چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فناوری اطلاعات در فنون فروش

فناوری اطلاعات در فنون فروش 9 سال 5 ماه ago #105487

به نام خدا


عنوان موضوع : فناوری اطلاعات در فنون فروش
نام دانشجو : سامان پورمحسنی
شماره دانشجویی : 91238049270308
استاد مربوطه : جناب آقای پوراشراف
نام درس : فنون فروش

پاییز 1393
فناوری اطلاعات یا IT جزء اصلی مدیریت کسب¬‌وکار دنیای امروز است، فارغ از اینکه چه نوع بنگاهی را مدیریت می¬‌کنید. وقتی از کامپیوتر برای هر گونه فعالیتی اعم از ذخیره‌¬سازی، انتقال، بازیابی یا ارسال اطلاعات استفاده می‌¬کنید، می¬‌توانید با کمک تکنولوژی اطلاعات و اپلیکیشن¬‌های کامپیوتری، کسب‌¬وکارتان را با دقت و کارایی بیشتری مدیریت کنید.
ذخیره‌¬سازی
اطلاعات کسب¬‌وکار شما مانند موجودی، فروش، دریافتنی¬‌ها و پرداختنی¬‌ها می¬‌تواند در نرم افزارهای اکسل، Open Office یا برنامه‌¬های مشابه ذخیره شود. نرم افزارهای حسابداری، اطلاعات مربوط به لیست حقوق، سوابق مالیاتی و داده¬‌های خاص شرکت را ذخیره می¬‌کنند. به محض اینکه با یکی از این برنامه¬‌ها آشنا شوید، فراموش می¬‌کنید که قبلا چگونه بدون استفاده از این نرم افزارها کار می-‌کردید. با استفاده از تکنولوژی اطلاعات برای اسکن کردن و ذخیره‌¬سازی فایل¬‌های قدیمی مربوط به اطلاعات پرسنل و مالیات¬‌ها، می¬‌توانید فضای فیزیکی شرکتتان را نیز توسعه دهید.
بازاریابی
امروزه اینترنت نقشی حیاتی در اداره کسب¬وکارهای بزرگ و کوچک ایفا می¬کند. با حضور اینترنتی، شرکت شما می¬تواند سفارش دریافت کند، کالاهای اولیه خریداری کند، فروش مازاد داشته باشد و حتی برخی مبادلات را کاملا به صورت آنلاین انجام دهد. یکی از ابزارهای بازاریابی که از تکنولوژی اطلاعات بهره می¬برد، Quick Response یا QR است. این برنامه از قدرتمندترین برنامه¬های اسکن و خواندن بارکد محصولات و معرفی نزدیک¬ترین فروشگاه به محصول مورد نظر است. با این اسکن شما می¬توانید آدرس وب سایت شرکت‌تان را با هر متن انتخابی، تبلیغ کنید.
بهره¬وری
سیستم¬های ساده¬سازی شده گردش کار و فضاهای کاری مشارکتی، بهره¬وری را در شرکت¬ها افزایش می¬دهند و شرایطی را برای کارمندان به وجود می¬آورند که حجم کاری بیشتری را در مدت زمان کمتری انجام دهند. سیستم¬های IT را می¬توان برای اتوماتیک¬سازی کارهای جاری، ساده کردن فرآیند تحلیل داده و ذخیره¬سازی داده به شکلی که بازیابی آن در آینده آسان باشد، استفاده کرد.
مزیت رقابتی
استفاده از منابع فناوری اطلاعات باعث می¬شود شرکت¬ها بتوانند در برابر رقبای خود مزیت رقابتی به دست آورند. شرکت¬هایی که از یک استراتژی دست اول استفاده می¬کنند، می¬توانند فناوری اطلاعات را برای ایجاد محصولات جدید، شناساندن محصولاتشان به بازار موجود یا توسعه خدمات به مشتریان به‌کار گیرند. شرکت¬هایی که استراتژی تولید محصول کم هزینه را دنبال می¬کنند، می¬توانند برای کاهش هزینه¬های خود از طریق افزایش بهره¬وری و کاهش نیاز به نیروی کار اضافه و هزینه¬های مربوط به آن، از راهکارهای IT استفاده کنند.
