دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه ششم

خلاصه جلسه ششم 8 سال 10 ماه ago #117650

خلاصه درس هفته ششم
انتخاب راهبرد مناسب برای بازارهای هدف جهانی
سه نوع راهبرد بازاریابی جهانی برای بازار هدف وجود دارد که عبارتست از :
بازاریابی یکسان _ بازاریابی تمرکزی _ بازایابی تفکیکی
بازاریابی جهانی یکسان : مشابه بازاریابی انبوه در یک کشور واحد می باشد و در کل شامل ایجاد آمیخته بازاریابی یکسان ( کالا ، قیمت ، توزیع ، ارتباطات و ..... ) و برای طیف وسیعی از خریداران بالقوه بازار می باشد .
بازاریابی تمرکزی : شامل طراحی آمیخته بازاریابی برای دسترسی به یک بخش واحد از بازار جهانی می باشد .
بازاریابی تفکیکی : در این راهبرد دو بخش مشخص و یا بیشتر از بازاریابی متفاوت هدف قرار می گیرد .
منبع یابی : صادرات و واردات
صادرات با فلسفه بازاریابی عبارتست از بازاریابی یکپارچه کالاها و خدمات برای برآوردن نیازهای خاص مشتریان
معیارهای انتخاب بازار
شرکتها برای انتخاب بازار معمولا شش معیار مختلف را مورد توجه قرار می دهند :


1- قابلیت بالقوه بازار
هدف نهایی فعالیت های ان بدون توجه به منبع اطلاعاتی مورد استفاده ، تعیین و عوامل عمده موثر در تقاضای محصولات است .
2- ملاحظات دسترسی به بازار برای وارد کنندگان :
که در آن مجموعه کلی کنترلهای ملی را که در مورد کالاهای وارداتی اعمال می گردد مورد توجه قرار می دهد که شامل حقوق گمرکی ، محدودیت های وارداتی با سهمیه ها ، مقررات ارزی خارجی و اقدامات ترجیهی می گردد .
3- هزینه های حمل و نقل : برای بی اثر ساختن عدم مزیت قیمتی باید شیوه های مناسب حمل و نقل و متمایز سازی را مورد توجه قرار داد.
4- ارزشیابی سطح و کیفیت رقابت در بازار بالقوه
5- مناسب بودن محصول
6- توانایی ارائه خدمات
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه جلسه ششم 8 سال 10 ماه ago #117711

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص استراتزیهای مناسب جهت بازاریابی در بازارهای جهانی بوده که در کلاس ارائه و تدریس شده است .
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی