دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: جلسه نهم ۹ تیر

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 10 ماه ago #128797

ترجمه فیلم انگلیش
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 9 ماه ago #130176

شهر ونیز در وسط دریاچه ای بزرگ قرار گرفته است که در حقیقت دریا نیست.اما ناحیه ی کم عمق اب از دریا به واسطه ی آبهای باریک جدا میکند.دریاچه تخلیه میشود و دوباره از اب دریا روزی دوبار از طریق خلیج کوچک پر میشود.این ابها جاری میشوند و سرریز میشوند و دوباره جاری مشوند و سرریز میشوند.اما ایا ونیز یک جزیره است؟ونیز یک جزیره از ۱۲۴ جزیره است که از قرن ۷میلادی رفته رفته جمعیت دار شد.ونیز از مرکزی که در طول زمان گسترش یافته به وجود نیامده بلکه از مجموعه ی کلونی ها یا همان کوچگاه ها شکل گرفته است
جزایر اصلی در حقیقت کوچکگاه مستقل بودند که دارای عناصر مشاع هستند از قبیل کلیسا،یک محوطه ی چهارگوش،یک یا چند چاه اب بارن و حداقل یک کانال چهار ضلعی.
اگر کانال قابل مشاهده نباشد به این معنی است که احتمالا اخیر پر شده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 9 ماه ago #130220

ونیز در میان دریاچه ای قرار گرفته است.اگرچه آن واقعا دریا نیست اما گستره ای از آبهای کم عمق است که با باریکه نازک زمین از دریا جدا شده است.این دریاچه دو یا سه بار در روز خالی و دوباره با آب دریا پر میشود.آب پر میشود خالی میشود.
اما آیا ونیز یک جزیره است؟آن متشکل از 124 جزیره است که به تدریج در قرن 7 بعد از میلاد دارای جمعیت شده است.ونیز از یک مرکز رشد نکرده،بلکه به مرور زمان با مجموعه ای از مسکن ها گسترش پیدا کرده است.جزایر اصلی سکونتگاه های مستقلی بودند که عناصر مشخصه مشترکی داشتند.کلیسا،میدان،یک یا چند مجموعه چشمه آب و حداقل یک کانال در کنار میدان.اگرچه این کانال قابل مشاهده نیست ،به این معنی است که شاید بعد از گذشت زمان پر شده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 9 ماه ago #130260

[7/9, 22:53] Amin: اسپانیا کشوری بزرگ و لذت بخش برای گشت و گذار سفر هست، اسپانیایی ها مردمان وطن پرستی هستند که به میراث خودشان خیلی افتخار میکنند. به عنوان یک گردشگر خوب هست که مواردی که میتواند در این کشور برای شما خسارات جبران ناپذیری ایجاد بکند را بشناسید. بنابرین خیلی مهم هست که اطلاعاتی در خصوص سنتهای محلی ، قوانین حکومت داری داشته باشید و به آنها احترام بگذارید تا با مشکلی مواجه نشوید، همچنین از هرگونه جرم و جنایت اجتناب بکنید. خیلی از افرار آماده سفر به این کشور هستند و حتی کوچکترین برنامه ای برای رویارویی با چنین اتفاقاتی را ندارند. بنابرین قبل از سفر به اسپانیا ، حتما باید ها و نبایدهای کشور اسپانیا آشنا شوید و در خصوص آن اطلاعات کسب بکنید.
[7/10, 00:58] Amin: کارهای که در کشور اسپانیا نباید انجام بدهید:
۱. در خصوص سیگار کشیدن اعتراضی نکنید.
اسپانیایی ها اعتقاد دارند که هرشخص در خصوص سیگار کشیدن شکایت بکند یعنی در واقع آن شخص از زندگی کردن فراری است.
۲. خود را درگیر هیچ گونه مواد مخدری نکنید.
در اسپانیا مجازات خیلی شدیدی در انتظار افرادی هست که هرگونه مواد مخدری را با خود حمل بکنند.
۳.در مکان عمومی شرت نپوشید.
۴.با دست غذا نخورید ، حتی میوه را.
۵.مست نکنید و تنهایی در شب قدم نزنید.
۶.کیف پولتان را در جیب پشتی قرارندهید ، بند کیفتان را از پشت صندلی آویزان نکنید.
۷. سعی نکنید که پس از بسته شدن مترو و اتوبوس پیاده به خانه بروید.
۸.هرگز از جاده ۸بانده عبور نکنید مگر در صورتی که خطوط عابر پیاده وجود داشته باشد.
۹.هرگز در زمانی که هوا گرم یا رطوبت دارد از سربالایی ها پیاده عبور نکنید.
۱۰. زمان زیادی را صرف تماشای هنرمندان خیابانی نکنید چونکه جیببر ها در کمین هستند.
۱۱.هرگز به Starbucks ها نروید ، چنانکه در جاهای دیگر قهوه ارزانتر است و کیفیت بهتری هم دارند.
[7/10, 02:00] Amin: کارهایی که در کشور اسپانیا باید انجام بدهید:
1. زمانی که با یک فرد میانسال یا یک حتی یک کودک رسیدید دست او را بگیرید و تکان بدهید ، و در انتظار بوس کردن گونه ها ، بغل کردن یا دست انداختن به پشت خودتان از سمتها آنها باشید.
۲.لباس شیک و همراه با مد روز بپوشید ولی در حد متوسط ، همچنین اکسسوری های زیبا استفاده بکنید.
۳.همیشه آماده گرفتن سیگار از سمت آنها باشید حتی اگر ک سیگار نباشید، وانمود بکنید که با اینکار مشکلی ندارید.
۳.وسایل گرانبهایتان را در هتل بگذارید زیرا آنجا امنیت بالاتری دارد،کیف کمری بپوشید یا چیزی که پولهایتان را نزدیک بدنتان نگهدارد چراکه جیب برها در کمین هستند.
۴.همیشه پول خورد برای استفاده از توالتهای عمومی به همراه خود داشته باشید.
۵.آماده خوردن ناهار و شام باهم باشید، چون ک‌ در اسپانیا هیچکس زودتر از ساعت ۱۰شب غذا یا نوشیدنی نمیخورد، سعی کنید ساعت ۵ عصر یک اسنک سبک بخورید تا ضعف نکنید.
۶. اگر از خدمات رضایت دارید انعام بدهید ، دادن انعام در اسپانیا چیز بدی نیست.
۷.مچ دستتان را هنگام غذا خوردن روی میز قرار بدهید.
۸.چاقو و چنگال خود را روی بشقاب بگذارید که نشان دهید غذای شما به پایان رسیده است.
۹.هدیه هایی با کیفیت بالا بدهید مثل برندی یا ویسکی ، برای بچه ها هم هدیه های کوچک مناسب هست ، حتما ضرورت دارد ک در هنگام گرفتن کادو آن را بلافاصله باز بکنید.
۱۰.صبور باشید ، کشور اسپانیا مناظر آرامش بخش زیادی دارد.
۱۱.اطلاع داشته باشید که غذا خوری ها در اسپانیا روابط تجاری مهمی باهم دارند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 9 ماه ago #130297