استفاده از منابع فناوری اطلاعات باعث می¬شود شرکت¬ها بتوانند در برابر رقبای خود مزیت رقابتی به دست آورند. شرکت¬هایی که از یک استراتژی دست اول استفاده می‌کنند، می¬توانند فناوری اطلاعات را برای ایجاد محصولات جدید، شناساندن محصولاتشان به بازار موجود یا توسعه خدمات به مشتریان به‌کار گیرند.
بازدهی اقتصادی
شرکت¬ها می¬توانند با مهار منابع فناوری اطلاعات، هزینه¬های خود را کاهش دهند. استفاده از زیرساخت¬های IT باعث می¬شود کارهای زائد در یک منطقه متمرکز شود. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ می¬تواند وظیفه پرداخت حقوق را در یک موقعیت متمرکز کند تا هزینه نیروی کار را کاهش دهد. همچنین بازدهی اقتصادی را می¬توان با انتقال عملکردهای پرهزینه کاری به فضای اینترنت، درک کرد. ساده¬ترین مثال این است که شرکت¬ها به جای استفاده از سرویس¬های تلفنی پشتیبانی مشتری، می¬توانند از طریق ایمیل با مشتریان در ارتباط باشند که هزینه بسیار کمتری برای آنها خواهد داشت. همچنین صرفه¬جویی در هزینه¬ها از طریق فرصت¬های برون‌سپاری و گزینه¬های دورکاری امکان¬پذیر است.
روش¬های مدیریت تکنولوژی در کسب¬وکار
متخصصین IT که مسئول خرید، نصب و پشتیبانی تکنولوژی ارتباطات و کامپیوتر هستند، باید طرحی را برای مدیریت صحیح نوسازی مجوزها، تعمیر تجهیزات قدیمی و ارتقای نرم افزارها ایجاد کنند. سازمان¬های بزرگ و کوچک با مشکلات زیادی در رابطه با مدیریت تکنولوژی کسب وکار (BTM) دست و پنجه نرم می¬کنند. کسب¬وکارهای کوچک ممکن است بودجه کافی برای استخدام کارمندان IT تمام وقت نداشته باشند. یک طرح BTM می¬تواند اجزای مدیریت IT را برای این کسب¬وکارها ساده¬سازی کند.
برون‌سپاری پشتیبانی
آن دسته از شرکت¬هایی که توانایی مالی برای استخدام یک متخصص IT به صورت تمام وقت ندارند، می¬توانند این نیاز خود را برون‌سپاری کنند. فرد مورد نظر، بر اساس یک قرارداد ماهانه یا سالانه، از بیرون شرکت پشتیبانی 24 ساعته ارایه می¬دهد. برخی شرکت¬ها حتی سرورهای خارجی برای کارمندان خود تهیه می¬کنند و ارتقای کلیه نرم‌افزارها را به همین روش از راه دور انجام می¬دهند. مدیران یا صاحبان کسب¬وکار وقتی به دنبال یک سرویس‌دهنده می¬گردند، باید از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنند.
هم‌مکانی سرور
بسیاری از شرکت¬های آمریکایی سرویس¬های هم‌مکانی سرور ارایه می¬دهند، طوری که کسب¬وکارهای کوچک هم می¬توانند از تکنولوژی مدرن و ظرفیت¬های مدیریتی مشابه بنگاه¬های بزرگ استفاده کنند. در اکثر موارد، شرکت¬ها سرور، نرم‌افزار مربوط و تجهیزات جانبی را تهیه می¬کنند. مرکز هم‌مکانی، موقعیت مکانی امن و متناسب با شرایط آب و هوایی را برای این تجهیزات با سخت افزار 24 ساعته و پشتیبانی از راه دور فراهم می¬کند. شرکت¬هایی که خدمات هم‌مکانی ارایه می¬دهند، استاندارها و ملزومات مشخصی برای سرورها و تجهیزات همراه با آن، تعیین می¬کنند. این شرکت¬ها همچنین امکان دسترسی اینترنت با پهنای باند وسیع را ایجاد می¬کنند.
