خوش آمديد,
مهمان
|
|
انتخاب راهبرد مناسب برای بازارهای هدف جهانی
سه نوع راهبرد بازاریابی جهانی برای بازار هدف وجود دارد که عبارتست از : بازاریابی یکسان _ بازاریابی تمرکزی _ بازایابی تفکیکی بازاریابی جهانی یکسان : مشابه بازاریابی انبوه در یک کشور واحد می باشد و در کل شامل ایجاد آمیخته بازاریابی یکسان ( کالا ، قیمت ، توزیع ، ارتباطات و ..... ) و برای طیف وسیعی از خریداران بالقوه بازار می باشد . بازاریابی تمرکزی : شامل طراحی آمیخته بازاریابی برای دسترسی به یک بخش واحد از بازار جهانی می باشد . بازاریابی تفکیکی : در این راهبرد دو بخش مشخص و یا بیشتر از بازاریابی متفاوت هدف قرار می گیرد . منبع یابی : صادرات و واردات صادرات با فلسفه بازاریابی عبارتست از بازاریابی یکپارچه کالاها و خدمات برای برآوردن نیازهای خاص مشتریان معیارهای انتخاب بازار شرکتها برای انتخاب بازار معمولا شش معیار مختلف را مورد توجه قرار می دهند : 1- قابلیت بالقوه بازار هدف نهایی فعالیت های ان بدون توجه به منبع اطلاعاتی مورد استفاده ، تعیین و عوامل عمده موثر در تقاضای محصولات است . 2- ملاحظات دسترسی به بازار برای وارد کنندگان : که در آن مجموعه کلی کنترلهای ملی را که در مورد کالاهای وارداتی اعمال می گردد مورد توجه قرار می دهد که شامل حقوق گمرکی ، محدودیت های وارداتی با سهمیه ها ، مقررات ارزی خارجی و اقدامات ترجیهی می گردد . 3- هزینه های حمل و نقل : برای بی اثر ساختن عدم مزیت قیمتی باید شیوه های مناسب حمل و نقل و متمایز سازی را مورد توجه قرار داد. 4- ارزشیابی سطح و کیفیت رقابت در بازار بالقوه 5- مناسب بودن محصول 6- توانایی ارائه خدمات |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام و تشکر از پیگیری های شما ، مطالب ارسالی در خصوص استراتژیهای مناسب بازارهای جهانی بوده است که در کلاس ارائه و بررسی شده است .
موفق باشید صفرلی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|