خوش آمديد,
مهمان
|
|
شباهت ها:
1- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) به توسعه و پرورش حرفهای كمك می كند. 2- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) مشاركتی است. 3- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) گروهی (تیمی) است ( تاكید بر كار جمعی). 4- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) چرخهای ( گردشی) است. 5- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) توسط معلم شروع می شود. 6- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی)، پژوهشی است با سئوال و مسألهای شروع می شود. 7- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) به ترویج و گسترش علم كمك می كند. 8- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) ، معلم تازه كار و با سابقه را در كنار هم برای هم آموزی و از دگرآموزی دعوت می كند. 9- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی) نیازمند نقادی فعال و متفكرانه است ( تفكر انتقادی ). 10-هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی)، زمان و نتیجه (هر دو ) مهم است. 11- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی)، تمركز در مسایل واقعی مدرسه و كلاس است. 12- هر دو (درس پژوهی و اقدام پژوهی)، كاربرد یافته و نتایج در عمل به كار گرفته میشود. تفاوت ها: درس پژوهی 1-درس پژوهی نقطه عزیمت عمل است 2-هدف درس پژوهی، پرورش حرفهای معلم است 3-ماهیت درس پژوهی بازاندیشی (تفكر ) است 4-بهسازی كلاس درس 5-درس پژوهی فقط در كلاس و مدرسه قابل اجرا است 6-درسپژوهیبیشتر ارگانیك و كمتر سیستماتیك است 7-درس پژوهی خیلی جزیی و محدود است 8-درس پژوهی گروهی (تیمی ) است 9-درس پژوهی یا طرح درس و راهنمایی عمل خاصی است 10-تاكید بر غنی سازی فرآیند آموزش و یادگیری است 11-برنامه درسی مورد توجه است 12-درس پژوهی مبتنی بر برنامه درسی است 13-هدف اساسی یادگیری معلم است اقدام پژوهی 1-اقدام پژوهی عزیمت تئوری و عمل 2-هدف اقدام پژوهی، انجام پژوهش در حین عمل 3-ماهیت اقدام پژوهی تفسیر داده ها 4-بهسازی فرآیند آموزش و نتیجه بهتر 5-اقدام پژوهی در همهجا، هر سازمانی قابل اجرا است 6-اقدام پژوهی بیشتر سیستماتیك است 7-اقدام پژوهی گسترده است 8-اقدام پژوهی فردی هم میشود اجرا شود 9-راهنمایی عمل خاصی ندارد 10-شناخت مسأله و بهسازی عمل در مدرسه و سازمانهای مختلف مورد توجه است 11-شناخت مسأله و كاربرد یافته در محل كار، مورد توجه است 12-اقدام پژوهی به برنامه درسی، كاری ندارد 13-هدف عمده شناسایی و حل كاربرد آن در عملاست |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|