دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سياستهاي تجاري چين

سياستهاي تجاري چين 8 سال 11 ماه ago #116711

پرچم کنونی کشور چین که در سال ۱۹۴۹ (انقلاب مائو) مورد استفاده قرار گرفت، یک پرچم تمام قرمز (بعنوان نماد خون افرادی که در دوران انقلاب چین ریخته شد)، به همراه یک ستاره زرد رنگ بزرگ (بعنوان نماد حزب کمونیست چین) و پنج ستاره کوچکتر (بعنوان نماد طبقات اجتماعی در این کشور) می باشد.

نماد چینی 法 fǎ مخفف قانون یا راه
نماد چینی فا (法 (fǎ به معنای قانون یا راه (روش) می باشد. این لغت از دو بخش : 氵 shuǐشو ایی و 去 qù چو تشکیل شده است. کلمه شو ایی(氵) نوع دیگری از کلمه 水 shuǐ به معنای آب است، در حالی‌‏که چو 去 به معنای رفتن، حذف کردن و دورکردن می‌‏باشد.
شکل حقیقی نماد فا یا 法 به صورت 灋 بوده که به همان صورت تلفظ شده، اما از سه بخش تشکیل می‌‏شود. این سه بخش : (氵) ، (廌 zhì) و (去) می‌‏باشد.
بر طبق افسانه‌‏ها، ژی 廌 موجودی الهی است که توسط خدایان به امپراطور زرد در زمان چین باستان هدیه داده شده است. ژی 廌 که همچنین به صورت شی ژی 獬豸 xiè zhì نوشته می‌‏شود، موجودی با سطح اخلاقی بسیار بالا و صالح است که دارای یک شاخ می‌‏باشد و قادر است درست را از نادرست به وضوح تشخیص دهد.
در زمانهای باستان، هرگاه اختلافی وجود داشت که قضاوت در آن مورد سخت بود، ژی 廌 فراخوانده می‌‏شد تا از شاخ خود برای شناسایی ستمکار استفاده کند.
این فرد را به بررسی خود تشویق می‌‏کرد و همچنین در خدمت آموزش و کمک به مردم جهت آگاه شدن به رفتار مناسب و درست بود.
در نماد فا 法 و فا 灋 بخش شو ایی (氵) نماد و سمبل آب می باشد که بنیان و اساس چیزهاست، در حالی که کلمه چو 去 معنای “دور شدن از” یا “نادیده گرفتن” چیزی که درست نیست را می‌‏دهد.
طبیعت راستین ژی廌، درباره تجسم عدالت و داوری می‌‏گوید و همچنین درباره سطح بالای اخلاق در مردم باستان نسبت به نسلهای بعد از آنها صحبت می‌‏کند.
هنگامی که بر قلب مردم خوبی حکمرانی می‌‏کرد، ارزش‌‏های اخلاقی سطح بالا، تنها قانون و معیار برای راهنمایی مردم و تشخیص درستکاران از بدکاران بود.
بعدها، کلمه ژی 廌 از فرم نماد فا 灋 حذف شد و این نماد به شکل ساده‌‏شده 法 تبدیل گردید.
همچنین دیده می شود که انحطاط اخلاقی تدریجی که باعث تغییر در قلب مردم بود، به طور فزاینده‌‏ای لزوم وضع قوانینی سنگین و جامع را برای تحمیل محدودیت‌‏ها و محافظت از مردم در برابر آسیب‌‏ها باعث شد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سياستهاي تجاري چين 8 سال 10 ماه ago #117717

با سلام و تشکر از زحمات شما ، مطالب ارسالی در خصوص مطالعه بازارهدف کشور چین بوده که بعنوان پروژه کلاسی ارائه و بررسی شده است.
موفق باشید
صفرلی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مسعود صفرلی