خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه ی درس هفته سوم
محیط اجتماعی – فرهنگی محیط های سطحی و عمیق جهت شناسایی جهت گیری فرهنگی کشورها می باشد . ابعاد پنجگانه هاف استد : 1-گرایش اجتماعی شامل فردگرایی و جمع گرایی 2-گرایش به قدرت ( اختلاف قدرت ) شامل اختلاف قدرت کم و اختلاف قدرت زیاد 3-گرایش به عدم اطمینان شامل پرهیز از عدم اطمینان فرد و پذیرش عدم اطمینان فرد نسبت به تغییرات و پذیرش فرصت ها می باشد . 4- گرایش به هدف : کهدارای دو بخش رفتار هدفمند منفعل (زن محور ) و رفتار هدفمند تهاجمی ( مرد محور ) نسبت هالکیت مادی، پول و ابراز وجود توجه زیادی دارد . 5-گرایش به زمان : که در ابعاد جهان بینی کوتاه مدت و جهان بینی بلند مدت نسبت به ارزشها و سنتها می باشد . محیط سیاسی فعالیتهای بازاریابی جهانی شرکتها در محیط سیاسی موسسات دولتی احزاب سیاسی و سازمانها رخ می دهد که مردم و حکمرانان یک کشور قدرت خود را در آن اعمال می کنند . ریسک سیاسی یعنی ریسک تغییر خط مشی دولتها که بر توانایی های یک شرکت برای انجام فعالیت موثر و سودآور اثر منفی بر جای می گذارد . برخی از سیاست هایی که دولت های میزبان برای کنترل شرکت های خارجی بکار می برند : - جابولینگ : مداخله دولت در فعالیت های بازرگانی بصورت غیر رسمی و بدون اینکه هیچ اساس قانونی داشته باشد . - خرید محصولات وطنی -تعرفه -سهمیه -محدودیت های غیر حرفه ای -یارانه یا سوبسید -شرایط اجرای عملیات -ظرفیت محلی -شرایط مالکیت -تحریم -سلب تصرف کنترل بیشتر شرکت های خارجی توسط دولت های ملی هدف نهایی دولت ها حمایت از حق حاکمیت ملی بویژه در کلیه ی جنبه های فعالیت های کسب و کار داخلی است . مطالعات انکار منیشن و وچانی این راهنمایی ها را می کند : 1-راهکارهای متعددی را جستجو کنید . 2-برای نیل به اهداف خود از قانون بهره برداری کنید . 3-تغییر در خط مشی های دولت را پیش بینی کنید . 4-به راهکارهای مدیران محلی شرکت گوش کنید . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص مطالعه محیطهای اجتماعی و فرهنگی بوده که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|