خوش آمديد,
مهمان
|
|
استراتژی های ورود به بازار جهانی :
زمانی که ورود به بازار که دارای یک مرحله ی بسیار حساس است انجام شود برگشت بدون تقبل هزینه های اضافی امکان پذیر نخواهد شد . ورود به بازارهای بین المللی و جهانی از دو طریق کلی یعنی تولید داخلی وتولید خارجی امکان پذیر می باشد . روش تولید در بازار داخلی : که بصورت صادرات صورت می گیرد و به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می باشد . الف - صادرات غیر مستقیم : زمانی است که محصولات یک شرکت بدون اینکه هیچ فعالیت خاصی در داخل شرکت صورت گیرد و در بازارهای خارجی بفروش برسد که به چند روش صورت می گیرد : 1- فروش خارجی : از طریق سازمان فروش داخلی که به دو طریق از طریق دفاتر خرید یا شرکت های خارجی صورت می پذیرد . 2- شرکت های مدیریت صادرات ( EMC ) که در اصل شرکتی است که تمام مسئولیت های عملیات صادرات از قبیل تحقیقات بازاریابی ، تبلیغات ، حمل فیزیکی کالا و غیره را با انعقاد قرارداد انجام می دهد . 3- همکاری در صادرات و توزیع : که در این روش یک تولید کننده از تسهیلات توزیع خود در یک کشور خارجی برای توزیع و فروش کالاهای یک شرکت دیگر در کنار کالاهای خودش استفاده می کند . 4- دلالان و نمایندگان صادرات که هر دو به تولیدکنندگان در صدور کالاهایشان کمک می کنند . 5- تاجر صادرات : که افرادی هستند که کالاها را خریداری و معمولا به نام خود صادر می کنند . ب – صادرات مستقیم فروشندگانی که خریداران خارجی آنها را تشویق به صادرات می کنند از این روش استفاده می کنند . که به دو روش امکان پذیر است : 1- تاسیس شعبه فروش : که شرکت کالاها را به شعبه فروش خود و در واقع به خودش صادر می کند و کنترل بیشتری روی آن دارد . 2- انتخاب نماینده : که بخصوص در بازارهای کوچکتر انتخاب نماینده برای توزیع محصولات می باشد . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص استراتژیهای ورود به بازارهای جهانی بوده است که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|