضی از کشور ها که در قانون شرکت با مسئولیت محدود پیش بینی نشده ممکن است از مقررات شرکت های سهامی خاص استفاده شود . و الا تشکیل این قبیل شرکت ها با وجود شرکت های سهامی عام ممکن است موجب انحراف اذهان عموم یا مراجعه کنندگان بشود و منظوری که از شرکت سهامی عام حاصل است با تصوری که از اهمیت شرکت های سهامی در ذهن اشخاص وجود دارد احیاناً موجب سوء استفاده از نام شرکت سهامی خواهد بود.


ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص فقط تسلیم اظهارنامه منضم به اساسنامه ای که به امضاء کلیه سهام داران رسیده باشد و ورقه ای مشعر به تعهد کلیه سهام و گواهی نامه بانکی حاکی از تأدیه قسمت پرداخته شده آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد تمام تعهد باشد ضمن ارائه صورت مجلس عمومی مؤسسین حاکی بر تعیین مدیران و بازرسان شرکت کافی است هرگاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقد باشد باید تمام آن تأدیه گردد و صورت تقویم آن به تفکیک در اظها نامه منعکس شده و در صورتی که سهام ممتازه وجود داشته باشد باید شرح امتیاز و موجبات آن در اظهانامه قید شود . بنا به شرحی که گذشت مشخصات هر یک از انواع شرکت های سهامی به شرح زیر می باشد :



*مشخصات شرکت سهامی خاص

مشخصات شرکت سهامی خاص عبارت است از :
در نام شرکت قبل از اسم شرکت یا بعد از آن کلمه خاص باید اضافه شود و این کلمه در کلیه نوشته های شرکت و آگهی هی باید رعایت گردد.
سرمایه شرکت به وسیله خود مؤسسین تأمین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
سرمایه شرکت ممکن است حداقل یک میلیون ریال باشد.
هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ممکن است از پنج نفر کمتر باشد.
شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کند.


تبدیل شرکت سهامی خاص به عام

شرکت سهامی خاص ممکن است در صورت تمایل صاحبان سهام ، به شرکت سهامی عام تبدیل شود . در چنین موردی طبق ماده 278 اصلاحی رعایت چهار اصل ضروری است :
موضوع تبدیل شرکت باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد.
سرمایه شرکت به مبلغ پنج میلیون ریال رسیده باشد . یا این که تصمیم گرفته شود که از طریق پذیره نویسی سرمایه افزایش یابد.
دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته و دو ترازنامه آن به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد.
اساسنامه شرکت بر اساس شرکت سهامی عام تنظیم یا اصلاح شود .

در این صورت شرکت سهامی خاص باید ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب مجمع عمومی صورت جلسه مجمع را به ضمیمه اساسنامه و دو ترازنامه و حساب سود و زیان که به تأیید حسابدار رسمی رسیده باشد و صورت دارایی شرکت اعم از منقول و غیر منقول و تقویم آن که مورد تأیید کارشناس رسمی وزارت دادگستری باشد ضمن اعلامیه ای به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نماید .

مسلم است اعلامیه مذکور مطابق قانون باید حاوی تمام نکات و مزایای شرکت باشد از قبیل نام و موضوع و سرمایه و دیون و تعهدات که به تصویب و امضای صاحبان سهام رسیده باشد.

در صورتی که افزایش سرمایه به عمل آمده باشد مرجع ثبت شرکت ها مراتب را روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن درج می شود و اقلاً در یک روزنامه کثیرالانتشار دیگرآگهی می نماید.

هرگاه شرکت در نظر داشته باشد افزایش سرمایه خود را از طریق پذیره نویسی و شرکت مردم در خرید سهام افزایش دهد. و به این مناسبت قصد صدور اعلامیه پذیره نویسی داشته باشد ، مجمع ثبت شرکت ها پس از رسیدگی به اعلامیه اجازه انتشار آن را می دهد . در این صورت مانند پذیره نویسی شرکت های سهامی عام ، اعلامیه آن انتشار و اشخاص با مراجعه به بانک مربوطه در خرید سهام اقدام می نمایند . تنها تفاوتی که با تعهد اشخاص در موقع تقاضای ثبت شرکت سهامی عام دارد این است که باید قیمت اسمی سهام نقداً پرداخت شود .

