دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه دوم

خلاصه جلسه دوم 8 سال 10 ماه ago #117645

خلاصه درس هفته دوم
محیط های اقتصادی در بازارهای جهانی
ابعاد کلان آن شامل :
محیط های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و قانونی و فن آوری می باشد .
محیط اقتصادی یکی از عوامل غیر قابل کنترل مدیر بازاریابی به شمار می رود که از دو بعد دارای اهمیت است :
1- محیط اقتصادی که بازاریابی بین الملل را تحت تاثیر قرار می دهد .
2-محیط اقتصادی داخلی هر کشور که شرکت ، قصد فروش کالای خود به آن را دارد .
متغیرهای زیادی در اندازه ی بازار تاثیر می گذارند اما جمعیت ، رشد جمعیت ، توزیع جهت توزیع درآمد ، درامد سرانه و تولید ناخالص ملی مهمترین شاخص ها برای تعیین اندازه ی بازار بسیاری از کالاها می توانند مورد استفاده قرار گیرند .
سایر جنبه های اقتصادی
ثروتهای فیزیکی : که شامل منابع طبیعی – توپوگرافی و آب و هوا می باشد ..
منابع طبیعی به دو دلیل زیر قابل اهمیت می باشد :
1-فراهم کردن مواد اولیه برای تولید در منطقه
2-ارزیابی وضعیت کلی اقتصادی آینده آن کشور
0 توسعه اقتصادی عبارت است از نتایج تغییرات ساختاری رشد اقتصادی
مراحل توسعه بازار :
کشورهای با درامد کم – کشورهای با درامد متوسط – پایین –
کشورهای با درامد متوسط – کشورهای با درامد بالا
ساختار زیر بنایی ( زیر ساخت )
منظور از زیرساخت ، وجود جاده های آسفالته ، راه آهن ، عرضه سوخت و دیگر خدمات ارتباطی و حمل و نقل می باشد که فعالیت های یک شرکت بازرگانی در یک کشور خارجی ارتباط مستقیمی با آن دارد .
درجه شهرنشینی
که اختلاف اقتصادی و فرهنگی بین شهری و روستایی را مشخص می کند .
تورم
تورم در کشورهای جهان سوم کنترل هزینه و قیمت گذاری را مشکل می کند . در این چنین بازارهایی بهتر است پول حاصل از فروش به کالا یا به ارزهای معتبر تبدیل گردد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه جلسه دوم 8 سال 10 ماه ago #117705

با سلام و تشکر از زحمات و پیگیری های شما ، مطالب ارسالی در خصوص بررسی محیطهای بازارهای هدف بین المللی و جهانی بوده که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی