دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه اول

خلاصه جلسه اول 8 سال 10 ماه ago #117644

خلاصه ی درس هفته اول
مفهوم راهبردی ( استراتژی بازاریابی)
در دیدگاههای جدید که تکامل تاریخ بازاریابی محسوب می شود تمرکز بازاریابی از مشتری یا محصول به سوی مشتری در محیط خارجی گسترده تر تغییر یافت .
اصول بازاریابی جهانی
3 اصل اساسی شامل :
1- ایجاد ارزش برای مشتری
2- ایجاد مزیت رقابتی
3- تمرکز به نیازها و خواسته های مشتریان می باشد .
مفهوم بازاریابی جهانی
فرایند متمرکز منابع و اهداف شرکت بر روی فرصت های بازاریابی جهانی که دو انگیزه مهم برای انجام این کار وجود دارد یکی از آنها بهره برداری از فرصت ها برای رشد و توسعه و دیگری برای بقا است . تصمیم گیری جهت ورود به بازارهای جهانی بستگی به :
1- منابع شرکت
2- تفکرات مدیریت
3- ماهیت فرصت ها و تهدید ها دارد .
رویکرد خاصی را که یک شرکت در ارتباط با بازاریابی جهانی مورد توجه قرار می دهد بستگی به شرایط صنعتی و منبع یا منابع مزیت رقابتی آن دارد .
بازاریابی محلی شده یعنی توانایی جهت ایجاد وجهه به عنوان یک شرکت محلی و به صورت همزمان بهره برداری از مزیت های عملیاتی جهانی
جهت گیری های مدیریت شرکت های بین المللی شامل :
1- تمرکز به کشور مادر
2- تمرکز بر روی چند کشور
3- تمرکز بر روی یک یا چند منطقه از جهان
4- جهت گیری جهانی می باشد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه جلسه اول 8 سال 10 ماه ago #117703

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص استراتژیهای بازاریابی جهانی بوده است که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی