خوش آمديد,
مهمان
|
|
Fortune Brands, Inc. (www.fortunebrands.com), a leading
consumer brands company, today announced that it is exploring strategic options for its ACCO World Corporation office products unit. The evaluation, which includes the possible sale of the office products business, is a result of the company’s ongoing strategic review of its portfolio of brands and businesses initiated earlier this year. ‘This plan to narrow the focus of our consumer products portfolio is a bold step in the evolution of Fortune Brands and reflects our unrelenting commitment to sharply increasing returns and enhancing shareholder value,’ said Chairman and Chief Executive Officer Norm Wesley. ‘In 1999, we delivered on that commitment with a series of aggressive actions to reduce our cost structure and optimize operating efficiencies. Earlier this year, we began an intensive strategic review of our portfolio to ensure that Fortune Brands delivers even stronger results for our shareholders in the years ahead. ‘Our aim in pursuing strategic options for our office products unit is to promote two key long-term objectives: generating a significant leap in our returns and strengthening our growth profile by focusing on our most attractive markets. And in the event of an office products divestiture, we expect that our nearterm priority for the proceeds would be to immediately enhance shareholder value with high-return share repurchases and debt repayment, subject to market conditions,’ Wesley added. ‘ACCO is an industry leader that has made many important contributions to Fortune Brands’ success over the years. However, ACCO competes in an industry that will likely benefit from consolidation and we don’t see ourselves making that kind of commitment to office products. With its excellent brands and great people, we’re optimistic that in the event of a divestiture, ACCO will be a valuable building block for success in that environment.’ Source: Business Wire (2000) Dogs and other animals The most famous portfolio analysis was devised by the Boston Consulting Group (BCG). It is called the BCG matrix (see Figure 2.2) and views an organisation’s products as either: ♦ dogs – low market share, little potential growth ♦ problem children (or question marks)– low market share, high potential growth ♦ cash cows – high market share, low potential growth ♦ stars – high market share, high potential growth. شرکت برندهای فورچون (www.fortunebrands.com) – شرکتی پیشتاز در زمینه برندهای مصرفی، امروز اعـلام کرد که در حال جستجـوی گزینه هایی استراتژیک برای بخش محصولات اداری شرکت بین المللی ACCO می باشد. ارزیابی که در رابطه با فروش احتمالی محصولات اداری می باشد، در نتیجه بررسی یک استراتژی در حال اجرا در شرکت و بازبینی سهام برندها و فعالیتهای تجاری آن که امسال آغاز شده اند می باشد. نورم وزلی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گفت: این برنامه با هدف محدودکردن تمرکز مصرف کنندگان بر سهام محصولات، گامی بلند در سیر تکاملی فورچون برندز می باشد و موجب بازتاب تعهدات سختگیرانه ما درجهت بازیابی سریع و افزایش و ارتقاء ارزش سهام است. در سال 1999 با مجموعه ای از اقدامات ضربتی به تعهد خود درجهت کاهش قیمتها و بهبود راندمان کاری عمل کردیم. درابتدای سال با آغاز یک بررسی استراتژیک متمرکز بر سهام، به سهام داران خود اطمینان دادیم که فورچون برندز نتایج بهتر و مستحکم تری را در سالهای آتی به ارمغان خواهد آورد. وزلی افزود: هدف کلی ما در دنبال کردن گزینه های استراتژیک در بخش محصولات اداری، توسعه ی دو گزینه ی کلیدی بلندمدت می باشد: ایجاد یک جهش قابل توجه در بازدهی و قدرت بخشیدن به پیشبرد برنامه ها به واسطه تمرکز بر قابل توجه ترین بازارهایمان. و در صورت عدم بازدهی محصولات اداری، انتظار ما در یک زمانبندی کوتاه مدت، بالابردن سریع ارزش سهام به واسطه بازخرید سهام زودبازده و بازپرداخت بدهیها خواهد بود. ACCO یک رهبر صنعتی است که طی سالیان متمادی همکاری های مهمی را در جهت موفقیت فورچون برندز داشته است. با این وجود، ACCO در صنعتی رقابت می کند که احتمال می رود سود آن حاصل از ادغام و مشارکت باشد اما ما در رابطه با محصولات اداری، خود را در این جایگاه نمی بینیم. با این برندهای فوق العاده و افراد توانمند در مواجهه با عدم سوددهی، بسیار خوشبین هستیم که ACCO یک بنگاه ارزشمند برای کسب موفقیت در این زمینه باشد. (منبع: بیزنس وایر سال2000) سگها و دیگر حیوانات معروفترین تجزیه و تحلیل سهام توسط گروه مشاورین بوستون (BCG) ابداع شده و به ماتریس بی.سی.جی معروف شده است.(شکل22) و محصولات یک شرکت را به شکل زیر تحت نظارت خود قرار می دهد: ● سگها: سهم فروش اندک – رشد بالقوه اندک ● کودکان سخت (یا علامت های سئوال) : سهم فروش اندک – رشد بالقوه بالا ● ترساندن گاوها یا گاوهای نقدی: سهم فروش بالا – رشد بالقوه اندک ● ستاره ها: سهم فروش بالا – رشد بالقوه بالا |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|