خوش آمديد,
مهمان
|
|
اقتصاد رسانه اي اينست كه گردانندگان رسانه ها با بهره گيري از منابع موجود چگونه خواسته ها و نيازهاي اطلاعاتي و سرگرم كننده مخاطبان و آگهي دهندگان و جامعه را برآورده مي كنند اين علم عوامل موثر در توليد خدمات و كالاهاي رسانه اي و تخصيص اين توليدات را براي مصرف بررسي مي كند
علم اقتصاد به مطالعه چگونگي تخصيص منابع محدود يا ناياب در جهت تامين نيازهاي نامحدود ميپردازد . اين نيازها و خواسته ها هم خصوصي اند و هم عمومي اند. سازمانهاي رسانه اي در نظام اقتصادي هم براي تاًمين نيازها و خواسته هاي عمومي و هم براي تاًمين نيازها و خواسته هاي خصوصي فعاليت مي كنند . رسانه ها ، نياز ها و خواسته هاي چهار گروه متمايز را بر آورده مي سازند : 1- صاحبان رسانه ها ، افراد يا سهامداراني كه مالكيت رسانه ها را در اختيار دارند . 2- مخاطبان ، كساني كه محتواي رسانه ها را مشاهده و مطالعه مي كنند يا آن را مي شنوند . 3- آگهي دهندگان ، كساني كه زمان يا فضاي رسانه ها را براي انتقال پيام خود به مخاطبان خريداري مي كنند . 4- كار كنان رسانه ها ، كساني كه براي رسانه ها كار مي كنند . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
|