در چنین موردی پس از رسیدگی هیئت مدیره و اعلام به ثبت شرکت ها به شرح فوق و نشر آگهی از طرف اداره ثبت ، شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تبدیل می شود.
نوعی شرکت سهامی است که سهام آن قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است. هنگام تشکیل چنین شرکتی باید تمام سرمایه آن در موقع تأسیس توسط مؤسسان تأمین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شده باشد.
در شرکت‌های سهامی خاص،همانند شرکت با مسئولیت محدود و بر خلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهام‌داران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ سرمایه‌گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستد اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند.

در ایران تفاوت شرکت‌های سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود این است که شرکت با حداقل سه نفر سهامدار قابل تشکیل است و سهام نیز بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل نقل و انتقال هستند و در شرکت مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی است و هر چقدر که اعلام شود احتیاجی به واریز به حساب شرکت ندارد ولی در شرکت سهامی خاص الزاما ۳۵% مبلغ اعلامی می‌بایست به صورت نقد به حساب شرکت واریز شود و ۶۵% در تعهد مابقی ظرف ۵ سال تادیه شود.
در حقیقت شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا بوسیله موسسین تامین می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود
1- پرداخت مبلغ 40000 ریال به شماره حساب سیبا 2171329011009 بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
2- تکمیل فرم تعیین نام ( نمونه فرم فرم تعیین نام.doc تعیین نام )
3- دو برگ تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران. ( نمونهتقاضانامه تکمیل شده ، نمونه تقاضانامه تکمیل نشده [ به منظور تمرین متقاضی جهت تهیه فرم اصلی ] )
4- دو برگ شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران. ( نمونه شرکت نامه تکمیل شده ، نمونه شرکت نامه تکمیل نشده [ به منظور تمرین متقاضی جهت تهیه فرم اصلی ] )

تذکر : اوراق تقاضانامه و شرکت نامه به دلیل بهادار بودن صرفا می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.

5- دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران . ( نمونه اساسنامه )
6- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد . ( نمونه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره )
7- دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد. .
( نمونه صورتجلسه هیئت مدیره )
8- فتوکپی شناسنامه ومونه صورتجلسه هیئت مدیره )ثبت شرکت ها روش تعیین نام
8- کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتیکه مدیر عامل خارج از اعضا ی هیئت مدیره باشد ( برابر اصل در مراجع قضائی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد )
9- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
10- معرفی نامه نمایندگان ، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن .
11- تائیدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیر دولتی بودن آن .
تذکر: در صورتی که مقداری از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد( اموال منقول و غیرمنقول) ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و در صورتی که اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت قرارداده شود ارائه مستندات مربوطه ضروری است .
12- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکتها ( جدول مبانی اخذ مجوز فعالیت شرکت ها و موسسات غیر تجاری )


شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود والا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.
ماده ۹۶[ویرایش]
شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه‌ی نقدی تأدیه و سهم‌الشرکه‌ی غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.
ماده ۹۷[ویرایش]
در شرکتنامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. gs
ماده ۹۸[ویرایش]
شرکا نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.
ماده ۹۹[ویرایش]
مرور زمان دعاوی ناشی از مقررات فوق ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است.
ماده ۱۰۰[ویرایش]
هر شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف مواد ۹۶ و ۹۷ تشکیل شده باشد باطل و از درجه‌ی اعتبار ساقط است لیکن شرکا در مقابل اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند.
ماده ۱۰۱[ویرایش]
اگر حکم بطلان شرکت به استناد ماده‌ی قبل صادر شود شرکایی که بطلان مستند به عمل آن‌ها است و هیأت نظار و مدیرهایی که در حین حدوث سبب بطلان یا بلافاصله پس از آن سر کار بوده و انجام وظیفه نکرده‌اند در مقابل شرکای دیگر و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامناً مسئول خواهند بود. مدت مرور زمان ده سال از تاریخ حدوث موجب بطلان است.
ماده ۱۰۲[ویرایش]
سهم‌الشرکه‌ی شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از بااسم یا بی‌اسم و غیره در آید. سهم‌الشرکه را نمی‌توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده‌ای از شرکا که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن‌ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.
ماده ۱۰۳[ویرایش]
انتقال سهم‌الشرکه به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی.
ماده ۱۰۴[ویرایش]
شرکت با مسئولیت محدود به وسیله‌ی یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می‌شوند اداره می‌گردد.
ماده ۱۰۵[ویرایش]
مدیران شرکت کلیه‌ی اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره‌ی شرکت خواهند داشت مگر این که در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد. هر قرارداد راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح به آن نشده در مقابل اشخاص ثالث باطل و کأن لم یکن است.
ماده ۱۰۶[ویرایش]
تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداً دعوت شوند. در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می‌شود. اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد. اساسنامه‌ی شرکت می‌تواند ترتیبی بر خلاف مراتب فوق مقرر دارد.
ماده ۱۰۷[ویرایش]
هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رأی خواهد بود مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
ماده ۱۰۸[ویرایش]
روابط بین شرکا تابع اساسنامه است، اگر در اساسنامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصی نباشد تقسیم مزبور به نسبت سرمایه‌ی شرکا به عمل خواهد آمد.
ماده ۱۰۹[ویرایش]
هر شرکت با مسئولیت محدود که عده‌ی شرکای آن بیش از دوازده نفر باشد باید دارای هیأت نظار بوده و هیأت مزبور لااقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد. هیأت نظار باید بلافاصله بعد از انتخاب شدن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کند که دستور مواد ۹۶ و ۹۷ رعایت شده است. هیأت نظار می‌تواند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی فوق‌العاده دعوت نماید. مقررات مواد ۱۶۵ و ۱۶۷ و ۱۶۸ و ۱۷۰ در مورد شرکت‌های بامسئولیت محدود نیز رعایت خواهد شد.
ماده ۱۱۰[ویرایش]
شرکا نمی‌توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آرا.
ماده ۱۱۱[ویرایش]
هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکا که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل آید مگر این که در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد.
ماده ۱۱۲[ویرایش]
در هیچ مورد اکثریت شرکا نمی‌تواند شریکی را مجبور به ازدیاد سهم‌الشرکه‌ی خود کند.
ماده ۱۱۳[ویرایش]
مفاد ماده ۷۸ این قانون راجع به تشکیل سرمایه احتیاطی در شرکت‌های با مسئولیت محدود نیز لازم‌الرعایه است.
شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل می‌شود:
الف- در مورد فقرات ۱ و ۲ و ۳ ماده ۹۳؛
ب- در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که سهم‌الشرکه‌ی آن‌ها بیش از نصف سرمایه‌ی شرکت باشد؛
ج- در صورتی که به واسطه‌ی ضررهای وارده، نصف سرمایه‌ی شرکت از بین رفته و یکی از شرکا تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکا حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‌گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند؛
د- در مورد فوت یکی از شرکا، اگر به موجب اساسنامه پیش‌بینی شده باشد.
ماده ۱۱۵[ویرایش]
اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب می‌شوند:
الف- مؤسسین و مدیرانی که بر خلاف واقع پرداخت تمام سهم‌الشرکه‌ی نقدی و تقویم و تسلیم سهم‌الشرکه‌ی غیرنقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار کرده باشند؛
ب- کسانی که به وسیله‌ی متقلبانه سهم‌الشرکه‌ی غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند؛ ج- مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزوّر منافع موهومی را بین شرکا تقسیم کنند.

سوال - بازرس چیست و چه نقشی دارد ؟

در شرکت سهامی خاص وجود 2 بازرس ضروری میباشد . که یکی از بازرسین اصلی و دیگری علی البدل می باشد . بازرسین برای مدت یکسال مالی تعیین می شوند. بازرسی در مورد صحت صورت حساب ها و سود و زیان و تراز نامه و صحت اطلاعاتی مدیران ارائه می دهند به مجامع عمومی اظهار نظر می کند و گزارشی از آن را به مجمع عمومی عادی می دهند.که این گزارش لااقل 10 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی در مرکز شرکت برای صاحبان سهام آماده باشد. تصمیماتی که بدون گزارش بازرس از طرف مجمع عمومی صادر می شود از درجه اعتبار ساقط می باشد.

