خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه درس هفته پنجم
تقسیم بندی بازارهای جهانی عبارت است از فرایند تقسیم بازارهای جهانی به زیرمجموعه های مشخصی از مشتریان که دارای رفتار یکسان و یا نیازهای متشابهی هستند . شیوه ی سنتی تقسیم بازار شامل : بخش های با درامد بالا متوسط پایین می باشد . تقسیم بندی بازارهانی جهانی با توجه به خصوصیات جمعیت شناسی : که بر اساس ویژگی هایی مانند سن ، جنس ، درآمد ، تحصیلا ت و شغل استوار می باشد . تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به خصوصیات روان شناسی : در این روش ، مردم بر اساس گرایش ها ، ارزشها و سبک های زندگی گروه بندی می شوند . تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به خصوصیات رفتاری : در این شیوه ، خرید و مصرف یا عدم خرید و مصرف محصول ، تعداد دفعات خرید و مقدار مصرف مورد توجه قرار می گیرد . تقسیم بندی بازارهانی جهانی با توجه به منافع محصول برای مصرف کننده : در این روش مقدار عددی سود د ادله ارزش ، مورد توجه قرار می گیرد . در صورت درک صحیح مدیر بازایابی در مورد مشکلی که یک محصول قادر به حل آن است منافعی که به خریداران عرضه می کند که این شیوه منجر به نتایج عالی می گردد . تقسیم بندی بازارهانی جهانی با توجه به ویژگی های جغرافیایی : در این روش کشورهای جهانی به زیر مجموعه های جغرافیایی مختلف طبقه بندی می شوند و مزین آن نزدیکی فیزیکی می باشد . تعیین بازارهای هدف در بازارهای جهانی : عبارت است از ارزشیابی و مقایسه گروه های شناخته شده و انتخاب یک یا بیشتر از آنها با بالاترین درآمد بالقوه به عنوان مشتری یا مشتریان بالقوه معیارهای مورد توجه برای تعیین بازارهای هدف در بازارهای جهانی : - اندازه فعلی بخش بازار و رشد بالقوه مورد انتظار آن - رقابت بالقوه - سازگاری بازار هدف با اهداف کلی شرکت و امکان دسترسی موفقیت آمیز به آن |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص تقسیم بندی بازارهای جهانی بوده که در کلاس ارائه و تدریس شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|