میزبانی وب، به‌صورت سرور اختصاصی مجازی
در گذشته، کسب¬وکارهای کوچک بدون بودجه گسترده IT مجبور بودند از خدمات میزبانی مشترک برای وب سایت¬های خود استفاده کنند و یا بار مالی زیاد میزبانی اختصاصی داخلی را برای سایت-هایشان تحمل کنند. ظهور میزبانی وب به صورت سرورهای اختصاصی مجازی، این شرایط را تغییر داد. شرکت¬ها در ازای مبلغی ماهانه یا سالانه، از یک سرور اختصاصی مجازی استفاده می¬کنند. این سرورهای قدرتمند می¬توانند چند سیستم عامل را هم‌زمان اداره کنند. از آنجایی که اين شرکت¬ها دیگر مجبور نیستند از چند منبع مشترک استفاده کنند، می¬توانند میزبان چندین وب سایت باشند و هر تعداد اپلیکیشن را بر روی سرور مجازی خود دانلود کنند، بدون اینکه سرعت کار آنها پایین بیاید.
چگونگی توسعه داده¬های کسب¬وکار در تکنولوژی اطلاعات
ارزش فناوری اطلاعات، کاملا وابسته به کیفیت داده¬هایی است که در آن پردازش می¬شوند. جمع¬آوری و تلفیق داده در پروژه¬های IT بسیار پیچیده¬تر از آن است که کسب¬وکارها بتوانند درک کنند. بنابراین فرآیند مدیریت داده را به مراحل مجزایی تقسیم کنید تا بتوانید بهترین نتایج را برای کسب¬وکار و بالاترین میزان بازگشت سرمایه به دست آورید:
ارزش فناوری اطلاعات، کاملا وابسته به کیفیت داده¬هایی است که در آن پردازش می¬شوند. جمع‌آوری و تلفیق داده در پروژه‌های IT بسیار پیچیده¬تر از آن است که کسب¬وکارها بتوانند درک کنند.
مرحله 1
فرآیند کسب¬وکار را از نزدیک زیر نظر بگیرید. اگر نتوانید اطلاعات کسب‌وکار را بسنجید، نمی¬توانید طبق آن عمل کنید. همچنین اگر کیفیت اطلاعات کسب¬وکارتان را به اندازه کافی تعیین نکرده باشید، نمی¬توانید این اطلاعات را بسنجید.
مرحله 2
داده¬ها را به طور کامل و بدون جلب توجه جمع¬آوری کنید. منظور از کامل، یعنی شما تکنیک¬های جمع¬آوری اطلاعات را بررسی کرده¬اید و هیچ یک از اطلاعاتی که می¬سنجید در فرآیند جمع¬آوری داده¬ها، نادیده گرفته نمی¬شوند. اگر بین داده¬های از بین رفته و عملکرد کسب¬وکار رابطه متقابلی وجود داشته باشد، پس داده¬های باقی مانده¬ای که در دست شما است، مخدوش می¬شوند.
منظور از بدون جلب توجه کردن این است که نیازی نیست کارمندان شما زمان زیادی را برای مستندسازی فرآیند جمع¬آوری داده صرف کنند، چون این کار بهره¬وری آنها را پایین می¬آورد و به اشتباهات داده¬ای زیادی منجر می¬شود. اطلاعات را در هر زمان که ممکن است، به صورت بی¬اختیار جمع¬آوری کنید. مثلا نیازی نیست از کارمندتان بخواهید قراردادهای جدید را بر روی یک گزارش تصویری دستی پیگیری کند، بلکه سیاستی را اتخاذ کنید که هر قرارداد جدید به صورت خودکار در راهنمای کامپیوتری شما ذخیره شود و برای رسیدگی به آنها از یک سند کامپیوتری بر اساس یک مبنای منظم استفاده کنید.
مرحله 3
داده¬ها را عادی¬سازی کنید. عادی¬سازی داده¬ها به عنوان یک مفهوم IT یعنی همه داده¬ها را به یک شکل ثبت و ذخیره کنید. مثلا اگر لیست اطلاعات یک کارمند را بررسی کنید، متوجه می¬شوید که ویلیام باتسون و بیل باتسون، نام یک نفر است، اما اگر هر دو اسم وارد یک پایگاه داده شود، این فرد برای یک خریدی که انجام داده دو فاکتور دریافت خواهد کرد. یا مثلا تاریخ 1 ژوییه 2012 با 7/1/2012 از نظر آمریکایی¬ها یکی است، اما اگر 7/1/2012 به یک پایگاه داده در آلمان منتقل شود، 7 ژانویه 2012 خوانده می¬شود.