سوال - فرق بازرس اصلی و بازرس علی البدل چیه؟

در صورت فوت , استعفا یا سلب شرایط قانونی بازرس اصلی , وظایف اورا بازرس علی البدل انجام می دهد.

سوال - اختیارات بازرس در چه حدودی می باشد؟

بازرسین می توانند در هر موقع هرگونه رسیدگی را انجام دهند و اطلاعات مربوط به شرکت را مطالبه کنند.

سوال - مسئولیت بازرس چیست؟

طبق ماده 154 لایحه ی اصلاحیه قانون تجارت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث مسئول می باشند.

سوال - حق الزحمه بازرس چقدره ؟

در مجامع عمومی عادی تعیین می شود.

نکته – بازرسین نمی توانند در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت یا به حساب انجام می شود به طور مستقیم یا غیر مستقیم ذی نفع شوند.
ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت سهامی خاص
سوال - تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص چیه؟ هرکدوم چه فایده ای داره؟

در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل ٢ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ٣ نفر می باشند..
در شرکت سهامی خاص حداقل ٣٥% سرمایه باید نقدا در یکی از شعب بانکها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و ٦٥% در تعهد سهامداران باشد، در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.
واگذاری سهام در سهامی خاص با نقل و انتقال عادی انجام می شود ولی در شرکت با مسئولیت محدود باید با رضایت 4/3 دارندگان سرمایه که اکثریت عددی نیز داشته باشند و در دفتر خانه اسناد رسمی انجام شود.
انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری است ولی در شرکت با مسئولیت لزومی ندارد.
مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دوسال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود می توان مدیران شرکت را برای مدت نامحدود انتخاب نمود و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند.
شرکت سهامی عام با حضور حداقل پنج سهامدار (مدیر) و شرکت سهامی خاص با حداقل سه سهامدار تشکیل می گردد (مواد ٣ و ١٠٧ ل.ا.ق.ت.) در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو شریک تشکیل می شود (ماده ق.ت).
حداقل سرمایه در سهامی عام پنج میلیون ریال و سهامی خاص یک میلیون ریال به اضافه تکالیف حداقل ٣٥% نقدی کل سرمایه (مواد ٦ و ٣٠ ل.ا.ق.ت) می باشد اما درشرکت با مسئولیت محدود بدون ارائه مدارک تودیع سرمایه صرفا اقرار موسسین به میزان سرمایه و پرداخت به صندوق شرکت یا هیئت مدیره کفایت می کند.

سوال - نوع شرکت سهامی خاص بودن در مالیات شرکت تفاوتی ایجاد می کنه؟

نوع شرکت تفاوتی در تعیین مالیات نخواهد داشت. مالیات شرکت بر اساس کارکرد سالیانه شرکت ها و سود برآورد شده بر اساس دفاتر شرکت بدون توجه به نوع آنها تعیین خواهد شد.

سوال - ثبت شرکت سهامی خاص چقدر زمان می بره؟

گروه وکلای یاسا در کمترین زمان ممکن پروسه ثبت شرکت را به انجام خواهد رساند. شرکت سهامی خاص بین ده تا پانزده روز خواهد بود.

سوال - سهامداران شرکت سهامی خاص می تونن زیر سن قانونی 18 سال باشن؟

بله در صورتیکه عضو هیات مدیره نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد.

سوال - کارمند رسمی دولت می تونه سهامدار و عضو هیات مدیره شرکت سهامی خاص باشه؟

خیر.کارمند رسمی دولت در صورتی می تواند سهامدار باشد که تنها 20 درصد سهم را دارا بوده و فقط عضو هیات مدیره باشد و هیچ نوع حق امضایی نمی تواند داشته باشد.
ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت سهامی خاص

سوال - آیا شرکت سهامی خاص می تونه از مجوزی که به نام یکی از سهامداران شرکت صادر شده استفاده کنه؟

بله امکانپذیر است.

سوال - با اخذ مجوز رسانه های دیجیتال می شه در زمینه بازی های کامپیوتری هم فعالیت داشت؟

بله. مانعی وجود ندارد.

سوال - می تونم شماره ثبت شرکت سهامی خاصی رو از اداره ثبت بگیرم؟

خیر. فقط سهامداران شرکت می توانند شماره ثبت شرکت خود را از اداره ثبت شرکتها بگیرند، اما شما می توانید با داشتن نام شرکت از طریق سایت شناسه ملی یا سایت روزنامه رسمی شماره ثبت شرکت را مشاهده نمایید.

سوال - شخصی قصد ثبت شرکت سهامی خاص داره، یکی از اعضای شرکت شخص حقوقی , چه شخصی به جای شخص حقوقی مدارک را باید امضا کنه؟

شخص حقوقی باید نماینده ای از طرف خود انتخاب کند و سپس مدارک شناسایی شخص حقوقی به علاوه مدارک شناسایی نماینده همراه با سایر مدارک لازم برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.

سوال - مالیات شرکت سهامی خاص چگونه محاسبه می شه؟

بر حسب کارکردشان در طول سال مالی

سوال - برای ثبت شرکت واسه سرویس‌های تبلیغاتی بر روی اینترنت همراه با سرویس‌های لازم خارج از محیط اینترنت چه شرکتی مناسب تر ؟

متاسفانه برای ثبت شرکت تبلیغاتی مجوز داده نمی شود. در صورت موفقیت جهت اخذ مجوز از "کانون تبلیغات" بسته به نوع نیاز شرکت و تصمیم اعضا می توان هم به صورت سهامی خاص و هم مسئولیت محدود ثبت کرد.
ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت سهامی خاص

سوال - در خصوص ثبت شركت كشتیرانی جهت حمل كالا چه شرایط و مراحلی را باید طی شود؟

در ابتدای کار بایستی شخصا در قالب شرکت،جهت اخذ مجوز از سازمان کشتیرانی و حمل ونقل اقدام نمایید. پس از دریافت مجوز برای ثبت شرکت مدارک لازم ( کپی کارت ملی و شناسنامه اعضاء و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را ارسال فرمایید تا برای ثبت شرکت مورد نظر اقدام گردد.

سوال - من می خوام واحدی تولیدی در بسته بندی مواد خشکبار راه اندازی کنم. چه نوع شرکتی باید ثبت کنم ، چه مجوزهایی لازم دارم و به طور کلی چه مراحلی را باید طی کنم؟

شما میتوانید در قالب هر شرکتی فعالیت خودرا انجام دهید و نیازی به اخذ مجوز ندارید. برای شروع به کار مدارک لازم شامل مدارک شناسایی اعضا+ گواهی عدم سوء پیشینه را برای یاسا ارسال فرمایید.

سوال - برای ثبت یه شرکت کامپیوتری سهامی خاص چه مراحلی رو باید طی کنم؟

اگر فعالیت شما در زمینه نرم افزار و شبکه باشد نیاز به مجوز رسانه دیجیتال و در زمینه IT نیاز به مجوز فناوری اطلاعات دارید. برای اخذ این مجوزها می توانید از خدمات یاسا استفاده کرده و یا شخصا اقدام نمایید. بعد از اخذ مجوز مربوطه اقدامات لازم برای ثبت شرکت انجام خواهد شد. کافیست شما مدارک لازم ( کپی مدارک شناسایی همه اعضا و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن شرکت شما به ثبت برسد.

سوال - در مورد ثبت شرکت سهامی خاص میشه از آدرس کرج استفاده کرد ؟

خدمات گروه وکلای یاسا فقط شامل استان تهران می باشد، اگر می خواهید شرکتتان در تهران ثبت شود می بایست برای ثبت از آدرسی واقع در تهران استفاده نمایید؛ در غیر اینصورت می بایست شخصا از اداره ثبت کرج اقدام نمایید و شرکتتان را در کرج به ثبت برسانید. با این وجود در صورت تمایل به استفاده از خدمات یاسا می توانید ابتدا شرکت را در تهران ثبت کرده و با ثبت صورتجلسه انتقال، شرکت را به کرج و یا سایر شهرستانها انتقال دهید.

