شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بازدید از نمایشگاه مطبوعات

بازدید از نمایشگاه مطبوعات 9 سال 5 ماه ago #104128

باسلام
بازدید دانشجویان روابط عممومی واحد 13 که باحضور استاد گل احمدی واستاد گلستانی که به عنوان اساتید

راهنما حضور داشتند,دانشجویان به صورت گروهای چند نفر از نمایشگاه دیدن کردن.

در ابتدا از کلیه قرفه ها به صورت اجمالی دیدن کردیم؛به خبر ورزشی رسیدیم به دلیل حضور آقای سید مهدی

رحمتی (دروازبان پیکان) با ازدهام بازدید کنندگان روبرو شدیم؛به خبر گزاری نسیم وایرنا که رسیدیم اطلاعات

خوبی در اختیار ما گذاشتند که به شرح ذیل میباشد.

خبرگزاری نسیم ضمن بیان این مطلب که این خبرگزاری از سال 89 با رویکرد انتشار پیام کوتاه تا سیس شد

در این دوره چهارمین حضور خود را تجربه می کرد.

خبر گزاری ایرنا ؛اینگونه خود را معرفی کرد,که به عنوان یکی از قدیمی ترین سایت های خبری محسوب میشود

که کار خودرا از سال 1313آغاز کرد .غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات از نگاه مخاطبان
0
0






بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از تاریخ 17 تا 23 آبان ماه 1393 خورشیدی در مصلای تهران و با شعار «رسانه؛ آزادی مسوولانه» برگزار شد. این نمایشگاه هر ساله مکانی است برای گردهمایی و ارتباط اصحاب و چهره های رسانه، مخاطبان آشنای روزنامه ها و نشریات خبری و همچنین خوانندگان اخبار و گزارش های خبرگزاری ها.

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، انتخاب یک مکان خاص در محدوده زمانی مشخص برای ارایه داشته ها و پنداشته های قشر فرهیخته ای است که مسوولیت انتقال پیام را دارند و برگزاری این نمایشگاه فرصت قضاوت را برای مخاطبان فراهم می سازد. از این رو می توان حضور مشتاقان خبر را در فضای نمایشگاهی فرصتی برای بررسی وضعیت کمی و کیفی رسانه ها برشمرد.

در این ارتباط اداره کل پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نظرسنجی با جامعه آماری 242 تن از میان بازدیدکنندگان غرفه ی ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و به روش تصادفی ساده اقدام کرده است.



** میزان بهره برداری از محصولات خبری

بر پایه نظرسنجی ایرنا، 30.5 درصد بازدیدکنندگان اعلام کردند فقط از «خبر» و 14.4 درصد نیز از خبرها و گزارش های ایرنا هردو استفاده می کنند. 11.4 درصد نیز فقط از گزارش های این رسانه بهره می برند.بازدیدکنندگان میزان استفاده خود از سایر محصولات خبری را به ترتیب فراوانی چنین بیان کرده اند: «خبر و عکس» با 8.5 درصد، «عکس خبری» با 3 درصد، «فیلم خبری» با 1.7 درصد و بقیه به استفاده از سایر محصولات اشاره داشتند. در همین راستا 8.5 درصد بازدیدکنندگان نیز اعلام کردند به طور همزمان از چهار محصول « خبر، گزارش، تحلیل و عکس» بیشترین بهره را می برند.

نتایج نشان می دهد 40.8 درصد بازدیدکنندگان از غرفه ایرنا اعلام کردند که در طیف «خیلی زیاد و زیاد » ، 45.4 درصد «تاحدی » ، 13.4 درصد «خیلی کم و کم » با محصولات خبری این رسانه آشنایی دارند.



در نظرسنجی اداره کل پژوهش های خبری ایرنا بیشترین تعداد پاسخگویان را با 67.8 درصد مردان تشکیل می دادند و میانگین سنی پاسخگویان 33 سال است.

بیشتر پاسخگویان نیز در این نظرسنجی دارای تحصیلات عالی هستند و شغل خود را روزنامه نگار یا استاد.معرفی کرده اند.

در پایان با گرفتن چند عکس به سمت دانشگاه حرکت کردیم..

با تشکر.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شهناز شمسی, حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي