خوش آمديد,
مهمان
|
|
خلاصه ی درس هفته اول
مفهوم راهبردی ( استراتژی بازاریابی) در دیدگاههای جدید که تکامل تاریخ بازاریابی محسوب می شود تمرکز بازاریابی از مشتری یا محصول به سوی مشتری در محیط خارجی گسترده تر تغییر یافت . اصول بازاریابی جهانی 3 اصل اساسی شامل : 1- ایجاد ارزش برای مشتری 2- ایجاد مزیت رقابتی 3- تمرکز به نیازها و خواسته های مشتریان می باشد . مفهوم بازاریابی جهانی فرایند متمرکز منابع و اهداف شرکت بر روی فرصت های بازاریابی جهانی که دو انگیزه مهم برای انجام این کار وجود دارد یکی از آنها بهره برداری از فرصت ها برای رشد و توسعه و دیگری برای بقا است . تصمیم گیری جهت ورود به بازارهای جهانی بستگی به : 1- منابع شرکت 2- تفکرات مدیریت 3- ماهیت فرصت ها و تهدید ها دارد . رویکرد خاصی را که یک شرکت در ارتباط با بازاریابی جهانی مورد توجه قرار می دهد بستگی به شرایط صنعتی و منبع یا منابع مزیت رقابتی آن دارد . بازاریابی محلی شده یعنی توانایی جهت ایجاد وجهه به عنوان یک شرکت محلی و به صورت همزمان بهره برداری از مزیت های عملیاتی جهانی جهت گیری های مدیریت شرکت های بین المللی شامل : 1- تمرکز به کشور مادر 2- تمرکز بر روی چند کشور 3- تمرکز بر روی یک یا چند منطقه از جهان 4- جهت گیری جهانی می باشد . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص استراتژیهای بازاریابی جهانی بوده است که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|