سوال - از چه طریق می شه فهمید یک شرکت سهامی خاص ثبت قانونی شده یا نه ؟

اگر شرکت ثبت شده باشد دارای شماره ثبت است .شماره ثبت شرکت را می توانید از سایت شناسه ملی استعلام نمایید.
ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت سهامی خاص

سوال - برای ثبت شرکت سهامی خاص باید آدرسی رو برای شرکت در نظر گرفت . این آدرس یا مکان حتما باید دارای سند به نام یکی از اعضا باشه یا باید اجاره نامه باشه یا اینکه نیازی به چیزی نیست ؟ میشه آدرس رو بدون داشتن سند یا اجاره نامه قرار داد ؟

در مرحله ثبت شرکت نیازی به سند یا اجاره نامه به نام شرکت نیست و می توان آدرسی مثل محل زندگی یکی از اعضا را به عنوان آدرس شرکت اعلام کرد. اما پس از ثبت شرکت و در مرحله تشکیل پرونده دارایی نیاز به سند یا اجاره نامه به نام شرکت دارید. پس بهتر است از ابتدا آدرسی با سند یا اجاره نامه به نام شرکت اعلام نموده و یا آدرسی را اعلام کنید که پس از ثبت، امکان تغییر سند یا اجاره نامه آن به نام شرکت وجود داشته باشد تا در مرحله تشکیل پرونده دارایی مجبور به تغییر آدرس و صرف زمان و هزینه اضافی نگردید. با این حال در صورتی که در مرحله ثبت آدرسی اعلام نموده اید که سند یا اجاره نامه به نام شرکت ندارد، می توانید در مرحله تشکیل پرونده دارایی از صورتجلسه تغییر آدرس استفاده نمایید.

سوال - شركت سهامی خاصی داریم كه در تهران ثبت شده اما محل سكونت شركا در شهرستان نظرآباد كرج است . میتونیم دفاتر رو در اداره دارایی نظرآباد پلمپ و اظهارنامه مالیاتی را نیز همانجا تحویل بدیم ؟

شرکت شما در اداره ثبت شهر تهران به ثبت رسیده و تمام مراحل و اقدامات قانونی آن بایستی در تهران انجام پذیرد.

سوال - برای ثبت شرکت سهامی خاص ارتباطات و مخابرات رادیویی چه مراحلی باید طی کنیم؟

برای ثبت شرکت با فعالیت در زمینه مخابرات و ارتباطات ابتدا می بایست از شرکت مخابرات اخذ مجوز نمایید. پس از اخذ مجوز مراحل لازم برای ثبت شرکت انجام می گردد، کافیست مدارک لازم ( کپی مدارک شناسایی همه اعضا و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن شرکت شما به ثبت برسد.

سوال - چگونه می تونیم از وجود اسم خود در هیئت مدیره شرکت سهامی خاصی مطمئن بشیم؟

در صورتیکه شخص تازه وارد شرکت شده باشد از طریق آخرین آگهی تغییرات و در صورتیکه از ابتدای ثبت شرکت عضو بوده از طریق آگهی تاسیس میتوان از وجود اسم شخص در هیات مدیره مطمئن شد. آگهی های شرکت را می توانید از طریق جستجو در سایت روزنامه رسمی بیابید.

سوال - منظور از تکراری نبودن نام چیه؟ آیا كلاً منظور عین نامی است که ثبت شده؟ یا اسامی مشابه نیز رد میشن؟

بله! یعنی دو شركت با اسم مثلا"شركت پخش آمل" نباید وجود داشته باشد.در حقیقت آنها به نفع شما كار می‌كنند كه این توصیه را می كنند. چون در عرصه عمل وجود دو شركت با دو نام مشابه موجبات سوء استفاده مدیران یك شركت ضعیف از نام یك شركت قوی در بازار می شود كه همین امر دعاوی زیادی را در دادگاهها در پی داشته است. همچنین نام برند و علامت تجاری یك شركت را دیگری نمی تواند استفاده كند. مثلا شما از نام "گوگل" نمی توانید استفاده كنید چون علاوه بر اینكه نام شركت دیگری است یك برند معتبر در سرتا سر دنیاست.
بهتر است عدم فعالیت وتوقف آن به وزارت دارایی اعلام شود تا افرادی از اطلاعات شركت شما سوء استفاده نكنند. برای انحلال نیز اگر مدت شركت نامحدود در اساسنامه قید شده باشد باید مراحل انحلال طی شود: ((شركت سهامی اعم از خاص یا عام در موارد ذیل منحل می شوند:

وقتی كه شركت موضوعی را كه برای آن تشكیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممكن باشد.