بنابراین جمع¬آوری داده¬ها را هر زمان که ممکن است، اتوماتیک¬سازی کنید، چون خروجی کامپیوتر به طور طبیعی عادی¬سازی شده است. در مورد داده¬های جمع¬آوری شده و وارد شده توسط انسان، مطمئن شوید که کارمندانتان استانداردهای عادی¬سازی و اهمیت آن را می¬دانند.
مرحله 4
داده¬ها را تحلیل کنید. اگر داده¬هایی را که جمع¬آوری کرده¬اید، استفاده نکنید و هیچ اقدامی بر اساس آنها انجام ندهید، انگیزه و هدفی برای این فرآیند در کسب¬وکارتان نخواهید داشت. اما اقدامات شما ناشی از شناخت واقعی داده¬های خام و نیز منطق کسب¬وکار مورد استفاده با مدل¬های تحلیل شما است.
مرحله 5
کل فرآیند را بر اساس یک مبنای منظم مرور کنید. تحلیل کسب¬وکار باید به بروز ایده¬های جدید برای فرآیندهای تحت نظارت شما منجر شود؛ فرآیندهایی که نیازمند شیوه¬های جدید جمع¬آوری داده و استانداردهای جدید عادی¬سازی هستند.
هر یک از مراحل بالا را می¬توانید در طول زمان توسعه دهید تا اطمینان حاصل کنید سرمایه¬گذاری شما در فناوری اطلاعات به بیشترین حد خود رسیده است.

کاربردهای فن آوری اطلاعات در تجارت الکترونیکی

فن آوری اطلاعات عبارتند از گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم از متن، تصویر و یا عدد كه با استفاده از ابزار های رایانه ای و مخابراتی صورت پذیرد. امروزه فن آوری اطلاعات به عنوان یكی از فن آوریهای نوین بشری، نه تنها خود دستخوش تغییرات ژرفی شده، بلكه به سرعت در حال تاثیر گذاری بر الگوی زندگی، روش تحقیق، آموزش، مدیریت، تجارت، حمل و نقل، مقوله های ایمنی و امنیتی و دیگر زمینه های زندگی انسانی است. فن آوری اطلاعات هم چنین می تواند در شكوفایی تحقیقات بشری در عرصه های مخلف علوم و مهندسی نقش تعیین كننده ای ایفا نماید. پیشرفت های دو دهه اخیر در رایانه ها، به ویژه ابر رایانه ها، نرم افزار های شبیه سازس و شبكه های ارتباطی افق جدیدی را برای ورود به دنیای واقعی، فرآوری محققین قرار داده است. دانشمندان با بهره جستن از رایانه هایی كه قابلیت انجام تریلیون ها محاسبه در ثانیه را دارا هستند، قادر خواهند بود تا آثار تغییرات جوی را براحتی پیش بینی كنند، سیستم های مكانیكی دقیق تر و كم آلاینده تری را طراحی نمایند و از منظر جدیدی به مطالعه طبیعت و شناخت عناصر آن بپردازند. با بررسی های به عمل آمده و مقایسه سیاست های چهار منطقه پیشرو جهان (ایالت متحده، ژاپن، جامعه اروپاو كانادا) در زمینه فن آوری اطلاعات به نظر می رسد سرمیه گذاری اصلی این كشورها در سه حوزه عمده زیر هزینه می گردد :
۱- تحقیقات بنیادی و بلند مدت
هزینه این نوع تحقیقات به پیشرفت های قابل توجه در علوم رایانه و ارتباطات منتهی خواهدشد.
دستاوردهایی هم چون شبكه جهانی اینترنت، هوش مصنوعی، گرافیك رایانه ای و فن آوری رایانه های مجتمع با كاربری آسان، عملا مدیون سرمایه گذاری قبلی كشورمان فوق در این حوزه است.
۲- توسعه نرم افزارهای پیشرفته
سرمایه گذاری در این بخش به روند ابداعات و اختراعات شتاب می بخشد و در بسیاری از زمینه ا رفاه و تسهیلات جدید را وارد زندگی بشر می كند.
