یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات 9 سال 3 ماه ago #111807

به نام خدا

1- بعنوان یک کارمند یا عضوی از سازمان عملکرد کاری خود را مورد ازریابی قرار دهید.

اعضای یک سازمان در واقع مانند اعضای یک خانواده می باشد که همگی دور هم جمع شده اند تا با کمک یکدیگر به یک هدف مشخص و نهایی برسند . در سازمانی که تا چند روز پیش در آن مشغول فعالیت بودم بنده بعنوان مسئول دفتر مدیر واحد تدارکات وظایف سنگین و زیادی را به عهده داشتم و اگر حمل بر تعریف نباشد یکی از اعضای وظیفه شناس و مسئولیت پذیری بودم که از وقت و هزینه خودم برای کارهای شرکت خرج می کردم .این حس وظیفه شناسی ومسئولیت من به جهت چشم داشت برای پاداش و یا غیره نبود بلکه نیرویی بود که درمن بنا به تربیت و یا موهبت الهی وجود داشت اما متاسفانه با نیروهای مخلصی چون من بی توقع و سالم که فقط به کارکردن می پردازند رفتار شایسته ای نمی شود و درعوض کسانی که به قولی زیرکار در رو و بی توجه هستند فقط به دلیل داشتن سابقه کاری بیشتر مورد محبت و امتیاز بیشتر واقع می شوند. در واقع سنت این سازمان بگونه ای بود که هرکه خوش زبان تر و چاپلوس تر و به قول عامیانه زیرآب زن بود به نظر موفق تر می آمد .این عدم عدالت در رفتار سرپرستان این مجموعه موجب شد خود سازمان متضرر و نیروهای مخلص و وظیفه شناس را ازدست بدهد.

2-درسازمان مورد مطالعه نقش رهبری و مدیریت را مورد ارزیابی قرار دهید.
این سازمان متشکل از بخشهای مختلف از جمله تدارکات،فنی،مالی،اداری،پشتیبانی،آموزش وغیره می باشد که هرکدام تحت مدیریت یک شخص می باشد که درنهایت این مجموعه تحت رهبری یک فرد اداره می شود.در این سازمان اکثریت پرسنل و بخصوص مدیران ارشد با یکدیگر نسبت فامیلی نزدیک دارند و هنگام جذب نیروی جدید ترجیح می دهند از افرادی که پرسنل به سازمان معرفی می کنند استفاده نمایند و همین امر باعث می شود نظارت و اداره سازمان منسجم تر انجام گیرد.

3-آیا در سازمان مورد مطالعه تفویض اختیار صورت می گیرد و تا چه اندازه عموم کارمندان در فرآیند تصمیم گیری سازمان نقش دارند.

در این سازمان وظایف کاملا تقسیم شده هرچند که در برخی موارد این تقسیمات کاری عادلانه و نسبت مساوی نیست و هر بخش مدیر مربوط به خود را دارد که او دارای اختیارات و حقوقی دارد و تصمیم گیری را در اکثر موارد می تواند به شخصه انجام دهد مگر در موارد حساس که با مدیران بالاتر مشورت به عمل می آید و نظر عموم کارمندان در تصمیم گیری آنها نقشی ندارد.تنها موردی که نظر کارمندان را خواهان هستند زمانی است که درصدد انتخاب نامی برای محصول جدید هستند .



از:مهتاب رویتوند
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ به سوالات 9 سال 3 ماه ago #111962

  • علی پوراشراف
  • علی پوراشراف's Avatar
ارزیابی عملکرد فرآیندی به منظور سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های دولتی در قالب عباراتی نظیر کارآیی، اثربخشی، توانمندسازی است که این مساله قابلیت پاسخگویی را در چارچوب اصول و مفاهیم مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی و قالب برنامه های اجرایی برعهده دارد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ به سوالات 9 سال 3 ماه ago #111964

  • علی پوراشراف
  • علی پوراشراف's Avatar
اهداف ارزیابی:
بهبود رضایت، ارتقای سطح کارکرد و در نهایت اثربخشی فعالیت های سازمان خواهد بود. به بیان دیگر اهداف اساسی مرتبط با انجام ارزیابی عملکرد در جهت رشد و توسعه بهبود عملکرد فعالیت های سازمان و افراد آن است که پدیده قضاوت و مچ گیری در آن جایگاهی نداشته باشد.برآیند این تلاش ها ایجاد خودارزیابی، برقراری سیستم تشویق و تنبیه به روش علمی و درست، هدایت سازمان به سمت تعالی و در نهایت تحقق سریعتر و بهبود اهداف سازمانی است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.