در صورتی كه شركت برای مدت معین تشكیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد مگر این كه مدت قبل از انقضاء تمدید شده باشد.
در صورت ورشكستگی
در هر موقع كه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر علتی رأی به انحلال بدهند.5. در صورت صدور حكم قطعی دادگاه))

حكم دادگاه به جهت انحلال شركت اغلب به این طریق خواهد بود كه اشخاص ذینفع به دادگاه مراجعه و در موارد ذیل انحلال شركت را از دادگاه تقاضا می نمایند: 1.در صورتی كه تا یك سال پس از به ثبت رسیدن شركت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد 2. در صورتی كه فعالیت های شركت در مدت بیش از یك سال متوقف مانده باشد. 3.در صورتی كه مجمع عمومی سالیانه برای رسیدگی به حساب های هر یك از سال های مالی تا دو ماه از تاریخی كه اساسنامه معین كرده است تشكیل نشده باشد. 4.در صورتی كه سمت تمام یا بعضی از اعضای هیئت مدیره و همچنین سمت مدیر عامل شركت طی مدتی زائد بر شش ماه بلا متصدی مانده باشد. 5.در صورتی كه مدت شركت منقضی شده و یا موضوع شركت انجام یافته و یا انجام آن غیر مقدور است و مجمع عمومی برای انحلال تشكیل نشده یا از دادن رأی به انحلال خود داری می نماید.

در موارد فوق هم چنان كه ذكر شد اشخاص ذینفع می توانند از دادگاه تقاضای انحلال شركت را بنمایند . مسلم است پس از این كه شركت منحل شد ، مدیران دیگر سمتی ندارند .و چون ممكن است شركت كارهای ناتمامی داشته باشد، مطالبات و بدهكاری داشته یا اجناسی در انبار موجود باشد كه باید به فروش برسد و حتی ممكن است دعاوی در محاكم داشته باشد و از همه مهمتر این كه دارائی شركت باید بین سهام داران تقسیم شود لذا وجود اشخاصی كه نماینده شركت در حال تصفیه باشند به جهت انجام این امور لازم است و این افراد را مدیران تصفیه گویند. مدیران تصفیه باید پس از اعلام ختم تصفیه وجوهی كه باقی مانده است در حساب مخصوص در یكی از بانك های ایران تودیع نموده و صورت اسامی بستانكاران و صاحبان سهامی را كه حقوق خود را استیفا نكرده اند به بانك تسلیم و مراتب را آگهی كنند تا اشخاص برای گرفتن طلب خود مراجعه نمایند .در صورتی كه پس از ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه مراجعه نكنند وجوه باقی مانده با اطلاع دادستان محل ، جزء اموال بلا صاحب بوده و به خزانه دولت منتقل خواهد شد. تعهدات شامل مالیات و بدهیها و... بر عهده شركت است و مدیر تصفیه مسئول انجام عملیات قانونی انحلال و تصفیه به نیابت از سهامداران است. گرچه به استناد ماده ١٠٩ل.ا.ق.ت مدیریت مدیران كه در اساسنامه معین می شود نباید از دو سال تجاوز نماید لیكن قانونگذار برای جلوگیری از اختلال در امر مدیریت شركت در ماده ١٣٦ مقرر داشته كه: (در صورت انقضا مدت ماموریت مدیران و تا زمان انتخاب مدیران جدید،مدیران سابق كماكان مسئول امور شركت و اداره آن خواهند بود...) لذا تاكید بر این بوده كه مدیران سابق، بازرسین یا صاحبان حداقل ٣/١ سهام، مجمع عمومی عادی سهامداران را برای انتخاب مدیران لاحق دعوت نمایند در غیر اینصورت در قسمت اخیر ماده مزبور به هر ذینفع حق داده شده كه از مرجع ثبت شركتها دعوت مجمع عمومی عادی را برای انتخاب مدیران تقاضا كند.
استعفای مدیر در ماده ١١٢ ل.ا.ق.ت پیش بینی شده است. در این صورت اعضای علی البدل به ترتیب مقرر در اساسنامه وظیفه مدیریت را عهده دار می شوند در غیر اینصورت هیئت مدیره مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده را دعوت كرده و مدیر جدید را انتخاب می نماید. قانونگذار برای استعفای مدیر یا مدیران شرایط خاصی را پیش بینی نكرده و در این مورد منع قانونی ندارد ولی به نظر می رسد كه اگر مدیری با قصد اضرار به شركت استعفا دهد یا مرتكب تقصیر غیرعمدی مهم گردد مسئول جبران زیان وارده به شركت مدنی خواهد بود.
اگر مدیر خارج از موضوع شركت عمل نماید بر خلاف ماده ١١٨ ل.ا.ق.ت. اقدام نموده است. ضمانت اجرایی این مورد در ماده مزبور پیش بینی نشده است. حال باید دید كه آیا مدیر در مقابل شركت یا اشخاص ثالث و یا هر دو مسئولیت مدنی در قبال اقدام و تصمیم خلاف قانون دارد یا خیر؟در چنین مواردی حقوق فرانسه شركت را در مقابل شخص ثالث مسئول می داند اما ماده ١٤٢ ل.ا.ق.ت ایران مقرر می دارد: (مدیران و مدیرعامل شركت در مقابل شركت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی منفردا یا مشتركا مسئول می باشند...) به عبارت دیگر اگر مدیر یا مدیران شركتی خارج از موضوع شركت اقدام نمایند شخصا درمقابل شركت و اشخاص ثالث مسئولیت مدنی دارند.البته به نظر می رسد به منظور حفظ حقوق سهامداران و اشخاص ثالث اصلح است كه مدیران بنحو تضامن در مقابل آنان برای جبران زیان وارده جوابگو باشند. چنانچه مدیر یا مدیران دراساسنامه انتخاب شده باشند ممكن است طبق اساسنامه نسبت به تغییر مدیر یا مدیران مذكور عمل شود. اگر مدیر یا مدیران در شركت نامه یا اساسنامه انتخاب نشده ولی انتخاب آنان بعدا صورت گرفته باشد در این صورت شركا می توانند مدیر یا مدیران فوق را معزول نمایند. بدیهی است مدیر یا مدیران فوق حق استعفا خواهند داشت.
محدودیت اختیارات مدیر در شركت تضامنی انجام تجارتی از نوع تجارت شركت بدون رضایت شركا و ضررهای وارده به شركت می باشد. مادام كه كمبود زیانهای مزبور جبران نشود تادیه هر نوع منفعت به شركا ممنوع است. بهتر است محدودیت معاملات مدیر در مواردی كه با شركت خود معامله می نماید یا در شركت دیگر شریك می باشد برای حفظ حقوق شركا پیش بینی گردد.
تفاوتها بین دو شرکت
1ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشند .
2ـ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است .
3ـ درشرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه باید نقدا دریکی از شعب بانکها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و 65% درتعهد سهامداران

باشد . در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراربه دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی

دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.
4ـ انتخاب بازرس اصلی و علی البدل درشرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است .
5ـ مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند .
6ـ انتخاب روزنامه کثیر الانتشار درشرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت درسهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است .
7ـ شرایط احراز حدنصاب درمجامع عمومی درشرکت سهامی خاص سهل تر ودر شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل تر می باشد .
8ـ مجامع عمومی درشرکت سهامی خاص توسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر رئیس و دو نفر ناظر و یک نفر منشی که از بین سهامداران انتخاب می شوند اداره می گردد .در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت نظاردرصورتی خواهند بود که تعداد شرکا ء آن از 12نفر بیشتر باشد .
9ـ در شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.
10ـ سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند.
11ـ مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه وبه صندوق شرکت بسپارند میران در شرکت با مسئولیت محدود بصورت موظف یا غیر موظف که از بین
شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه خواهند نمود.
12- تقسیم سود در شرکت سهامی خاص به نسبت تعداد سهام و در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد ودر شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم
سود مقرر دارند .
13ـ حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.
14ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت میباشند. تقویم آورده غیر نقدی در شرکت سهامی خاص با کارشناسان رسمی دادگستری خواهد بود .

ی خاص با شرکتهای مسئولیت محدود.
منابع : اینترنت. تحقیقات. کتاب ثبت شرکتها
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تحقیق ثبت شرکتها 9 سال 10 ماه ago #94341

سلام این تحقیق کامل نیست با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعيد اسفندياري كناري