۳- تحقیقات در زمینه آثار اقتصادی و اجتماعی انقلاب اطلاعات
فن آوری اطلاعات و تجارت الكترونیكی
اقشار مختلف جامعه، به ویژه بخش خصوصی، منافع زیادی از سرمایه گذاری و تحقیقات در حوزه تجارت الكترونیكی برده اند.
بنا به ادعای نشریه وال استریت ژورنال، از سال ۱۹۹۰ به بعد سرمایه گذاری در زمینه تجارت الكترونیكی در ایلات متحده سالیانه بیش از ۳۰۰ درصد رشد و عملا بیش از ۵۰ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تحقیقات و صنایع مرتبط با تجارت و بازرگانی الكترونیكی بوده است. بنگاههای تجاری با بهره گیری از فن آوری اطلاعات موفق به ایجاد تحولات چشم گیری در فعالیت خود شده انداز جمله این تغییرات می توان به كاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، كاهش زمان توسعه و تولید محصولات جدید، بهره گیری از مهارت گروهی كاركنان، گسترش حوزه فعالیت سازمان از طریق ایجاد ارتباط نزدیك تر با مشتریان، توزیع كنندگان و شركا اشاره كرد. در این قسمت به پنج مورد از كاربردهای فن آوری اطلاعات در تجارت الكترونیكی اشاره می گردد.
۱- بازار روز الكترونیكی
تعدادی از موسسات تجاری در حال ایجاد بازار روز الكترونیكی هستند، بازار هایی كه به خریداران و فروشندگان این اجازه را می دهد كه تا با یكدیگر ملاقات نموده، به تبادل كالا و خدمات بپردازند.
این موسسات خدمات قابل توجهی ارایه می دهند كه جمله آنها از راهنمای خریداران و فروشندگان و تولید كنندگان، اطلاعات صنعتی بر اساس نیاز و تقاضا، حراج كالا به صورت پیوسته، ارایه خدمات مالی برای كلیه مراحل جابجایی نقدینگی مانند : تایید حساب خریدار و قبول سفارشات و پرداخت می توان نام برد.
تعدادی از موسسات در حال بررسی و ایجاد فن آوری های جدیدی هستند كه این فن آوری ها بازار روز الكترونیكی را موثر تر و پر رونق تر خواهند نمود.
به طوری كه خریداران عمده قادر خواهند بود تا اطلاعات توزیع كنندگان مختلف را تلفیق نمایند، سیاست های نیاز- محور را با سیستم های مالی و حسابداری خود یكپارچه كنند در فضای تجاری جدید ابزارهای رایانه ای هوشمندی وجود خواهند داشت كه به كمك آنها خریدار بتوانند ارزش واقعی كالا را مورد مقایسه و بررسی قرار دهد. در این شرایط فروشندگان وارد یك رقابت جدی خواهند شد. رقابتی كه تناه بر اساس قیمت كالا نبوده، بلكه به عوامل دیگری همچون دوام و كاربرد كالا، ضمانت، شرایط حمل ونقل، تحویل و... بستگی دارد. علی رغم اینكه روند تبادل كالا و خدمات به صورت الكترونیكی هنوز در ابتدای راه است، آمار به دست آمده نشان می دهد كه به طور میانگین هزینه تولیدات ۵ الی ۱۵ درصد، هزینه های اداری ۷۰ درصدو زمان سفارش تا تحویل كالا از ۷ روز به ۲ روز كاهش یافته است.
۲- مدیریت دانش
بسیاری از بنگاههای تجاری دریافته اند كه بزرگترین سرمایه، دانش كاركنان است. لذا همواره سعی می كنند تا زمینه مناسب را به منظور تولید، شناسایی، گردآوری و سازماندهی دانش داخلی بنگاه فراهم نموده و نه تنها كاركنان ، بلكه مشتریان و توزیع كنندگان را نیز در بهره وری این دانش سهیم نمایند. فن آوری اطلاعات می تواند كمك شایانی به مدیریت بهره برداری این دانش بنماید.
یكی از زمینه های تجربه شده عبارت است از « پایگاه بهترین پیشنهادات ». به عنوان مثال یكی از پایگاههای جدیدی كه اخیرا وارد بازار شده است، می تواند به طور اتوماتیك كلیه مراحل زیر را هوشمندانه تعقیب نماید.
