خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه درس هفته دوم
محیط های اقتصادی در بازارهای جهانی ابعاد کلان آن شامل : محیط های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و قانونی و فن آوری می باشد . محیط اقتصادی یکی از عوامل غیر قابل کنترل مدیر بازاریابی به شمار می رود که از دو بعد دارای اهمیت است : 1- محیط اقتصادی که بازاریابی بین الملل را تحت تاثیر قرار می دهد . 2-محیط اقتصادی داخلی هر کشور که شرکت ، قصد فروش کالای خود به آن را دارد . متغیرهای زیادی در اندازه ی بازار تاثیر می گذارند اما جمعیت ، رشد جمعیت ، توزیع جهت توزیع درآمد ، درامد سرانه و تولید ناخالص ملی مهمترین شاخص ها برای تعیین اندازه ی بازار بسیاری از کالاها می توانند مورد استفاده قرار گیرند . سایر جنبه های اقتصادی ثروتهای فیزیکی : که شامل منابع طبیعی – توپوگرافی و آب و هوا می باشد .. منابع طبیعی به دو دلیل زیر قابل اهمیت می باشد : 1-فراهم کردن مواد اولیه برای تولید در منطقه 2-ارزیابی وضعیت کلی اقتصادی آینده آن کشور 0 توسعه اقتصادی عبارت است از نتایج تغییرات ساختاری رشد اقتصادی مراحل توسعه بازار : کشورهای با درامد کم – کشورهای با درامد متوسط – پایین – کشورهای با درامد متوسط – کشورهای با درامد بالا ساختار زیر بنایی ( زیر ساخت ) منظور از زیرساخت ، وجود جاده های آسفالته ، راه آهن ، عرضه سوخت و دیگر خدمات ارتباطی و حمل و نقل می باشد که فعالیت های یک شرکت بازرگانی در یک کشور خارجی ارتباط مستقیمی با آن دارد . درجه شهرنشینی که اختلاف اقتصادی و فرهنگی بین شهری و روستایی را مشخص می کند . تورم تورم در کشورهای جهان سوم کنترل هزینه و قیمت گذاری را مشکل می کند . در این چنین بازارهایی بهتر است پول حاصل از فروش به کالا یا به ارزهای معتبر تبدیل گردد . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از زحمات و پیگیری های شما ، مطالب ارسالی در خصوص بررسی محیطهای بازارهای هدف بین المللی و جهانی بوده که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|