  • مریم پرور
  • مریم پرور's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 33
  • Thank you received: 50
[۷/۸،‏ ۱۲:۳۷] Maryam parvar: اسپانیا یک کشور خوب و سرگرم کننده ای هست ومردم آن میهن پرست هستند وبرای میراث فرهنگی خود ارزش قائل هستند. به عنوان یک گردشگر اشتباهی مرتکب شوید دچار مشکل می شوید.بنابراین آگاهی داشتن به آداب و رسوم محلی واحترام به قوانین و مقررات جامعه به منظور سازش است.از انجام هرگونه جرم خودداری کنید.داشتن اطلاعات فرهنگی به عنوان یک گردشگر آگاه کمتر دچار مشکل خواهی شد.قبل از سفر کردن به اسپانیا نکات مهم بایدها و نبایدهای ذکر شده را بررسی کنید.
[۷/۸،‏ ۱۲:۴۶] Maryam parvar: ممنوعیات سفر اسپانیا/هرگونه پرخاشگری با سالمندان مورد قبول نمی باشد.از کشیدن سیگارشکایت نکنید،اسپانیای ها اعتقاد دارند هرکسی از سیگار کشیدن اعتراض کند در واقع از زندگی می ترسد./داشتن هرگونه مواد مخدر ممنوع می باشد.در اسپانیا داشتن هر نوع موا. مخدر مجازات سنگینی دارد./پوشیدن شلوارک در مکان عمومی ممنوع می باشد./خوردن غذا حتی میوه با دست ممنوع می باشد./مست کردن ممنوع و تنها شب گردی ممنوع می باشد.
[۷/۸،‏ ۱۳:۲۲] Maryam parvar: حمل کردن کیف پول در پشت جیب شلوار جین ممنوع و همچنین انداختن کیف خانم ها به پشت صندلی ممنوع است.
[۷/۸،‏ ۱۳:۲۳] Maryam parvar: بعداز تعطیلی متروها و اتوبوس ها اگر شما بیرون هستید وسوسه نشوید به خانه بروید .از خیابانها عبور نکنید هر جای بزرگ راه و تقاطع باشید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

جلسه نهم ۹ تیر 3 سال 9 ماه ago #130299

Finishing your plate;in some districts of Asia,finishing your plate or leaving some on your plate,may isn't important for most of people,but in each country in regard to the society's custom it may indicate someone's character which is good or not.
In most of countries when when the guest finishes his food it means that he has enjoyed it,but in some districts in east of Asia if you finished your food and left nothing in your plate,it would mean that,the host wouldn't provide you enough food and you still were hungry,but in modern cultures in which not wasting food consider a positive culture,such a wrong culture is being disappeared.
بنفشه
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: پانته آ رجاء