۳- داده كاوی
كمپانی های زیادی از ابزارهای داده كاوی بهره گرفته اند تا بتوانند داده های حجیم و گسترده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، روند های موجود را بیابند. به عنوان نمونه فروشگاه بزرگ وال- وارث یكی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای اقدام به ایجاد پایگاه عظیمی از داده به حجم ۲۴ ترابایت(تریلیون بایت) نموده است. با استفاده از این پایگاه وال-مارث قادر است تا به طور همزمان اقدام به گرد آووری و تحلیل روند فروش كالا در ۲۹۰۰ شعبه فروش نماید. شاید جالب توجه باشد كه به كمك ابزار هوشمند داده كاوی یا اكتشاف روند داده ها، فروشگاه فوق می تواند اطلاعات كلیه خریدها در سطوح هر بخش از فروشگاه، موجودی كالا در هر قفسه، موجودی انبار، پیش بینی فروش، كاهش و یا افزایش فیمت ها، كالاهای موجود توسط مشتریان و غیره را گردآوری نموده و در اختیار مدیران فروشگاه، توزیع كنندگان و مشتریان خود قرار دهد. این فن آوری نرم افزاری قدرت مانور بی نظیری برای وال-مارث ایجاد كرده استتا بتواند كالاهای مناسب را در كوتاه ترین زمان به هر یك از فروشگاههای متقاضی برساند.
۴- آموزش فن آوری- محور
بازار آموزش های فن آوری – محور با سرعت در حال رشد است. مدیران دریافته اند كه این روش آموزش به آموزش گیرنده اجازه می دهد تا در هر ارگانی كه برایش مناسب باشد، هر كجا كه بتواند و با سرعت فراخور حال خود، به یادگیری بپردازد. تجربه نشان داده است كه این روش از آموزش كلاسیك و سنتی اقتصادی تر و اثر بخش تر بوده است. ناگفته نماند كه هنوز برخی از محققین معتقدند كه بسیاری از ابعاد و روشهای یادگیری، در نرم افزار های آموزشی تحت وب لحاظ نشده اند.
۵- تحول در نظام های تعمیرات و نگهداری
امروزه به كمك فن آوری اطلاعات می توان به طور مستمر شرایط محیطی و عملكرد سیستم ها را در نیروگاه، سد ها، موتورهای هواپیما، وسایل نقلیه و خطوط تولید پیشرفته، تحت نظارت كنترل قرار داد.
با بهره گیری از سنسور های پیشرفته عملكرد كلیه سیستم ها به یك مركز تصمیم گیرنده مخابره شده و عوامل تصمیم گیرنده كوچك ترین مشكلات را شناخته و نسبت به رفع آن اقدام می كنند. پیشگیری های به موقع باعث می شود تا نظام تعمیرات و نگداری جدید با اطمینان و دقت بیشتر و صرف هزینه كمتر به پشتیبانی سیستم های حساس بپردازد.
تحقیقات پیشرفته و كاربردهای آینده
برخی از تحقیقات پیشرفته در آینده ای نه چندان دور، اثر قابل توجهی بر فعالیت تجارت الكترونیكی خواهد داشت. به عنوان مثال به ۵ مورد زیر اشاره می گردد :
۱- آثار اقتصادی، حقوقی و اجتماعی فن آوری اطلاعات
چند مسئله فراروی پدیده تجارت الكترونیكی قرار دارد، به طوری كه اگر این مسائل در سطح بین المللی حل و فصل نشوند، تجارت الكترونیكی در عمل با مشكل مواجه خواهد شد، برخی از این مسائل عبارتند از :
۲- مراقبت از اطلاعات شخصی كاربران، با توجه به اینكه در مواردی سوء استفاده از شماره رمز كارت های اعتباری گزارش شده است ( سرقت الكترونیكی ).
۳- حقوق مالكیت معنوی
۴- مالیات كالاهایی كه از طریق اینترنت خریداری می شوند.
۵- حمایت از حقوق مشتری در اقصی نقاط جهان
۶- ارزش حقوقی امضاهای الكترونیكی (امضاهایی كه اسكن شده و به همراه هر نامه چاپ می شوند)
۷- تناقص بین مرزهای جغرافیایی كشور ها و دهكده جهانی كه در آن ارتباطات، مجازی و دیجیتالی هستند.
مباحث فوق و بسیاری از مباحث مشابه، فهرست پروژه هایی را تشكیل می دهند كه در حال حاضر به صورت میان رشته ای توسط محققین علوم رایانه، مخابرات و علوم انسانی در دست بررسی و پژوهش هستند. پیشبینی می شود كه اجرای این پروژه ها راهكار های جدیدی را برای تعریف مشاغل، ساختار های سازمانی موسسات و ساختار بازار های تجارتی معرفی نمایند.
۲- اینترنت، نسل دوم
در فهرست پروژه های جاری ایالات متحده، پروژه ای تحت عنوان اینترنت، نسل دوم در دست پیگیری است.
هدف نهایی این طرح دستیابی به شبكه ای است كه سرعت آن ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ برابر اینترنت كنونی است. این پروژه ها عملا یك سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه شبكه سازی است. پهنای باند جدیدی كه اینترنت، نسل دوم ارائه خواهد داد، منتهی به ارائه كاربردهای جدید و پیشرفته در زمینه تجارت الكترونیكی خواهد شد.
۳- نرم افزار های خودكار
یكی دیگر از زمینه های تحقیقات پیشرفته به صورت گویش (رسانه صوت) درك نموده و مثلا فرمان زیر را انجام دهند. تصور كنید اگر چنین خدماتی آن هم به صورت سیار و حتی در حال تردد انجام پذیرد، چه تحول جدیدی در خدمات تجاری و بازرگانی ایجاد خواهد نمود.
۴- مدیریت اطلاعات
انجام فعالیت های تجاری در عصر انفجار اطلاعات امری بس دشوار است، چرا كه عبور از میان انبوهی از اطلاعات، یافتن مطالب مورد نیاز ، پالایش آنها، تحلیل مطالب، دسته بندی و ذخیرهمطالب منتخب برای عوامل تصمیم گیرنده در محیط تجاری الكترونیكی بسیار تعیین كننده است. به عبارت دیگر اگر قرار باشد كه فعالیت های بازرگانی و داد و ستد در فضای دیجیتالی مورد پذیرش ملل مختلف واقع گردد، باید متقاضیان بتوانند به راحتی به اطلاعات فروشندگان، محصولات، خدمات و خریداران دسترسی پیدا كنند. با حجم اطلاعات موجود روی شبكه وب و روند رو به رشد آن، ساز و كارهای جستجوی كنونی پاسخگوی نیاز های پیش گفته نخواهد بود، لذا مدیریت اطلاعات پیشرفته نیز یكی دیگر از زمینه های تحقیقاتی كلیدی به شمار می رود.
۵- مدیریت اطلاعات چند زبانه و ترجمه مكالمات تلفنی همزمان
در حال حاضر یكی از پروژه های مهم جامعه اروپا رفع مشكل زبان است. بنابراین در طرح بلند مدت فن آوری اطلاعات در جامعه اروپا، پیش بینی شده است كه افراد از ملیت های مختلف بتوانند به راحتی با یكدیگر مكالمه تلفنی یا از طریق اینترنت داشته باشند و هر یك به زبان ملی خود سخن بگویند. با روند رو به گسترش اشتراك اینترنت در كشور های پهناوری همچون چین و هند، نیاز به رفع مشكل زبان برای تسهیل در تجارت الكترونیكی بیشتر احساس می گردد. ایالت متحده نیز از جمله كشورهای پیشرو در انجام این پژوهش است. موج اول تحولات در فن آوری اطلاعات، توسط صنایع مربوطه و پژوهشگران علوم رایانه و مخابرات آغاز شد، ولی بدیهی است كه موج جدید تحولات رعد آسای فن آوری اطلاعات، بر تمامی فعالیت های اقتصادی اثرگذار خواهد بود. به عبارت دیگر، همان طور كه شبكه اینترنت اثر قابل توجهی بر ساختار داخلی سازمان ها و تعادل آنها با رقبا، توزیع كنندگان و مشتریان داشته است، پیشرفت های آتی در فن آوری اطلاعات نیز تحول قابل ملاحظه ای در روش های رقابت موسسات و بنگاههای تجاری، در سطح ملی و بین المللی ایجاد خواهد خواهند كرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.